Remote contol direct vanaf boot (Kubuntu)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een soft/hardware oplossing voor het besturen van een "reparatie" computer rechtstreeks vanaf boot vanaf mijn Kubuntu pc. Dit zou een hoop gesleur met schermen, toetsenborden en dergelijke dingen schelen. Het liefst zou ik iets hebben waarbij ik het binnenkomende videosignaal in een los scherm in mijn Kubuntu kan draaien, iets teamviewer of VM-achtigś dus.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Een eventuele windows-oplossing zou ik ook graag horen.
Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:45
al gekeken naar iets van een KVM switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anders moet je naar ILO kaart-achtige oplossingen gaan zoeken. Volgens mij zijn die er niet behalve als onboard component op sommige servermoederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdz
Ik heb zitten denken aan een KVM-switch maar hierbij zit ik met het probleem dat ik en USB en PS2 en DVI en VGA moet hebben als aansluiting.. dat leek me niet het ideaal.. + Ik heb een bluetooth toetsenbord en muis, werkt dit dan wel?

De ILO-Kaart zegt me niks, maar ik ga even kijken!
Dankjewel voor de snelle reacties alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gewoon ssh gebruiken lijkt me? En als je pre-boot een terminal wil hebben dan kan je eventueel Serial Over Lan gebruiken (als je moederbord dat ondersteund).

Lukt dat niet... dan moet je aan een KVM-over-IP iets gaan denken (wat sommige ILO kaarten ook doen)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdz
SSH werkt op mijn Kubuntu pc maar dit kan niet vanaf boot en ik wil graag ook de bios ed kunnen zien. Serial Over Lan zou mogelijk werken maar alleen op mijn eigen pc, en die hoef ik niet vanaf boot te kunnen besturen remotely, dit doe ik als ik eraan zit.

Helaas zijn alle pc's die ik repareer van Windows-gebruikers en kan ik hierop geen SSH doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je wil een KVM-over-IP Dat is een kastje met aan de ene kant een VGA en/of DVI-stekker plus een usb en/of PS2 stekker en aan de andere kant een netwerkaansluiting. Die sluit je aan, en via je browser surf je naar het kastje toe en neem je de aangesloten computer over. Ze bestaan ook met een USB aansluiting ipv een netwerk-aansluiting.

Zie bv pricewatch: HP KVM USB Interface Adapter

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdz
Dat lijkt er al aardig op! Ik dacht dat KVM over IP alleen voor grote bedrijven te verkrijgen was a la duizenden euro's! Dankjewel!

edit: Nog enkele vraagjes..

Werkt dit op iedere pc en niet enkel (hp) servers?
Werkt dit vanaf boot zodat ik aan de bios kan?

[ Voor 34% gewijzigd door dannyvdz op 11-09-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:44:
Je wil een KVM-over-IP Dat is een kastje met aan de ene kant een VGA en/of DVI-stekker plus een usb en/of PS2 stekker en aan de andere kant een netwerkaansluiting. Die sluit je aan, en via je browser surf je naar het kastje toe en neem je de aangesloten computer over. Ze bestaan ook met een USB aansluiting ipv een netwerk-aansluiting.

Zie bv pricewatch: HP KVM USB Interface Adapter
Volgens mij is dat toch echt alleen de kabel, en zul je voor KVM over IP toch iets moeten hebben als: pricewatch: Aten CN-6000 KVM over IP

Deze KVM over IP werkt gewoon alsof je achter de computer zit, dus vanaf de boot, want hij pakt het videosignaal 'direct' en hij hoeft dus nergens op te wachten (heb hem zelf ook ;))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Naar mijn weten is dit de goedkoopste KVM-over-IP oplossing die je gaat vinden: http://www.opengear.com/product-IP-KVM.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdz
Dankjewel voor de reacties. Ik ga er nog eens over nadenken want 300/400 euro is een hoop geld voor iets wat wel erg fijn is maar strikt gezien niet noodzakelijk. Ik weet in ieder geval wat ik zoek nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je kan kijken of de machine remote control via IPMI oid. heeft. Alle moderne Intel borden zijn iig wel op een of andere manier remote manageable.

Pagina: 1