Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 14:36
Goedemiddag,

Naast mijn N8 heb ik een N82 waar ik altijd erg blij mee geweest ben. Nadat ik hem een tijdje niet gebruikt heb wilde ik hem gaan updaten via Nokia Updater.

Aangesloten op het lichtnet en met USB in laptop leek er niets aan de hand. Hij maakte keurig een back up en ging verder met installeren van nieuwe firmware. Ik heb de laptop en het toestel verder met rust gelaten en ging TV kijken. Echter, op ongeveer 3 kwart gaf hij een foutmelding met rood kruis... 'Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw'.

Waar ik voor vreesde is gebeurd: De N82 lijkt dood.

Nu zit ik niet heel erg diep in deze materie, maar is er nog een manier om het apparaat tot leven te wekken. Ik lees her en der iets over een Vulcan Death Grip bij bepaalde toestellen, zou dit helpen en welke grip is specifiek voor de N82? Of is er een andere mogelijkheid?

Alvast dank voor jullie antwoord!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is hij echt dood, of krijg je bv een wit scherm?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Hoi Pven,

Als ik de lader aansluit dan lijkt het scherm soort van op te lichten. Je ziet dat 'er iets gebeurt'.

Echter, verder zit er geen beweging meer in. Als ik hem via USB aansluit op mijn laptop gebeurt er niets, als ik dan ook de lader inplug geeft mijn laptop wel de melding dat er iets gebeurt.

Er moet toch een manier zijn om dat ding tot leven te wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Wat je kunt proberen is dead flash usb met het programma Phoenix..

Succes!

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Pinokkio: (of iemand anders...)

Ik ben inmiddels bezig en heb Navifirm en Phoenix aan de praat. Stap voor stap loop ik de how to door. Echter, bij de stap dat ik de productcode moet selecteren geeft Phoenix een foutmelding: Neither DP1.0 nor DP2.0 was found for the product, or the product can not be identified.

Ik heb de firmware dus gedownload via Navifirm. Het lijkt me dat ik de firmware moet inladen in Phoenix, alleen vind ik hier niets over terug. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je had natuurlijk die melding al op Google gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Yep, en heb er (denk ik) al een oplossing voor gevonden :)
Firmware via Phoenix gedownload: versie voor 0560989. Mijn gsm heeft code 0590980, maar die is niet te vinden. Dit kan verder toch geen kwaad?

Nu ik verder ga met flashen lijkt het toch niet te lukken:

Stap voor stap (http://www.cpkb.org/wiki/..._Phoenix_Service_Software) loop ik alles door. Echter, Phoenix accepteert het vinkje 'Dead phone USB flashing' niet icm 'Update Software'.
Hij geeft de volgende melding:

The Users Data Items List is not empty.This conflicts with 'dead Phone USB flashing' option and 'Update Software. (Precies zoals ik zei dus) If the mobile device is really that and you want to flash it over USB then select 'refurbish' or 'Software Reset' firmware updating method.

Beide opties heb ik al geprobeerd, ook dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Hmmmm, deze melding krijg ik dus:

The flashing failed. Do you want to retry the flashing?

HRESULT 0x8401f141 (-2080247487)

Flash: Boot rom was not detected after phone boot up. Unable to start flashing.

Google verteld van alles, maar vaak in het chinees of russisch. En een enkele site die de opdracht matched gaat over totaal andere gsm's.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Heb je geen Nokia Service Center in de buurt? Misschien dat die er ff nieuwe fw op kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Soortgelijk issue had ik recentelijk met mijn E72. Via nokia software update in het menu de update geactiveerd. Na reboot was de telefoon dood.

Vervolgens de telefoon aan de PC gehangen en via nokia suite de firmware geupdate. Hierna draaide de telefoon weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Heb je de firmware in de juiste map gezet?
Vinkje bij "detect productcode automaticly" uitzetten
beetje freubelen, je bent een eind op weg :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Volgens mij is dat wel in orde... Voor de zekerheid: in welke map zou de firmware moeten staan? En moet dat dan ook weer in een submapje met bepaalde titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
418O2 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:24:
Heb je geen Nokia Service Center in de buurt? Misschien dat die er ff nieuwe fw op kunnen flashen.
Ik denk dat een Nokia Service Center er niets meer mee gaat doen. Ding is allang buiten garantietermijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zit een edit-knopje rechtsboven naast je post. Zo hoef je niet steeds een nieuwe post aan te maken. Je kunt ook je telefoon tegen betaling laten updaten bij een Nokia Service Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Aghanim schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:16:
Er zit een edit-knopje rechtsboven naast je post. Zo hoef je niet steeds een nieuwe post aan te maken.
Wist ik, maar ik dacht er te laat aan :-)
Aghanim schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:16:
Je kunt ook je telefoon tegen betaling laten updaten bij een Nokia Service Center.
Wist ik niet, tnx! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
bjudoi schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:37:
[...]

Ik denk dat een Nokia Service Center er niets meer mee gaat doen. Ding is allang buiten garantietermijn ;)
Wie niet waagt wie niet wint he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Naar NSP geweest en gevraagd wat er mogelijk is. Ze konden hem zelf updaten voor 20 euro onder de noemer: 'No cure, no pay'.
Het resultaat is no cure... :( Ding is dood volgens hen. Erg jammer, had hem graag weer in gebruik genomen.

Tnx voor de hulp die ik tot nu toe heb gekregen :) Mocht iemand nog een laatste gouden tip hebben hoor ik het wel.

Slotje?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jammer om te lezen dat hij echt dood is.
Topics gaan hier over het algemeen niet op slot als er een antwoord is gekomen, we laten ze wegzakken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1