andere [Videokaart] en pc start niet? Voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Hallo tweakers,

Ik heb nu een SWEEX HD6850 gekocht bij de mediamarkt voor mijnbak omdat de oude kapot was maar nu start pc niet meer op. Ik heb het idee dat mijn voeding te zwak is kan ik deze voeding overklokken? of raden jullie een nieuwe aan.

voeding is nu 300WATT AOpen. ik heb gelezen dat je de voeding kan overklokken door de rode schalelaar achter op de voeding om te zetten. Maar hij is nu al redelijk warm rond 50graden. Word die dan niet te warm als ik hem ga overclocken???

Ik heb geresearched naar even tueel andere voeding en ik kwam erachter dat de 500 xfx wel goed uit testebn kwam.

alvast bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28 voor al uw computervoedingvragen. Ga vooral niet zitten kl*ten met een oude, zwakke voeding, en over het algemeen kun je ook beter wegblijven bij Sweex producten. Koop een A-merk voeding.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Die rode schakelaar op de achterkant van je voeding is voor zover ik weet om het te veranderen van 230V naar 115V en andersom, hier in Nederland moet je 230V hebben, die 115V is voor Amerika.

Als die knop op de verkeerde staat geeft je voeding het loodje.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:42

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Precies. In het verhaal in de TS lees ik al zo veel fouten dat het mij best beangstigd eigenlijk.

1.: Een Sweex HD6850 bestaat al niet want Sweex maakt al jaren geen videokaarten meer.
2. Voeding overklokken? Ok, dat is wel erge onzin. Overklokken heeft te maken met iets sneller dan zijn standaard snelheid te laten draaien en in 99% van de gevallen gaat het dan over een Mhz/Ghz waarde. Een voeding levert stroom... Dat is echt 180 graden een andere kant op.
3. Gelezen dat je met die schakelaar kan overklokken? Waar in godsnaam heb je dat gelezen. Dat is ook zware onzin want dat is idd de 110-220v selector en in de verkeerde stand blaas je je voeding op en aangezien dat het een AOpen ding is waarschijnlijk de rest van je PC ook.

Voor de rest vraag ik me af of de rest van je PC niet een bottleneck is voor die HD6850 en of je dit wel onderzocht hebt voor iets nieuws te kopen.

Dan als laatste, de Mediamarkt is niet bepaald de beste plek om zoiets te kopen vanwege de nogal hogere prijs dan menige webwinkel.

En ja, een XFX voeding is een erg goed ding, maar zonder overige specs van je PC kunnen we niks. Gebasseerd however op het feit dat er een 300w AOpen ding in ligt, is een 450w XFX vermogen zat.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Don't feed the trolls...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.