• alexgriekos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02 21:18
Hallo,

Ik heb een oude toshiba laptop. (l30-10p.) Deze heeft een celeron 440m processor. Ik wil deze graag vervangen door een betere (dual core). Heeft iemand enig idee of dit kan?
Bij mij in de buurt is een intel t7250 te koop. Is dit te hoog gegrepen voor mijn laptop? (ik dacht van wel maar wie weet:P) En zo ja weet iemand waar hij wel mee up te graden is?

http://www.notebookcheck....llite-L30-10P.8584.0.html

pricewatch: Toshiba Satellite L30-10P

Alvast bedankt!

Alexander

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 20:43

epic_gram

undercover moderator

Bij laptops is het altijd lastig te zeggen of je een CPU kunt vervangen. Wat je wel kunt doen is kijken wat voor socket je hebt, en of die overeenkomt met je nieuwe CPU, en of het TDP van je nieuwe CPU niet hoger is. Dan heb je al een kleine kans dat het werkt, maar zeker weten doe je het nooit zonder te proberen.

edit: als ik zo naar je specs kijk, zou ik het al niet meer de moeite waard vinden. Koop gewoon een e-350 of i3 laptop dan heb je gelijk veel betere performance ;)

[ Voor 20% gewijzigd door epic_gram op 11-09-2011 14:02 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
wat je kunt doen is je handleiding er bij pakkendie je er bij hebt gekregen en kijken wat hij max ondersteund mits het kan .
ik kon online bij Toshiba alleen maar 10T vinden maar hier word niet vermeld dat het kan , ( wat ik dus ook denk )

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 20:43

epic_gram

undercover moderator

Ik denk niet dat het gaat werken, die 440M heeft een FSB van 533 MHz, waar je t7250 800HMz heeft. ook al komen je pinnetjes fysiek overeen, het is toch een andere socket. Socket 775 bijvoorbeeld heeft hetzelfde, daar zijn ook 5 verschillende versies van die alleen de FSB snelheid anders hebben ten opzichte van elkaar, maar toch niet compitable zijn.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

epic_gram schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:23:
Ik denk niet dat het gaat werken, die 440M heeft een FSB van 533 MHz, waar je t7250 800HMz heeft. ook al komen je pinnetjes fysiek overeen, het is toch een andere socket. Socket 775 bijvoorbeeld heeft hetzelfde, daar zijn ook 5 verschillende versies van die alleen de FSB snelheid anders hebben ten opzichte van elkaar, maar toch niet compitable zijn.
Afhankelijk van het gebruikte chipset in het moederbord zou het moeten werken:
Intel Ark - T7250
Intel Ark - Celeron 440M

Maar meestal zitten CPU's net als GPU's vast gesoldeerd op het moederbord, dus denk niet dat het gaat lukken. De TS kan dus het beste de handleiding van zijn laptop nakijken.

[ Voor 137% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2011 14:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is de bedoeling op GoT dat je zelf opzoekt wat je kunt voor je een vraag stelt. Kom je er niet uit? Geef dan duidelijk aan waar je gekeken hebt (links!) en waar je vastloopt :o

In dit geval erg basic:
Celeron 440M gebruikt Socket M
Wikipedia: List of Intel Celeron microprocessors

Core 2 Dui T7250 gebruikt Socket P
Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors

Trek je conclusies...

Aangezien deze info gewoon op Wikipedia staat en er geen aanwijzing is dat je daar gekeken hebt, of in eerdere topics hier op GoT (ik heb er zelf nota bene al een keer over zitten posten) is dit topic voorbarig. Lees je even in op Wikipedia, zoek eerdere topics op GoT. Kom je er niet uit? Neem dan de moeite om aan te geven waar en hoe je gezocht hebt en wat je exact gevonden hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.