Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video hapert

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Deze probeerde ik te kijken:
video: Windows 8 - ribbon-interface van de Windows 8-verkenner

Ten eerste laadt ie nogal langzaam (en dat ligt echt niet aan m'n 120Mbps internetpijp), maar wat vooral storend is, is dat ie om de zoveel seconden stopt en gaat "laden", ook al is het laad-balkje op pak-em-beet 1:30 en ben ik aan het kijken op 0:45. Dat hoeft ie toch nog lang niet te stoppen??

日本!🎌

Verwijderd

Dit probleem is inmiddels opgelost. Het probleem lag in settings op één van de twee edge-servers waardoor de stream te traag uitgeserveerd werd.

Het langzame laden is bewust; dit bespaart bandbreedte en geeft ons meer inzicht in hoe ver een video afgekeken wordt. Ook zorgt het ervoor dat mensen op wat tragere computers en snelle verbindingen hun netwerkverbinding niet 100% voltrekken wat vaak stotterend beeld oplevert. Tenslotte helpt het mobiele gebruikers om hun mobiele databundels te besparen; als je een video van 10 minuten na 2 minuten al sluit dan is het zonde als je wel de volle 10 minuten al hebt binnengehaald met je databundel.

Je kunt overigens wel seeken in de video, ook als deze nog niet helemaal is ingeladen. Dit kan in zowel de Flash-player als op mobiele apparaten.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
_Thanatos_, sorry dat ik nu pas reageer; ik heb dit topic over het hoofd gezien.

Ik zie dat de mensen van StreamOne het al gefixed hebben. Kun je dit verifiëren?

Wat betreft het langzaam laden ben ik het helemaal eens met StreamOne; via deze manier is het efficiënter

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ok, dat langzame laden kan ik begrijpen. Zolang het laden maar voorblijft op de afspeelpositie :)

Het haperen gebeurt nog steeds trouwens. Precies hetzelfde euvel, zo lijkt het.

Ik weet niet of het uimaakt, maar misschien helpt het:
Windows 7 x64 SP1
Opera 11.51
Flash 10.3.183.5

日本!🎌

• Misha
Hmmm vreemd. Ik ga het vanavond of morgen even proberen te reproduceren

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik kan het hier niet reproduceren (zelfde setup, al zit mijn flash versie op 10.3.183.7).

[ Voor 8% gewijzigd door MueR op 16-09-2011 19:45 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Same hier, exact zelfde versie als MueR onder FF 6.0.2. Geen vertraging of hapering in de video.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29

itsalwaysme

Graast voor DB

D4NG3R schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:44:
Same hier, exact zelfde versie als MueR onder FF 6.0.2. Geen vertraging of hapering in de video.
Onder Opera hapert hij ook niet, zelfs niet via RDP.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
itsalwaysme schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:47:
[...]

Onder Opera hapert hij ook niet, zelfs niet via RDP.
Het is ook geen hapering van traag renderen, maar haperen van stoppen-laden-starten-stoppen-laden-starten-stoppen-laden-starten-stoppen-laden-starten. Alsof ie steeds een fractie van een seconde moet bijbufferen.

日本!🎌

• Misha
Vreemd. Ik kan het hier niet reproduceren.

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het te verhelpen?
Pagina: 1