[DIY] OIude Laptop ombouwen tot ultra mooie LCD-TV.

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ola,

Mn zusje heeft een nieuwe laptop gekocht, waardoor haar oude laptop die nog maar half werkt, beschikbaar is voor onderhoud etc.!

Ik wil alleen proberen om er een TV van te maken.
Nu weet ik dat een Laptopscherm andere voltages en aansturing heeft etc, dus de makkelijkste manier is om iets IN windows zelf te gebruiken om het als een TV te gebruiken.

Ik dacht aan iets als Media Center of Mediaportal.

Nu is het de bedoelingdat het scherm zelf er ongeveer zo gaat uitzien, opgehangen uiteraard.

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8459/69714229.jpg

Het scherm is misschien 5mm dik en de bezel is ook 5mm. Zilver afgewerkt.

De planning is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/4665/45108616.jpg

Het kan dus als mediacenter worden gebruikt, maar ik wil hem eigenlijk alleen voor Nederland1,2,3 en Omroep Brabant.

De MC afstandsbediening heb ik ook, dus als ik de "TV" uitzet zou ie gewoon in standby moeten gaan.

Ik ga morgen Win7 32 Bit installeren op de AMD Turion 2GB Ram. :)

Gaat dit lukken?

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/8776/p9120026m.jpg

Ik denk dat het het slimste is als ik het scherm zo dicht mogelijk bij de scherm zelf verleng, toch?
Ben alleen bang, dat de pixelaansturing mislukt omdat ik de stroomdraadjes verleng o.i.d. :?

Het is de bedoeling om via DVB-T en eventueel DVB-S2 te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 12-09-2011 17:46 ]

Gulfstream G650

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45
wat een leuk idee ;), ik heb hier ook een oude laptop liggen mocht het helemaal werken bij jouw dan ga ik ook maar eens een start maken hier :) ik denk dat je die draadjes gewoon ergens door moet knippen en dan een verlengend stuk ertussen solderen, netjes met krimpkous eromheen maar dat komt wel goed toch ;)

succes met je project ik zal het zeker blijven volgen

hoeveel inch is het laptop scherm?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
:p Scherm is 15.6"

Ik ben nu al een tijdje bezig met het verlengen.. Gaat erg langzaam, want je moet 22 stroomdraadjes verlengen, deze zijn erg smal. Ik heb besloten een telefoonkabel, 4 polig te kopen van 10 meter. Deze ga ik gebruiken om het heel te verlengen. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/6308/p9130033.jpg

Gulfstream G650

Verwijderd

Hoi

niet om je plan af te kraken, maar je gaat dus een lcd tv maken van 15,6 inch.
Deze ga je van beeld voorzien dmv de laptop moederbord met bv windows erop en media center in combinatie met een usb dvb-t tuner.
Hoe ver komt deze van je af te staan ? Een "TV" van 15,6 inch is niet groot en als je deze te ver zet kun je volgens mij de ondertiteling niet eens meer lezen.
Zet je hem binnen redelijke kijk afstand < 1 meter wat is de nut dan om de laptop te slopen ?

Alsnog succes met je project.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
:(

Het was de bedoeling om gewoon liggend tv te kijken, op een afstand vn ongeveer 1 meter, ja...

alleen..

heb er gister weer 4 uur aan gewerkt; de lcd-voedingsprocessor wilde niet werken met een verlenging van 2 meter; de voltage zakte dan in met 80%... Dus ik heb de LCD-aansturing aan het "eind" van de kabel geplakt, naast de LCD zodat de stroomsterkte goed blijft, de laptop aangezet: Paar keer hoorde ik iets stromigs. :p

Maar sindsdien doet de laptop niets meer. :(

Lampje brandt wel, maar de BIOS krijg je niet te zien, geen post, geen geluid, fan draait wel even, maar hij lijkt dus dood.

Kan dit de VGA-kaart zijn die het opgeeft?

Anders moet ik proberen om de goede onderdelen te verkopen. :p

Gulfstream G650

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Meestal doet hij dat als hij kortsluiting heeft ;)

Ga alles nog eens na even grondig na, en onderdelen één voor één losmaken.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Die "22 stroomdraadjes" die je met behulp van telefoonkabel wilt verlengen, verwerken signalen met hoge frequenties. Bij dit soort signalen is het transmissiemedium (de "kabel") erg belangrijk. De kans dat het signaal aan het uiteinde van de kabel er nog net zo uitziet als aan het begin van de kabel is vrij klein en daarmee is de kans dat je ooit beeld zult krijgen ook minimaal..

Mocht je het interessant vinden om er meer over te weten te komen, kun je eens googlen op 'transmission line' en 'signal integrity'

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nou, als we even de backlight/lcd stroomprocessor/transformator erbuiten houden:

Op 2 meter kreeg iedere pixel zijn info! Het scherm zelf deed het gewoon goed. Het probleem zat hem in de backlight.. de Pixel-aansturing die je boven op een plaatje ziet, moet gewoon zo dicht mogelijk bij het scherm zelf zitten..

Ik had hem verlengd met 2 meter, zoals de rest maar de voltage aan het eind was 2.0, en aan het begin 8.5!

De LCD gaf wel een beeetje backlight, maar die was net genoeg om de randen een beetje te verlichten...

Toen ik de transformator/pixelaansturing verzette naar de buurt van de LCD zelf, begonnen de problemen. :(

Het beste is eigenlijk, om gewoon een klein PC-tje te kopen en een LED monitor, en die ombouwen, en te verbinden met een HDMI kabel hehhehehe. B-) B-) B-) :7

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb een plan b: Smash My Laptop.

Atom PC.. O-)

Gulfstream G650

Pagina: 1