• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hallo.

Ik wou voor vandaag een foto opdracht voor school gaan maken, hiervoor gebruik ik strobist, ik gebruik daar altijd een Nikon SB-24 met een Yongnou RF-602TX Trigger in combinatie met een EOS 7D.

Nu weet ik dat die SB-24 soms nog wel eens wil weigeren als hij moet samenwerken met de 7D maar vaak is dat 1 á 2 keer. Ik heb nu dus het probleem dat als ik de trigger opstel en de receiver op de SB-24 zet en transmitter op de 7D dat die lampjes beiden op groen moeten springen als ik ontspan, echter blijft het rode lampje van de receiver constant knipperen, ook als ik er geen flitser op heb.

Ik heb geprobeerd andere batterijen erin te stoppen maar dat hielp ook niet.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, in het verleden werkte het gewoon prima.

Alvast bedankt!

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Het lijkt me een probleem met de transmitter, gebruik je de triggers al lang of heb je ze al vaak gebruikt?

• Richard!
De hele triggerset is ongeveer een jaar oud nu maar heb hem hooguit 10x gebruikt.

Verwijderd

de receiver knippert altijd oranje, op te zeggen dat hij aanstaat. Er zit ongeveer een seconde tussen. Flitst hij gewoon of niet?

• Richard!
Ja er zit een seconden tussen, dat hij knippert om aan te geven was mij nog nooit op gevallen maar hij flits inderdaad gewoon niet, als ik zou scherpstellen op iets zouden beide lampjes toch op groen moeten springen?

Als ik de SB-24 op de 7D (zonder triggerset) flitst hij wel gewoon.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Heb je de kanalen wel goed ingesteld staan?

• Richard!
Hmm dat had ik voorheen nooit gedaan, wellicht dat dat het kan oplossen, je bedoelt dat gele plaatje met ''on'' en ''1 2 3 4'' erop?

En zo ja hoe stel ik dat in?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb ook ergens nog een oude sb-24 liggen die zelden gebruikt wordt, maar die werkt prima met de triggers.

Je ontvanger geeft normaal aan dat hij het signaaltje ontvangt van de transmitter. Ik zou inderdaad de flitser erbuiten houden en eerst gewoon zorgen dat de ontvanger en transmitter het los ervan doen.
Dus even de kanalen checken, nieuwe batterijtjes en de transmitter even openschroeven om te kijken of je geen los contactje hebt ergens :)
Richard! schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:50:
Hmm dat had ik voorheen nooit gedaan, wellicht dat dat het kan oplossen, je bedoelt dat gele plaatje met ''on'' en ''1 2 3 4'' erop?

En zo ja hoe stel ik dat in?
ontvanger en transmitter moeten dezelfde settings hebben. Dus als je op de ontvanger alles op 1 hebt staan, die 3 schuifjes, dan op de transmitter ook. Moeten gewoon overeenkomen, die schuifjes onderling.

[ Voor 35% gewijzigd door Nomad op 11-09-2011 11:51 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Richard!
Klopt dat singnaaltje geeft hij nu ook niet, vaak is dat een groen of rood signaal maar die geeft hij beiden niet als ik op de knop van de transmitter druk.

EDIT:

Ze staan op beiden allemaal omlaag. Dus ze zouden moeten werken..

[ Voor 21% gewijzigd door Richard! op 11-09-2011 11:57 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heb je 1 of meerdere ontvangers?
Het blijft natuurlijk "goedkoop" spul, het zou kunnen dat 1 van je ontvangers stuk is.

Ik heb de triggers ook, maar juist vanwege dit soort dingen heb ik 6 ontvangers en 4 zenders.Altijd wat reserve op voorraad mocht 1 stuk gaan.
En behalve 1 ontvanger die stuk ging, doen ze het hier trouwens altijd vlekkeloos.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Richard!
Nee, ik heb maar een set dus maar 1 ontvanger.

Kan hem op het moment ook niet open schroeven omdat ik daar de gereedschap niet voor heb.

Pagina: 1