Microfoon (headset) instellen / aansluiten op iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422488

Topicstarter
Dag, ik heb onlangs een 'internet headset met microfoon' gekocht maar heb geen idee hoe ik dit kan laten functioneren in bv. skype. Aan het uiteinde zit een rode en een zwarte kabel. Weet iemand welke draad in welk ingang moet in de imac en vervolgens hoe je deze softwarematig moet instellen? Ter info: bij de imac zijn er slechts 2 bruikbare ingangen: 1 voor headphone, 1 voor externe speakers. Uiteraard doet de headphone functie het, maar de microfoon doet het niet.

(ben op de hoogte dat de imacs een interne micofoon hebben, maar deze werkt bij skype niet volledig naar behoren)

Alvast dank, mvg, kbt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je geen ingang voor een mic hebt dan gaat dat dus nooit werken, maar dathad je vast zelf ook wel bedacht ;)

Ik weet niet of die iMac's een USB aansluiting hebben (hoop voor je van wel), maar anders zou ik een USB headset kopen en deze terugbrengen.

Heb je geen USB aansluiting, dan zou ik toch proberen om de ingebouwde mic beter te laten werken als ie nu doet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14
Waarschijnlijk heeft je iMac (mits het een moderne uitvoering is) een gecombineerde headset/mic aansluiting. Je zal dan een headset moeten kopen met een aansluiting die daarvoor geschikt is. Elke iPhone-compatible headset zal werken :) Ik heb geen idee of er een verloopje beschikbaar is, waarmee je je huidige headset zou kunnen aansluiten. Een USB-headset is natuurlijk ook een optie.

Edit: zelfs een bluetooth headset zou een optie kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 11-09-2011 21:47 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:41

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Externe speakers? Tweede port is line in/microfoon. En idd de headsetaansluiting doet ook iPhone headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14
sebastius schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:52:
Externe speakers? Tweede port is line in/microfoon. En idd de headsetaansluiting doet ook iPhone headsets.
Goed punt, alleen de Macbooks hebben natuurljk geen aparte input.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."