Toon posts:

Star Wars op Blu-ray

Pagina: 1
Acties:

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Ik zie geen topic hierover, lijkt me toch dat meerdere onder ons als Star Wars geeks bestickert kunnen worden ;)

Het officiele verhaal hier over de restoratie:
http://www.starwars.com/n...ay_restoration/index.html

Trailer hier:

En een lijstje met veranderingen in de Blu-ray versie hier:
Wikipedia: List of changes in Star Wars re-releases

Met als toppunt denk ik wel deze aanvulling!
http://www.cinemablend.co...ls-The-Emperor-26504.html

Wat vinden jullie van de wijzingen? Ik denk dat er zeker wel een aantal pluspunten zijn, maar ik ben ook teleurgesteld dat de originele theatrical releases niet terug te vinden zijn op de Blu-ray. Het lijkt toch een kleine moeite om de films zonder extra scenes en toevoegingen maar wel minus kleine foutjes in HD glorie erbij te zetten.

• Anoniem: 279033
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Die originele versies krijg je de komende 7 jaar niet op Bluray, als je ze al krijgt.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:44

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

http://redlettermedia.com/plinkett/star-wars/ Nuff said over de eerste 3 delen...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

the shooting between Greedo and Han is cut by several frames,
Om maar onduidelijk te laten wie er eerst schoot?

Wikipedia: Han shot first

ik bedoel, 1 scene die een eigen wikipedia pagina heeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Niet online
Nee, die oude films zijn fijn met hun gaten en standaardcharacters :')

Neem alleen al A New Hope:
  • In de opening met de verovering van dat ruimteschip schieten die Stormtroepers supergoed en knallen de een na de ander neer. Vervolgens vergeten ze de rest van de film te mikken en zijn ze in 1 klap waardeloos gemaakt. Heerlijk, die continuiteit.
  • Obi Kenobi, Luke, Han Solo, C3Po zijn zo standaard en eendimensionaal dat het niet meer leuk is.
  • Het is wel heel slap dat er toevallig net 1 gaatje in de Doodsster zit waar een raket doorheen past.
  • Mensen zeuren op komisch vermaak maar de 2 robotjes, C3po en R2D2 lijken wel een pasgetrouwd stel die contant 'leuk' loopt te ruzieen
  • Die piepjes van R2D2 zijn irritant
  • Obi Kenobi wordt niet vermoord, nee hij besluit om opeens een spook te worden (?)
Maargoed, haal denk ik zelfs de prequels niet op Bluray, beeldkwaliteit van de DVD's is prima en daarnaast zullen de Blu Ray versies wel flink wat kosten.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 279033 op 12-09-2011 13:22]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is het wel helemaal eerlijk om de karakters standaard en eendimensionaal te noemen terwijl de film toen hij uitkwam redelijk uniek was? Da's bijna net zo eerlijk als Pacman nu affakkelen omdat games tegenwoordig toch echt mooier zijn. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 23:00
NMe schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:35:
Is het wel helemaal eerlijk om de karakters standaard en eendimensionaal te noemen terwijl de film toen hij uitkwam redelijk uniek was? Da's bijna net zo eerlijk als Pacman nu affakkelen omdat games tegenwoordig toch echt mooier zijn. :P
inderdaad, achteraf is makkelijk.

En meeste van de films en ook starwars is gemaakt als vermaak, niet als een waarheid en 100% accurate dingen.

• Niet online
NMe schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:35:
Tuurlijk wel, aangezien er voor Star Wars al iets van 40 jaar aan films gemaakt was met daarvoor een veelvoud van dat aantal jaren in literatuur.. Mogen we dan geen enkele jaren 70/80 film beoordelen op karakters en dimensionaliteit? Dat is onzin. Ik zeg niet dat ANH echt slecht is, maar het is overdreven hoe erg die films opgehemeld worden. (en vervolgens de prequels de grond in geboord worden)

Ik bedoel Commando is ook geen topfilm qua verhaal en figuren maar dat neemt niet weg dat het een vermakelijke film is.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 23:24

Freshnezz

Why so serious?

En heeft iemand ze al ergens zien liggen? :)

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 07:17
Freshnezz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:52:
Blu Ray ligt al bij de mediamarkt, frs enzo..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 279033 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:53:
[...]

Tuurlijk wel, aangezien er voor Star Wars al iets van 40 jaar aan films gemaakt was met daarvoor een veelvoud van dat aantal jaren in literatuur.. Mogen we dan geen enkele jaren 70/80 film beoordelen op karakters en dimensionaliteit? Dat is onzin. Ik zeg niet dat ANH echt slecht is, maar het is overdreven hoe erg die films opgehemeld worden. (en vervolgens de prequels de grond in geboord worden)
Noem mij eens een film uit die voorgaande 40 jaar die zelfs maar in de buurt kwam van het plot van een van de Star Wars-films. Daarom vind ik het oneerlijk om de film af te rekenen op diepgang en originaliteit. Nu hebben we vergelijkingsmateriaal, destijds was dat er niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Anoniem: 151407
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
star wars is gewoon classic en de blu-ray box is onderweg!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:12

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:51
http://www.wehkamp.nl/Win...d=5&4dkn=promo5web&BC=TRL

Voor €75 te koop bij wehkamp(alleen vandaag)

Signature afgekeurd door Evanescent

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ja! Bij mij in de woonkamer :D
Eindelijk na 9 maanden pre-order bij Amazon is hij gisteren afgeleverd! Ik had zelfs mijn vriendin zo gek gekregen voor het eerst ooit één van de films te kijken (iets dat ze pertinent heeft geweigerd in het verleden)!!
Ik stop het schijfje van ANH in de HTPC en... NIETS! Het werkt verdorie niet met PowerDVD 10 of met TMT5! Ik ben niet de enige die de SW blurays niet kan afspelen en het schijnt vaker voor te komen met andere films van Fox als ik de mensen op het net mag geloven... Moet ik nu PowerDVD 11 aanschaffen? Ik ga denk ik eerst even de trial van '11 proberen en als hij het dan niet doet... tja, dan zal ik speciaal voor deze films een bluray speler moeten aanschaffen. Van de zotte!
Anywho, ik heb ze nu trwns wel in VHS, DVD en Blu-Ray. Da's dan wel weer leuk.

Ik had zelfs speciaal een fotootje ervan geschoten :( achtergrondje in 1920*1080 van google gescoord
LOL!

[Voor 18% gewijzigd door Póg mo Thóin op 15-09-2011 13:27]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Niet online
Póg mo Thóin schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:19:
[...]

Ja! Bij mij in de woonkamer :D
Ik stop het schijfje van ANH in de HTPC en... NIETS! Het werkt verdorie niet met PowerDVD 10 of met TMT5!
IT'S A TRAP!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 18:52
Kan je niet beter AnyDVD aanschaffen? Ben je meteen af van een hoop gez...anik.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Slogra schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:38:
Kan je niet beter AnyDVD aanschaffen? Ben je meteen af van een hoop gez...anik.
Hmm, daar had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Ik zal het eens onderzoeken!

EDIT: Ook aardig aan de prijs :'( Ik had nooit gedacht dat blurays kijken op de PC zo duur zou zijn :P 80E voor de brander, 80E voor de afspeelsoftware en nog 65E voor dit pakketje. Dure grap is het zo.
Geen wonder dat Steve dit a bag of hurt noemde ;)

[Voor 31% gewijzigd door Póg mo Thóin op 15-09-2011 14:17]

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb de blu-rays inmiddels ook een aantal dagen in huis (amazon besloot ze zaterdag al te versturen), maar door tijdgebrek alleen deel 1 kunnen zien. Heb die nooit op dvd kunnen zien, dus kan niet vergelijken, maar het ziet er imo goed uit. Je ziet wel duidelijk het verschil tussen CG en echte personen, maar dat is imo niet storen. Ik ben er iig blij mee :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik wil geen domme vragen stellen hoor, maar speelt Windows 7 niet van zichzelf al Blu Ray af? Heb je niet per se aparte software voor nodig toch?

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 00:58
Ik heb de Blu-ray box sinds eergisteren en ik heb nu de eerste 3 delen gekeken, vanavond gaat A New Hope erin. Ik ben benieuwd wat ze dit keer allemaal verandert hebben en of ik het zelf kan ontdekken (heb het nog niet opgezocht ofzo, laat me verassen).

Dit is naast mijn Lord of the Rings Extended Edition mijn beste Blu-ray aanschaf tot nu toe!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow nog maar eens goed kijken dan ik wist niet dat ze zo aangepast waren. ah wie houd ik voor de gek ik zie dat soort dingen toch bijna nooit, bank, chips kijken maar

Deel 4 was en blijft gewoon de beste

Iperf

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 17:07

MrDry

Desperados!

Hoe is het geluid? Hebben ze daar ook iets aan gedaan?

Dat is eigenlijk het enige wat me stoort als ik van deel 3>4 overga. Het 'amateuristische' beeld kan me wel bekoren maar het blikkerige geluid niet....

Quod licet lovi, non licet bovi

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Darth vader hoort blikkerig te klinken, dat is een feature, en onderdeel van het verhaal

[Voor 20% gewijzigd door Fish op 16-09-2011 10:19]

Iperf

• MrDry
  • Laatst online: 05-06 17:07

MrDry

Desperados!

fish schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:18:
Darth vader hoort blikkerig te klinken, dat is een feature, en onderdeel van het verhaal
LOL

Het gaat me niet om Vader....de tune klinkt al veel blikkeriger...

Quod licet lovi, non licet bovi

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:34

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Star Wars is een soort sprookje, en daar horen nu eenmaal eendimensionale characters bij :).

Ik heb zo hekel aan die types die zeggen dat Star Wars en Star Trek één pot nat is. En als je vraagt hebben ze allebei uiteraard nog nooit gezien. Enige overeenkomst is dat er ruimteschepen zijn. Irritant van die mensen die ergens een mening over hebben zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Nu denken ze vast dat het nerdy is dus weigeren ze te kijken. Star Wars/Trek is gewoon cult, kijk het gewoon een keer zodat je in ieder geval weet waar al die anderen het aldoor over hebben, als je het dán niets vindt is dat prima.

Trouwens, deel 4 was ok, bij deel 5 werd het pas écht goed (vind ik) :).

www.nintendocasemods.com

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

EnigmaNL schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:41:
Ik heb de Blu-ray box sinds eergisteren en ik heb nu de eerste 3 delen gekeken, vanavond gaat A New Hope erin. Ik ben benieuwd wat ze dit keer allemaal verandert hebben en of ik het zelf kan ontdekken (heb het nog niet opgezocht ofzo, laat me verassen).

Dit is naast mijn Lord of the Rings Extended Edition mijn beste Blu-ray aanschaf tot nu toe!
Mocht je het nog willen nazien: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36759065
Ik denk niet dat je alles kunt spotten, het is best veul :)

• MrAngry
  • Laatst online: 15:01
Zo bizar dat Lucas het toch niet heeft kunnen nalaten om z'n films voor deze release nog verder te verslechteren (fokken met de iconische eindscene is zo not done). De man is echt geretardeerd.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 22:15

mace

Sapere Aude

Ik heb de bluray-set zelf ook sinds eergisteren, maar ga hem denk ik terugsturen.

Het gaat mij voornamelijk om de originele trilogie. De prequels zijn IMHO slechte films als je verder kijkt dan de eyecandy.

En dat deze boxset de compleet vernaggelde versies bevat van de originele 3 films... Tja. Dat is dan jammer. Originele visie my ass, Lucas had er gewoon van moeten afblijven. Restaureren van beeld en geluid is prachtig, maar complete scenes toevoegen met CGI en allemaal nutteloze beesten en shit aan de achtergrond toevoegen. Kom op zeg.

En oja, Han shot First uiteraard. :P

• Póg mo Thóin
  • Niet online
MrDry schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:10:
Hoe is het geluid? Hebben ze daar ook iets aan gedaan?

Dat is eigenlijk het enige wat me stoort als ik van deel 3>4 overga. Het 'amateuristische' beeld kan me wel bekoren maar het blikkerige geluid niet....
Dat viel me gisteren met ANH ook al op! Maar ik vind he nog steeds mooi. en ja, het werkt nu bij mij, omdat de film bij powerdvd11 het wel doet!
Digital-DNA schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:21:

bij deel 5 werd het pas écht goed (vind ik) :).
ESB is inderdaad ook mijn favoriet!
mace schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:45:
Ik heb de bluray-set zelf ook sinds eergisteren, maar ga hem denk ik terugsturen.

Het gaat mij voornamelijk om de originele trilogie. De prequels zijn IMHO slechte films als je verder kijkt dan de eyecandy.

En dat deze boxset de compleet vernaggelde versies bevat van de originele 3 films... Tja. Dat is dan jammer. Originele visie my ass, Lucas had er gewoon van moeten afblijven. Restaureren van beeld en geluid is prachtig, maar complete scenes toevoegen met CGI en allemaal nutteloze beesten en shit aan de achtergrond toevoegen. Kom op zeg.

Tja, de prequels zal ik misschien nog wel een keer kijken, ik heb ze meer voor de heb. Wat een prulfilms! En dan vooral TPM.

[Voor 37% gewijzigd door Póg mo Thóin op 16-09-2011 11:48]

• mace

mace

Sapere Aude

Empire is idd de beste uit de hele serie, maar dat is bekend. :P

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MrDry schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:21:
[...]

LOL

Het gaat me niet om Vader....de tune klinkt al veel blikkeriger...
:P

Maar het gaat jou om de tune, natuurlijk is die veranderd maar ik heb de cd met de originale soundtrack destijds gekocht

Het is wat pompeuzer en minder melodieus vooral het begin. maar blikkerig, nee
komt mischien door al het vele koper wat wordt ingezet

[Voor 6% gewijzigd door Fish op 16-09-2011 12:01]

Iperf

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kreeg mijn box dinsdag 13 september al binnen van Amazon.co.uk. 68 Euries inclusief verzending. En gewoon Nederlandse ondertitels, menu's etc! :9

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
*knip* Lees dit nog eens na.

Maar wel erg nieuwsgierig of de stap van episode 3 naar 4 wat logischer lijkt qua special effects en ambience.

volgens mij zijn dit de meest re edited films ooit.
wel gaaf dat je dit als regisseur kunt doen en mag uitgeven

[Voor 31% gewijzigd door SmartDoDo op 16-09-2011 16:21]

• MrAngry
  • Laatst online: 15:01
HyperTrophy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:13:
volgens mij zijn dit de meest re edited films ooit.
wel gaaf dat je dit als regisseur kunt doen en mag uitgeven
Ware het niet dat hij niet de regisseur is van de twee beste films (ep 5 en 6) en daar toch in loopt te kloten

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
MrAngry schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:16:
[...]

Ware het niet dat hij niet de regisseur is van de twee beste films (ep 5 en 6) en daar toch in loopt te kloten
Hmm ROTJ beter dan ANH? Ik weet niet hoor. ROTJ heeft wel duidelijk baat gehad bij het hogere budget. Moeilijke keus!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

mace schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:45:

Maar dat wist je toch vooraf wel?

• mace

mace

Sapere Aude

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:17:
[...]

Maar dat wist je toch vooraf wel?
Nouja ik had ze gepreorderd met als gedachtegang dat ik het niet zo erg zou vinden enzo maar nu ik ze heb 3 maanden later twijfel ik.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:40
Ik ben gisteren ook maar eens begonnen met het kijken naar de nieuwe Blu-ray versies. De laatste keer dat ik deel V en VI zag is ongeveer 20 jaar geleden, van deel IV heb ik destijds nog de Special Edition in de bioscoop gezien (ook al weer aardig wat jaartjes geleden). Van de prequels heb ik alleen deel I gezien, de rest moet nog.

Ik ben samen met mijn vriendin gaan kijken die, behalve wat losse scenes, nog nooit een van de films gezien heeft. Ik zag er eigenlijk een beetje tegenop omdat ik geen echte fan ben en bang was dat ik niet door de gedateerde effecten heen kon kijken. Maar: het viel me alleszins mee. We hebben deel IV en V gekeken. IV vond ik een beetje suf, maar V was prima te pruimen. En voor mij (en mijn vriendin) als niet-puristen zijn de nieuwe effecten wel echt een goede toevoeging. Het zag er, zeker gezien de leeftijd van de films, allemaal ontzettend strak uit.

Ik denk dus dat de echte kenners zich zullen storen aan alle aanpassingen die George Lucas heeft gedaan (en ik kan me dat ook goed voorstellen), maar voor ons als casual kijkers was het eigenlijk heel erg prima te doen. Mocht George Lucas het zo bedoeld hebben, dan is hij daarin dus prima geslaagd.

omniscale.nl

• Niet online
Ik vind sowieso dat de die hard Star Wars-fans zich aanstellen mbt de wijzigingen in een aantal kinderfilms. ( Lucas heeft zelf gezegd dat zijn films vnl op kinderen gericht zijn)

• Póg mo Thóin
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:33:
Ik ben gisteren ook maar eens begonnen met het kijken naar de nieuwe Blu-ray versies. De laatste keer dat ik deel V en VI zag is ongeveer 20 jaar geleden, van deel IV heb ik destijds nog de Special Edition in de bioscoop gezien (ook al weer aardig wat jaartjes geleden). Van de prequels heb ik alleen deel I gezien, de rest moet nog.

Ik ben samen met mijn vriendin gaan kijken die, behalve wat losse scenes, nog nooit een van de films gezien heeft. Ik zag er eigenlijk een beetje tegenop omdat ik geen echte fan ben en bang was dat ik niet door de gedateerde effecten heen kon kijken. Maar: het viel me alleszins mee. We hebben deel IV en V gekeken. IV vond ik een beetje suf, maar V was prima te pruimen. En voor mij (en mijn vriendin) als niet-puristen zijn de nieuwe effecten wel echt een goede toevoeging. Het zag er, zeker gezien de leeftijd van de films, allemaal ontzettend strak uit.

Ik denk dus dat de echte kenners zich zullen storen aan alle aanpassingen die George Lucas heeft gedaan (en ik kan me dat ook goed voorstellen), maar voor ons als casual kijkers was het eigenlijk heel erg prima te doen. Mocht George Lucas het zo bedoeld hebben, dan is hij daarin dus prima geslaagd.
Echt veel aanpassingen zijn het niet trouwens. De effecten zijn gelukkig wat mooier gemaakt, maar meer dan dat is het eigenlijk niet. Behalve in ANH... omg wat zijn die toegevoegde scenes in Mos Eisley irritant. Ten eerste is het onwijs slechte CGI (voor huidige begrippen) en ten tweede vooegt het absoluut niets toe. Allemaal "komische" effecten... Inderdaad op kinderen gericht.

Trouwens iemand al de deleted scenes bekeken? Echt heel gaaf! Vooral Toshi station en de wampa attack op hoth zijn gaaf!

• Inflexus
  • Laatst online: 03-02 21:24
Anoniem: 279033 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:18:
Ik vind sowieso dat de die hard Star Wars-fans zich aanstellen mbt de wijzigingen in een aantal kinderfilms. ( Lucas heeft zelf gezegd dat zijn films vnl op kinderen gericht zijn)
Maar dit is juist de reden dat de fans zich 'aanstellen'. Veel van hun (ik ook) hebben die films als kind gezien dus het is voor een deel jeugdsentiment. Dan wil je diezelfde ervaring als toen en niet verstoort door allerlei extra's die niet in die tijdsperiode passen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:40
Póg mo Thóin schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:12:
[...]

Echt veel aanpassingen zijn het niet trouwens. De effecten zijn gelukkig wat mooier gemaakt, maar meer dan dat is het eigenlijk niet. Behalve in ANH... omg wat zijn die toegevoegde scenes in Mos Eisley irritant. Ten eerste is het onwijs slechte CGI (voor huidige begrippen) en ten tweede vooegt het absoluut niets toe. Allemaal "komische" effecten... Inderdaad op kinderen gericht.

Trouwens iemand al de deleted scenes bekeken? Echt heel gaaf! Vooral Toshi station en de wampa attack op hoth zijn gaaf!
Ik weet welke scenes in Mos Eisley je bedoelt, omdat ik achteraf heb opgezocht wat de verschillen waren. Maar voor mij als "eerste keer kijker" (ok, niet helemaal, maar het was zo lang geleden) vielen die korte "grapjes" niet eens op. Ik denk dat je die "komische" effecten alleen meekrijgt als je de film goed kent en dus opeens iets anders ziet dan je verwacht.

omniscale.nl

• mace

mace

Sapere Aude

Effecten oppoetsen is tot daar aan toe, en heb ik geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is delen van het verhaal herschrijven, stukken dialoog veranderen, extra scenes verzinnen die niks toevoegen aan het verhaal (zoals dat zangnummer met die CGI zangeres) etc...

Laat de film gewoon in z'n waarde, alles wat je er aan doet naast restaureren doet afbreuk aan de waarde van de film.

Stel je gaat een mooie oldtimer restaureren. Je poetst hem mooi op, misschien spuit je hem over met een passende kleur omdat de lak dof is geworden, maar je zet er geen spinners, LED-strips en spoilers op. Toch? :)

• Póg mo Thóin
  • Niet online
mace schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:50:
(zoals dat zangnummer met die CGI zangeres) etc...
Ik neem mijn woorden terug... Dat is dus het meest lompe van heel de serie. Pfff, die vreemde close ups heel de tijd etc! Echt bar en barslecht!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee