Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Apache]Folder permissions correct instellen*

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Ik kwam er (door een google index !@#@#) achter dat mijn dirs op mijn website gewoon benaderbaar zijn (open dir). Ik kan dit oplossen door de permissions juist in te stellen, maar mijn provider zegt 751. Dit lijkt me raar, omdat de publieke rechten dan nog steeds op lezen staan.

Ik heb een text bestand in de map staan welke ik middels file_put_contents wil kunnen beschrijven.
Er staan ook .php files en plaatjes in...

Hoe kan ik mijn permissions dan wel juist instellen?

[ Voor 4% gewijzigd door NitSuA op 11-09-2011 21:00 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Het bladeren door directories kun je enablen of disablen d.m.v. webserverconfiguratie. Voor Apache kun je bijvoorbeeld in je wwwroot een bestand genaamd .htaccess plaatsen met daarin:
code:
1
Options -Indexes

Dit zou directory indexes uit moeten schakelen.

We are shaping the future

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:56

Matis

Rubber Rocket

Zorg dat in de map die je wilt beveiligen of een htaccess-bestand komt of dat je een index.html in de map zet die je wilt "beveiligen" :)

Edit; Ninja'd

[ Voor 17% gewijzigd door Matis op 11-09-2011 21:02 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• NitSuA
dank je beide!

maar..

Options -Indexes is disabled door mijn provider
en een leeg index.html bestand lijkt me niet wenselijk omdat de url dan nog steeds gecrawled kan worden. Het wordt dan een pagina zonder inhoud..

Kan het niet met rechten?

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 15:56
Directory permissies van others op 0 zetten. Bestanden zullen nog steeds benaderbaar zijn.

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Je kan ook eens naar htaccess mogelijkheden gaan kijken. Ik heb het een keer voor mekaar gekregen om al mijn sub-folders leeg te laten lijken ook al zitten er wel bestanden in.

Helaas ben ik de code er van uit, maar als je beetje gaat Googlen zul je er vast wel iets van vinden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

NitSuA schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:59:
Hoe kan ik mijn permissions dan wel juist instellen?
Leg even uit welke software en os je gebruikt voor je webserver. Dan wordt het wellicht iets duidelijker en kan ik tevens de titel van je topic even iets verduidelijken. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• NitSuA
De software is PHP, de server draait apache op FreeBSD 7.x. Ik weet niet hoe ik de topic title kan aanpassen.

[ Voor 29% gewijzigd door NitSuA op 12-09-2011 12:47 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
NitSuA schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:44:
Ik weet niet hoe ik de topic title kan aanpassen.
Door dat aan te vragen via de TR (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif), je hebt daar zelf niet genoeg rechten voor ;)

Ik heb de titel vast een beetje aangepast.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1