Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Simia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 16:48
Beste,

Een standaard WSUS-installatie (WSUS 3.0SP2 op Windows Server 2008 R2) binnen een nieuwe domein geeft mij op dit ogenblik het volgende probleem: mijn clients komen niet in mijn WSUS console terecht.

Ik heb een standaard installatie uitgevoerd, waarbij de default website binnen IIS gebruikt wordt.
Ik heb een aparte GPO aangemaakt waarin mijn settings worden doorgegeven aan de clients.
Settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.simia.be/IWT/1.png

Op de clients heb ik dit nagekeken via gpresult. Wordt perfect doorgegeven.
Geen foutmeldingen in de event log van de WSUS-server.

Via de WSUS Client Diagtools kom ik op mijn clients enkel op 't einde van de check volgende boodschap tegen: VerifyWUServerURL() failed with hr=0x801901f7 (No Error description could be found).

Daarvan vinden we heel wat terug, helaas op dit moment nog zonder oplossing.

Dit hebben we nog geprobeerd (ik som even in 't kort op):
- Zou soms door overbelasting van server kunnen optreden, doch test ik op dit moment slechts met enkele clients en voldoen we aan de minimum system requirements.
- Correcte poort gebruikt (default) zoals ingesteld is en niet 8530.
- Aparte GPO, niet in Default Domain Policy geconfigureerd.
- Reset SUSClient ID (wuauclt.exe /resetauthorization).
- Registersettings (ondermeer ook omwille van het feit dat onze clients geghost zijn - images dus).
A Windows 2000-based, Windows Server 2003-based, or Windows XP-based computer that was set up by using a Windows 2000, Windows Server 2003, or Windows XP image does not appear in the WSUS console
- In de WindowsUpdatelog op de clients vind ik ook niet direct iets abnormaal terug.

Kan er me iemand soms een tip geven in welke richting ik verder moet zoeken zodat ik beter kan troubleshooten?

Alvast bedankt.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Welk OS hebben je clients?

Vanaf je clients resolved de hostname van je wsus server wel? Nergens een poort blokkade? m.a.w. uitsluiten dat het iets op netwerk niveau is tussen je wsus en client.

[ Voor 76% gewijzigd door siepeltjuh op 13-09-2011 18:13 ]

Can`t live without the mods

Verwijderd

in de Wsus console heb je ook aangegeven dat je via GPO werkt ipv via manueel clientbeheer? heb je de clients wel gesysprept vóór het imagen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:03 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Net zoals DarmaZat zegt: Heb je je pc ge-imaged ?
Zo ja, zie dit: http://www.paolofiorani.it/Lists/Posts/Post.aspx?ID=89

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou ook allereerst eens controleren of je de VirtualDirs van WSUS waar de webservices op draaien kunt benaderen (en de rechten daarop eens nakijken - een computerobject is een Authenticated User).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Simia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 16:48
De pc's zijn inderdaad ge-imaged, maar nadien ook gesysprept (wel enkel via ghostwalker, vermoedelijk is dit niet voldoende). De OS'en zijn voornamelijk Windows 7, en nog enkele XP's.

Na het uitvoeren van het script op de diverse toestellen komen ze één voor één zichtbaar in de WSUS-console, dus hiermee lijkt met probleem opgelost.

Het vreemde is dat de XP toestellen op dezelfde manier ge-imaged en gesysprept zijn en het hier wel volledig zonder problemen werkte (heb ik achteraf pas ondervonden, want veel XP's hebben we niet meer).

Alleszins veel dank voor jullie hulp!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32
Weet je zeker dat die URL klopt? Moet er misschien een poort (bijvoorbeeld 8530) of een foldernaam achter?

Eedit: Hmm, als ze na het uitvoeren van het script wel verschijnen dan zal dat wel :+

[ Voor 29% gewijzigd door Paul op 16-09-2011 15:47 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Simia schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:25:
Het vreemde is dat de XP toestellen op dezelfde manier ge-imaged en gesysprept zijn en het hier wel volledig zonder problemen werkte (heb ik achteraf pas ondervonden, want veel XP's hebben we niet meer).
Waarschijnlijk heeft je image pc (voordat je een image maakte) contact gehad met de WSUS server, daarna zit een WSUS-ID in de registry, en maken daarna al je pc's verbinding naar de WSUS server met hetzelfde id.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1