Toon posts:

herstel via maxblast5 lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een verse installatie van W7 erop gezet en heb maxblast5 gebruikt om een image ta maken van de W7 partitie. Maxblast5 was gratis omdat mijn HDD een Seagate Momentus XT is.

Nu doordat ik per ongeluk 1 van de persoonlijke mappen op D: had gezet ipv D:\<usernaam>\ en wat ik ook probeerde, het werd steeds erger.

Ik besloot de image maar terug te zetten zodat ik niet helemaal van nul hoefde te beginnen met de installatie. Ik maakte een herstelcd en vanaf daar startte ik Maxblast5 op. Via de keuze volledig kreeg ik uiteindelijk de melding dat er geen geldige hdds gevonden konden worden. Via de keuze veilig kreeg ik maxblast zover de image terug te zetten en dat verliep foutloos. Nadat hij klaar was wil ik herstarten en dan staat er MBR IS MISSING.

ik herinnerde me dat er een keuze bij maxblast stond om MBR te herstellen. Dit doe ik en het helpt niet.

Heb ik nou een waardeloze backup gemaakt? Wat heb ik verkeerd gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Up! Ik weet nu niet wat te doen. Als ik alles opnieuw ga installeren en 1 van jullie komt met iets wat ik niet weet/wist is dat verspilde tijd en moeite...

Ik heb uiteraard search gebruikt. Vind geen bruikbare info terug hierover.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 15:13 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Heb je ook al geprobeerd om de MBR te herstellen met de Windows 7 dvd?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lostte idd mijn probleem op. Wat stom dat ik er niet zelf aan gedacht heb.

Maarre, ik wil dit keer een GOEDE backup maken waar ik geen truukjes of andere dvds of wat dan ook voor nodig heb. Wat is je tip voor mij, een onervaren backupper. Ik heb altijd schone installaties geinstalleerd en alles wat ik wilde bewaren zette ik op een andere partitie en tot voor kort beviel me dat prima. Tegenwoordig wil ik me meer in het imagebackup maken verdiepen.

Die MBR, dat had maxblast toch zelfstandig moeten backuppen aangezien ik C had geselecteerd om te backuppen?

De 100MB partitie die windows automatisch aanmaakt tijdens setup wat normaal geen stationletter heeft is nu D geworden en mijn extra partitie wat D was is nu H geworden....? Komt dit van een slecht gemaakte backup want ik verwacht dat alles weer was zoals het was? (heb het ondertussen al gefixt).

Ik sta ook open voor andere backupprogrammas die misschien beter of sneller werken. Ik heb maxblast alleen maar vanwege de gratis gebruik icm mijn ingebouwde seagate. In mijn pc heb ik een WD en daar heb ik acronis trueimage 2010.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 15:56 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Die MBR, dat had maxblast toch zelfstandig moeten backuppen aangezien ik C had geselecteerd om te backuppen?
Als je als bron een enkele partitie selecteert ipv een complete disk is het op zich wel logisch dat de mbr hier niet bij in zit.

Verder kun je met de standaard Backup and Restore tool van Windows 7 ook complete system images maken.

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Nielson schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:14:
[...]
Verder kun je met de standaard Backup and Restore tool van Windows 7 ook complete system images maken.
als bijlage hierbij, zoek ook eens op google naar imagex dat is de image tool van microsoft die bij windows 7 bijgeleverd zit, Image is vervolgens terug te zetten via een bootable USB / CD van windows PE met de imagex tool.

Wowhead profiel

Verwijderd

Topicstarter
D ook nog backuppen had mijn hele HDD gekost van mijn laptop? Hoe selecteer ik dat hij MBR ook moet backuppen? Zit ie soms op de 100MB partitie die windows standaard aanmaakt?

ImageX ff bekeken. Ik heb wel kennis van DOS commandos en hoe het werkt maar ik prefereer liever iets met een GUI interface. Ik zag dat dat je ook een schil kan downloaden om als GUI voor ImageX te gebruiken. Ik ben nu ff aan het exprimenteren met Acronis True Image 2011.

W7 backuptool, is die aan te raden? Ff ter verduidelijking: Ik heb ooit mijn adresboek laten backuppen door windows vista en toen ik de adresboek wilde terugzetten lukte dat niet. Ik las dat dit een bekend probleem was en dat je hem moest opslaan in een bestand met kommaatjes. Sindsdien vertrouw ik niet zo meer op Microsoft Backuptools.

Edit: Zojuist geconstateerd dat ATI2011 tegenlijkertijd MBR EN Image terug kan zetten. De Maxblast5 kon maar 1 ding tegenlijkertijd, en dan nog werd de MBR niet hersteld als ik ze om de beurt deed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 20:14 ]

Pagina: 1