Toon posts:

UMTS Sharing met Accespoint en 2xPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

probleemstukje:

we hebben een tijdelijke UMTS Stick van XS4all, geinstalleerd op 1 PC.
Nu zou ik graag vanaf de LAN poort van deze PC naar een accesspoint gaan en vanaf daar met Wi-Fi verbinding maken met de betreffende accesspoint.

Geprobeerd: een verbindingsbrug maken. Dit is eigenlijk het enige wat ik kon vinden om dit werkend te krijgen, maar werkt niet. De PC moet namelijk als router/DHCP server gaan fungeren.

Iemand enig idee hoe ik dit in zn werk laat gaan?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien moet je een VM aanmaken met daarin Windows Server 2008, die heeft wel een DHCP role en DNS role beschikbaar. Dan zou je in die VM de stick moeten mounten, en vanuit die VM een netwerkje maken naar je router.

(Windows Server 2008 verstookt iets van 1,5GB ram, dus als je 2GB ram opoffert werkt het al)

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-02 14:01
Het komt erop neer dat je InternetSharing actief moet zetten op je LAN adapter, zodat anderen via jouw netwerkadapter op internet kunnen. Rechtermuisknop op de LAN adapter en dan Eigenschappen.
Vervolgens moet je de DHCP scope ( in je router waarschijnlijk ) aanpassen zodat de standaard-gateway en DNS server naar je "UMTS-PC" verwijst.

Het kan wel zijn dat je UMTS-software op een andere manier werkt waardoor dit niet gaat werken, maar het is altijd het proberen waard.

Succes!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

gewoon een ad-hoc netwerk opzetten? http://www.xcomputers.info/nl/windows7/pc-access-point/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, allen! Ik vermoed dat het met de manier van Jitse H gaat lukken, op de manier waar ik naar opzoek was!

@Beatboxx, de UMTS-PC heeft geen Wi-Fi ingebouwd, omdat deze altijd met kabel verbonden is geweest. Ad-Hoc is dus helaas uitgesloten (ik had dat ook al in google gevonden)