Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Momenteel start mijn pc niet meer op. Kan er niet helemaal achter komen wat er mis is dus hoop dat jullie even mee willen denken (verwacht de voeding)

scenario:
Ik had zojuist de drivers en software van een bluetooth stick gedownload. Na het installeren wilde de pc opnieuw opstarten. Ik klikte per ongeluk op nu pc opnieuw opstarten dus de pc wilde uitgaan maar toen kreeg ik een blue screen met memory management o.i.d. Ik dacht dat kan best ik had redelijk wat open staan dus het zal wel ergens verkeerd lopen. Toen mijn pc herstart was en ik bij het inlogscherm was heb ik de pc afgesloten (op normale wijze) omdat ik even een hdd in een hotswap wilde doen. Toen de pc uit was en ik deze hdd ingeplugd had begon de led van 1 van mijn dvd-drives te flikkeren. (pc stond nog uit). toen ik de pc wilde opstarten ging dat niet meer.

Wat heb ik geprobeerd:
voeding volledig van stroom af
opstarten met minimale hoeveelheid componenten
voeding afzonderlijk opstarten (pin 14 en 16)

Het meest vreemde is nog dat de voeding niet wil opstarten maar wel stroom geeft. Verscheidene ledjes branden nog op mijn moederbord. Als het overleden object toch de voeding is ben ik benieuwd of jullie iets kunnen bedenken dat de oorzaak zou kunnen zijn. De voeding is een jaar of 5 oud

specs:
voeding coolermaster 520m
videokaart: asus en9600gt
2 WD320 black in raid 0
1 wd640 green
1 seagate 250 gb
1 wd320 blue
amd B555 be op 1,5v 4,0 ghz
asrock 890 fx deluxe 3
2x2 gb adata g1600
in total 6 120 mm fans en 4 140 mm fans
2 dvd drives
en een cardreader

als er nog aanvullende informatie nodig is hoor ik dat graag

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Als je aan een pc werkt moet je de stroom losmaken en dan de pc starten en knop ingedrukt houden, dan ontlaad je alle stroom.
Dit heb jij dus niet gedaan, waardoor er nog stroom op je pc stond.

Een voeding geeft altijd stroom, dacht iets van 5 volt, ook als de pc uitstaat.
Anders zou je de pc niet kunnen ontwaken via netwerk/toetsenbord, etc.

Je zult zoveel mogelijk hardware moeten gaan uitwisselen, om te kijken of er iets defect is.

• gerjaknut
Omdat de voeding altijd stroom geeft heb ik net zo lang gewacht tot de lampjes uit waren. Ik neem aan dat de voeding dan ontladen is?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij een voeding van een jaar of 5 oud en gezien de problemen die je hebt zou ik bijna voor 99% durven zeggen dat je voeding aan het einde van zijn latijn is. Coolermastervoedingen zijn niet slecht maar ook niet direct een van de beste voedingen dus 5 jaar is dan netjes.

Beste test is gewoon een andere voeding proberen want die truuc met 2 draadjes kortsluiten zegt verder niet veel en ook al start een voeding dan wel op, dan kan een voeding onder belasting toch net te weinig pit hebben.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nee, zolang het netsnoer ingestoken is, blijft er ALTIJD spanning op je pc staan! Idd 5V en 12V (klein vermogen) om je pc via USB of lan te kunnen waken.
Ik denk dat de voeding aan vervanging toe is...

Er zitten gigantische condensators in een psu die nog heel lang een spanning kunnen vasthouden. Nu zal dat niet direct een hoog voltage zijn, maar als die nog 12V heeft gegeven en je hebt hardware vastgehouden dan kan het best zijn dat je moederbord of harddisk ook naar de philipsstijnen is ;)

• gerjaknut
zouden jullie trouwens het knipperende lampje op 1 dvd drive is terwijl de andere dvd drive op dezelfde kabel zit en niet knippert kunnen verklaren op een of andere manier?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
gerjaknut schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:33:
zouden jullie trouwens het knipperende lampje op 1 dvd drive is terwijl de andere dvd drive op dezelfde kabel zit en niet knippert kunnen verklaren op een of andere manier?
Een teken dat je voeding echt aan zijn einde is en gewoon niet meer genoeg stroom kan leveren aan die 2de dvddrive, dus ik zou echt eerst eens een andere voeding gaan proberen.
Pagina: 1