Lage draadloze snelheid linksys wrt150nv1.1 als accespoint

Pagina: 1
Acties:

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 16:04
goededag,

Als thuisnetwerk heb ik een linksys 3000n router nu wilde ik het draadloosnetwerk bereik vergroten.
Nu heb ik nog een linksys wrt150n v1.1 liggen dus die aangesloten en ingesteld als accespoint dit werkt goed.
Maar nu het probleem als ik via de draadloos gedeelte van de 150n router ga surfen op internet heb ik maar een downsnelheid van 1mbit per sec en een up van 4mbit.
Dus de up snelheid is goed alleen de down valt helemaal in elkaar.
Als ik de zelfde test bedraad op de 150n uitvoer dan heb ik een down van 40mbit het max van mijn internet abbo dus dat is goed.
Dus de verbinding tussen de 3000n en 150n is goed want bedraad werkt het wel op volle snelheid.
Mijn vraag is kan ik nog wat instellen in de 150n zodat de snelheid lan/wlan sneller wordt of is deze gewoon niet sneller van de router.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Dat de WRT150N niet hetzelfde performed als de E3000 is niet zo verwonderlijk, maar hogere snelheden zou je zeker moeten kunnen halen. Wat zijn de instellingen van de WRT150N? Hoe heb je de snelheid gemeten? Een screenshot van inSSIDer (met het tabblad op 2.4GHz channels) kan overigens ook altijd van pas komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 11-09-2011 16:43 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• niels_vlaar
Ik heb verder onderzoek gedaan.

Als ik de 150n rechtstreeks op de modem aansluit krijg ik het zelfde resultaat ongeveer 1mbit.
Alle instellingen heb ik geprobeerd zoals zonder wlan beveiliging, op de only N modus gezet op ander kanalen gezet op 20 mzh of 40 mzh. een zogenaamde 30-30-30 reset gedaan.
Als ik vanaf de 150n draadloos een andere computer benader in het netwerk haal ik wel 35mbit per sec.
De internet testen doe ik met speedtest.net met de e3000 haal ik draadloos 30mbit op speedtest dus die werkt wel.

Dus het probleem is echt internet down van de 150n is erg langzaam zowel via de 3000n als rechtstreeks van de modem de up is goed erg vreemd.
Als plaatje een inssider daar zijn de snelheden goed de linksys is de 150n vlaar is de 3000n

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JBEJUZGG.jpg

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Plaatje is jammer genoeg net iets te klein om er iets van te maken. Op welk kanaal staat de WRT150N momenteel? Maak je gebruik van een Wireless-N client? Je zou eens kunnen proberen om hem te forceren op 802.11b/g of 802.11g only, in sommige situaties komt dat de snelheid/stabiliteit ten goede.

Je zou overigens ook eens kunnen proberen DD-WRT te flashen. Dit is alternatieve firmware met veel meer opties en wordt prima ondersteund op de WRT150N volgens de wiki.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• niels_vlaar
De kanalen heb ik verschillende kanalen gehad ook waar geen andere routers zitten.
te verduideling van het plaatje inssder max snelheid 270mbit plaatje aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door niels_vlaar op 12-09-2011 12:56 ]