• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 13:37
Hoi allemaal,

Ik ben een nieuw systeem aan het configureren. Maar ik snap eventjes iets niet.
Ik heb de Asrock 880GMH/U3S3 uitgekozen als moederbord. En hier zit een 4 pins 12V voedingsconnector op.

Nu heb ik de Corsair builder CX430 V2 uitgekozen als voeding. Maar hier zit een 8 pins 12V connector aan. En deze kan je niet in tweeën splitten.
Zoals dit:

Kan je deze dan nog wel aansluiten op het moederbord? Of moet ik een andere voeding uitzoeken?

Alvast bedankt.

Erik

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:58
Als het goed is past die 8-pins er dankzij het manke-vierkantjessysteem er maar op één manier in zonder gebruik van hamers. ;)

Voor de duidelijkheid: de m/v-vierkantjes om de pin zelf zijn òf vierkant òf 'vaag 'vierkant', met afgeronde hoekjes. Vierkant wil bij vierkant, afgerond wil bij afgerond.

[Voor 40% gewijzigd door Orwell op 11-09-2011 13:17]

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Orwell schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:10:
Als het goed is past die 8-pins er dankzij het manke-vierkantjessysteem er maar op één manier in zonder gebruik van hamers. ;)
Het gebruik van hamers op je hardware is ook niet aan te raden nee ;)

Verder komt via elk kabeltje een beetje stroom, dus als een vierkantje niet is aangesloten zal dit niet veel uitmaken (ik vraag me af of dit stroom kost), maar als het past is het goed :)
Volgens mij heb je trouwens een modulaire voeding, dus zit er niet nog een 4 pins 12V voedingsconnector bij? Zoniet dan gewoon die 8 pins erin proberen te doen preferabel zonder gebruik van hamers. :+

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:53

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Het is geen modulaire voeding. Er zullen dus vier pinnen uitsteken. Verder is de combinatie absoluut geen probleem.

[Voor 15% gewijzigd door Nextron op 11-09-2011 13:16]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Hillman5100
Okee dus dan zou dat goed moeten passen, bedankt voor het advies.

• Roel1966
  • Niet online
Die 8 pins connector kan je uit mekaar trekken waarna je 2 x 4 pins connectoren hebt en 1 van die kan je gerust erop aan sluiten en werkt prima.

• Hillman5100
Maar die voeding heb ik laatst geinstalleer bij iemand, maar hier zat deze vast aan elkaar en kon niet los gemaakt worden. Daarom maakte ik me eigenlijk zorgen ;)

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-04 15:08
Volgens de site van Corsair is hij gewoon compatible met je mobo hoor.
Supports the latest ATX12V v2.3 standard and is backward compatible with ATX12V 2.2 and ATX12V 2.01 systems
Bron: http://www.corsair.com/po...rtified-power-supply.html

Ze hebben het hier over de 4pins 12v lijn. De 8pins versie heet EPS.
EPS12V

EPS12V is defined in SSI, and used primarily by SMP/multi-core systems such as Core 2, Core i7, Opteron and Xeon. It has a 24-pin main connector (same as ATX12V v2.x), an 8-pin secondary connector, and an optional 4-pin tertiary connector. Rather than include the extra cable, many power supply makers implement the 8-pin connector as two combinable 4-pin connectors to ensure backwards compatibility with ATX12V motherboards.
Bron: Wikipedia: ATX

Dus als het goed is kun je ze waarschijnlijk gewoon van elkaar los koppelen. Als dat niet zo is, moet er volgens Corsair een ander stekkertje bij zitten wat er dan wel op past.

• Anoniem: 261479
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
die 8 pins die je op de foto laat zien is bedoelt voor je pci-expr vga kaart.

• Hillman5100
Das raar want ik heb die foto van huntkey en daar zeggen ze dat dit een EPS connector is.

Ik kon in de doos van de voeding geen tussenstukje vinden, en de connector kon ook niet uit elkaar gehaald worden.

Dus ik denk dat ik liever een andere voeding neem om het zeker te weten. Of kan ik beter een verloopje mee bestellen voor eventuele upgrades voor in de toekomst?

• Roel1966
  • Niet online
Om die connector te splitsen moet je 1 van de 2 naar achteren schuiven en dit is zo bij voor zover ik in de loop der tijd ervaren heb, bij bijna alle Corsair voedingen.

Is dit nou niet zo bij die connector wat jij in handen hebt dan moet je toch echt even naar een andere 8 pins zoeken want dan heb je zoals Alexbrz al schrijf een pci-e connector.

[Voor 35% gewijzigd door Roel1966 op 12-09-2011 20:40]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:56

M2M

medicijnman

Skeltjers schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:15:

Verder komt via elk kabeltje een beetje stroom, dus als een vierkantje niet is aangesloten zal dit niet veel uitmaken (ik vraag me af of dit stroom kost), maar als het past is het goed :)
Lijkt me geen strak plan om je vierkantje niet goed aan te sluiten. Hoewel ik nu eigenlijk nog minder snap wat je bedoeld.

Enfin, EPS zou in principe compatable moeten zijn met ATX. Check anders de pinout even. 12V op 12V en ground op ground en je zit goed.

-_-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee