Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMB traag via SSH tunnel

Pagina: 1
Acties:

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 19:26
Ik heb last van een zeer trage SMB verbinding tijdens het downloaden van mijn Samba server.

De situatie:
Thuis heb ik een Linux home server staan. Deze draait Samba voor lokaal verkeer en een SSH server.

Vanaf een Windows 7 client maak ik verbinding over het internet dmv een SSH tunnel (putty). Door deze tunnel laat ik windows verbinding maken met de Samba server. Overigens maak ik gebruik van een loopback adapter (meer informatie) om de SMB connectie met Putty te leggen.

Het probleem is dat de verbinding zeer traag is met ongeveer 150 KB/s. Andere connecties die ik door deze tunnel leg zijn veel sneller, tot meer dan 1,5 MB/s. Aan de upload en download van de verbindingen ligt het niet, deze zijn beide meer dan snel genoeg.

Is hier wat aan te doen?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11 14:48

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je hebt waarschijnlijk last van de grote overhead en de encryptie :?

Dit is misschien nog interessant: FS mounten over WAN

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 19:26
Mr_gadget schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:51:
Je hebt waarschijnlijk last van de grote overhead en de encryptie :?

Dit is misschien nog interessant: FS mounten over WAN
De overhead kan niet zo groot zijn. Ik pomp makkelijk 1,5 MB/s aan data door die tunnel. SMB encrypt enkel de handshake geloof ik, dus daar zit de overhead aan encryptie sowieso niet in.

Ik zal die link binnenkort even bekijken.