Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Sinds gisteren heb ik de corsair H60 in mijn systeem zitten. Maar de pomp ratelt nogal behoorlijk en het is behoorlijk storend. Als ik de kast plat neerleg (waardoor de pomp dus ook plat komt te liggen) is het geluid verdwenen.

Ik heb in het verleden de H50 gehad en deze had hier totaal geen last van. Als je op internet gaat zoeken vind je meer mensen maar bijna iedereen zegt dat het na 24 uur weg hoort te zijn en dat het wellicht lucht is. Maar hij draait nu al non stop sinds gisteren ochtend en het is nog steeds aanwezig

Zou hij stuk zijn of doe ik wellicht iets verkeerd ? Temps zijn trouwens wel erg goed. 30 graden met een 2600K

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:25
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar.tin schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:06:
Kun je wellicht een filmpje met wat geluid maken hoe het ongeveer klinkt? Dan kunnen we horen wat het zou zijn (lagers, dingen die aanlopen)
Ik kan helaas geen filmpje maken op dit moment. Het komt absoluut van de pomp. Ik kan alles loskoppelen van het systeem (fans etc) dan hoor ik het geluid nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Dat is inderdaad een beetje lucht dat in het circuit zit (zit bij al die all-in-one units) bij het pompje. Dat moet even doorgepompt worden en het geluid zal vanzelf wel verdwijnen. Geef het iig even tijd. Ik had er bij mijn H70 ook last van, duurde even. Een andere optie is om dat ding gewoon eens goed door te schudden, of wellicht de radiator even met de slangen de andere kant op mounten. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu de radiator even flink aan het schudden. Er zit inderdaad een enorme hoeveelheid lucht in maar als ik ga schudden schijnt het alleen maar erger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Zorg in ieder geval dat de radiator hoger zit dan de pomp (het cpu blok dus), dan kan de lucht omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pomp nu met slangen naar boven gemonteerd. ga de radiator nu boven op me kast leggen en het even een tijdje laten lopen

Update :

Nu de radiator met slangen naar boven in kast gezet en ook de pomp met slangen naar boven op cpu gezet zodat de lucht zich kan verzamelen . Geluid is nu minder aan het worden. Ik hou het in de gaten !

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik hem terugsturen als ik jou was want als er zo veel lucht in zit dan is het toch een teken dat er ergens een lek zit in het systeem. Zelf heb ik sinds een paar weken een H80 maar ik heb zelfs totaal niks gehoord van ratel of iets dergelijks toen ik de pc voor de 1ste keer op startte.

Wel had ik bij mijn vorige H70 dat ie in het begin heel eventjes beetje geluid maakte maar dat was een kwestie van hooguit een halve minuut waarna dit verdwenen was. Maar er zit trouwens geen ontluchting in deze gesloten systemen en dat tikje lucht wat erin nodig is is voor het uitzetten en inkrimpen van de vloeistof.

Maar in elk geval zal je niet hoeven te verwachten dat die lucht er vanzelf uit gaat en raad ik je toch aan om hem dus terug te sturen want dit is niet normaal voor een H60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat ga ik nu ook doen. heb hem de hele nacht aan laten staan en het is niet beter geworden, dus maar even contact opnemen met corsair. Schijnbaar mag je deze niet naar de winkel terug brengen

Weet iemand hoe je rma aanvraagt bij corsair ? zie alleen engelse support ??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:27:
ja dat ga ik nu ook doen. heb hem de hele nacht aan laten staan en het is niet beter geworden, dus maar even contact opnemen met corsair. Schijnbaar mag je deze niet naar de winkel terug brengen

Is Engels een probleem dan? Want dan kan je anders ( In Chrome dan ) de website altijd nog laten 'vertalen'.

Maar goed, deze link moet je hebben en staat de uitleg over RMA en garantie:
http://www.corsair.com/support/warranty/

En om producten RMA op te geven, moet je hier zijn en even opgeven wat voor hardware je problemen geeft ( In jouw geval H60 dus ):
http://www.corsair.com/support/

Succes!

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:27:

Als je hem via een webshop gekocht hebt en het binnen de 14 dagen is kan je hem altijd zonder opgave van rede terug sturen want dat is een wettelijke verplichting. Sowieso kan je altijd eerst even met de webshop contact op nemen want Corsair kan wel veel schrijven, maar uiteindelijk heb je hem hier in NL gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:38
Roel1966 schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:20:
[...]
Sowieso kan je altijd eerst even met de webshop contact op nemen want Corsair kan wel veel schrijven, maar uiteindelijk heb je hem hier in NL gekocht.
Dan ben ik benieuwd of de winkel het dan voor je regelt of dat zij je ook doorsturen naar Corsair zelf.

Maar dat terzijde, succes!

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels rma aangemaakt via corsair.

De winkel stuurt mij helaas ook door naar corsair. Wel balen dat je tegenwoordig alles zelf moet regelen

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
Ik vraag me af hoe dat juridisch gezien zit. Volgens mij heb je wettelijk recht op garantie via de winkel. Maar ja, je moet maar net zin hebben om die discussie met ze aan te gaan

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Verwijderd

Topicstarter
nou ik vraag me af waar de schuld ligt. Als je de doos van de H60 open maakt krijg je als eerste een brief voor je neus waar op staat dat hij absoluut niet terug mag naar de winkel maar garantie via corsair loopt.

Met de h50 had ik dit toen niet.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:15:
nou ik vraag me af waar de schuld ligt. Als je de doos van de H60 open maakt krijg je als eerste een brief voor je neus waar op staat dat hij absoluut niet terug mag naar de winkel maar garantie via corsair loopt.
Nederlands recht staat boven gebruikersvoorwaarden. De winkel zal de garantieaanvraag moeten accepteren. Of de winkel dit vervolgens zelf afhandelt of naar Corsair doorstuurt maakt niet uit (ook niet voor jou als gebruiker).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Een ratelend pompje is 99% zeker lucht wat in de pomp zit.
en meestal wat vast zit in de pomp...
Ik hoor de ts wel over het bewegen van de radiator maar niet over het bewegen van de pomp...
Nu snap ik dat dit moeilijk is als deze in gebrouwd is.
Maar ik zou gewoon even een aircooler inbouwen(stock cooler met pushpins is zo geplaatst)
Vervolgens molex verleng kabeltje pakken de boel aan sluiten en aan zetten en het blok zelf een paar keer goed heen en weer schudden.

Denk dat je zo het lucht uit de pomp hoord ontsnappen richting radiator.
Lucht zit er altijd in omdat ze hem gewoon niet voor 100% vullen.
Denk dat dit ook gewoon te veel tijd zal kosten, denk dat ze afgemeten hebben van zoveel gaat er in
(qua gewicht dan)en dat er standaard indoen.

Maar goed these are just my 2 cents.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
prodigy schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:20:
Een ratelend pompje is 99% zeker lucht wat in de pomp zit.
en meestal wat vast zit in de pomp...
Ik hoor de ts wel over het bewegen van de radiator maar niet over het bewegen van de pomp...
Nu snap ik dat dit moeilijk is als deze in gebrouwd is.
Maar ik zou gewoon even een aircooler inbouwen(stock cooler met pushpins is zo geplaatst)
Vervolgens molex verleng kabeltje pakken de boel aan sluiten en aan zetten en het blok zelf een paar keer goed heen en weer schudden.

Denk dat je zo het lucht uit de pomp hoord ontsnappen richting radiator.
Lucht zit er altijd in omdat ze hem gewoon niet voor 100% vullen.
Denk dat dit ook gewoon te veel tijd zal kosten, denk dat ze afgemeten hebben van zoveel gaat er in
(qua gewicht dan)en dat er standaard indoen.

Maar goed these are just my 2 cents.
Heeft geen zin want die lucht blijft dan rond circuleren in het systeem en zal vroeger of later weer bij de pomp terrecht komen want het is een gesloten systeem zonder ontluchting of iets dergelijks. En dat niet 100% vullen doen ze niet met de rede dat de vloeistof uitzet en inkrimpt en er daarvoor wat lucht bij zit.

In elk geval heb ik zelf ervaring met zowel de H50, H70 en nu dan de H80 waarbij bij de H50 en H70 je in het begin eventjes de pomp ietwat hoorde ratelen maar dit na pak weg hooguit een halve minuut weg was. Daarna hoorde ik dit verder niet meer en nu bij de H80 heb ik helemaal niets gehoord bij de 1ste opstart en ook niet naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Roel1966 schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:53:
[...]

Heeft geen zin want die lucht blijft dan rond circuleren in het systeem en zal vroeger of later weer bij de pomp terrecht komen want het is een gesloten systeem zonder ontluchting of iets dergelijks. En dat niet 100% vullen doen ze niet met de rede dat de vloeistof uitzet en inkrimpt en er daarvoor wat lucht bij zit.
En hoe is de relatie water - vloeistof als in: "welke van de 2 wil het liefst naar boven..."

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Blue-Tiger schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:54:
[...]

En hoe is de relatie water - vloeistof als in: "welke van de 2 wil het liefst naar boven..."
Daarom dus zorgen dat je slangen omhoog gaan en je rad boven je blok zit.
Dan ga jij die lucht niet meer tegen komen hoor.
Heb zelf een h70 in een haf 932 met mn rad boven het blok.
Heb wel geteld 2sec wat lucht gehoord en daarna is het stil (nog steeds zo trouwens)

Na rose e cient spin

Pagina: 1