Momenteel start mijn pc niet meer op. Kan er niet helemaal achter komen wat er mis is dus hoop dat jullie even mee willen denken (verwacht de voeding)
scenario:
Ik had zojuist de drivers en software van een bluetooth stick gedownload. Na het installeren wilde de pc opnieuw opstarten. Ik klikte per ongeluk op nu pc opnieuw opstarten dus de pc wilde uitgaan maar toen kreeg ik een blue screen met memory management o.i.d. Ik dacht dat kan best ik had redelijk wat open staan dus het zal wel ergens verkeerd lopen. Toen mijn pc herstart was en ik bij het inlogscherm was heb ik de pc afgesloten (op normale wijze) omdat ik even een hdd in een hotswap wilde doen. Toen de pc uit was en ik deze hdd ingeplugd had begon de led van 1 van mijn dvd-drives te flikkeren. (pc stond nog uit). toen ik de pc wilde opstarten ging dat niet meer.
Wat heb ik geprobeerd:
voeding volledig van stroom af
opstarten met minimale hoeveelheid componenten
voeding afzonderlijk opstarten (pin 14 en 16)
Het meest vreemde is nog dat de voeding niet wil opstarten maar wel stroom geeft. Verscheidene ledjes branden nog op mijn moederbord. Als het overleden object toch de voeding is ben ik benieuwd of jullie iets kunnen bedenken dat de oorzaak zou kunnen zijn. De voeding is een jaar of 5 oud
specs:
voeding coolermaster 520m
videokaart: asus en9600gt
2 WD320 black in raid 0
1 wd640 green
1 seagate 250 gb
1 wd320 blue
amd B555 be op 1,5v 4,0 ghz
asrock 890 fx deluxe 3
2x2 gb adata g1600
in total 6 120 mm fans en 4 140 mm fans
2 dvd drives
en een cardreader
als er nog aanvullende informatie nodig is hoor ik dat graag
scenario:
Ik had zojuist de drivers en software van een bluetooth stick gedownload. Na het installeren wilde de pc opnieuw opstarten. Ik klikte per ongeluk op nu pc opnieuw opstarten dus de pc wilde uitgaan maar toen kreeg ik een blue screen met memory management o.i.d. Ik dacht dat kan best ik had redelijk wat open staan dus het zal wel ergens verkeerd lopen. Toen mijn pc herstart was en ik bij het inlogscherm was heb ik de pc afgesloten (op normale wijze) omdat ik even een hdd in een hotswap wilde doen. Toen de pc uit was en ik deze hdd ingeplugd had begon de led van 1 van mijn dvd-drives te flikkeren. (pc stond nog uit). toen ik de pc wilde opstarten ging dat niet meer.
Wat heb ik geprobeerd:
voeding volledig van stroom af
opstarten met minimale hoeveelheid componenten
voeding afzonderlijk opstarten (pin 14 en 16)
Het meest vreemde is nog dat de voeding niet wil opstarten maar wel stroom geeft. Verscheidene ledjes branden nog op mijn moederbord. Als het overleden object toch de voeding is ben ik benieuwd of jullie iets kunnen bedenken dat de oorzaak zou kunnen zijn. De voeding is een jaar of 5 oud
specs:
voeding coolermaster 520m
videokaart: asus en9600gt
2 WD320 black in raid 0
1 wd640 green
1 seagate 250 gb
1 wd320 blue
amd B555 be op 1,5v 4,0 ghz
asrock 890 fx deluxe 3
2x2 gb adata g1600
in total 6 120 mm fans en 4 140 mm fans
2 dvd drives