• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 19:17

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een HIS R5870 V iCooler Turbo in m'n systeem hangen. Echter heb ik een probleem.

Als ik weinig/niets aan het doen ben klokt de kaart zichzelf terug, zowel op GPU als memory. Opzich hoeft dit geen probleem te zijn (CoolNQuiet werkt bij AMD ook lekker) maar als ik nu bepaalde dingen doe krijg ik even rare zwarte strepen. Deze duren echter gelukkig maar een tiende van een seconde maar raar is het wel. Bijvoorbeeld als ik snel wil scrollen dan verschijnen de streepjes.

Als ik een game speel (BC2, max quality) dan krijg ik even rare render problemen bij het opstarten en kiezen van een server. Als ik daarna de game speel is er niets meer aan de hand! Als ik daarna even met alt+tab op het internet ga surfen dan is het rare effect in windows ook weg. In AMD overdrive kan ik zien dat de GPU en memory clock weer maxed zijn zoals ingesteld.

Ik wil dus weten hoe ik deze auto terugklok kan uitzetten. Voor zover ik kan uitmaken is dit het probleem. In de bios kan ik niets vinden en in catalyst ook weinig succes

Heb het geprobeerd met catalyst 11.6 en 11.8, maar beiden het probleem.

Systeem;
ASRock 890FX Deluxe 3
AMD Phenom II X4 965 BE @ 3,8GHZ
Scythe Mugen 2 rev B
HIS HD 5870 iCooler V Turbo
Kingston HyperX 2x4GB
Cooler Master GX 750W

Idle clocked die naar;
157 gpu
300 memory

max
725 mhz
1000 mhz

*MAJOR EDIT*
Als ik AMD overdrive uitzet...dan werkt alles weer!
Idle clocked gpu terug naar 400 en memory naar 1200.
In game naar 875 en memory naar 1225...

Dus, raar. Ik laat AMD overdrive gewoon uitstaan ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Mu.siQ op 11-09-2011 18:48 . Reden: partly solved! ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• galaxy366
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10-2025
Mooi om tehoren dat alles weer werkt :)!