Ik zie het opstarten van windows niet op hoofdscherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRaNi_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Hoi,

Ik heb een tweede beeldscherm aangesloten en ik zie dat het opstarten van de pc niet op het hoofdscherm verschijnt.Alleen het aanmeld scherm komt daarop en natuurlijk de rest ook.
Ik wil als ik de pc opstart gewoon alles via mijn hoofdscherm en niet via dat kleine scherm.

Mijn hoofdscherm is een syncmaster P2770 (27inch) en de andere is een 17 inch schermpje.Daar zet ik meestal programma's aktief zodat ik deze altijd kan volgen.Ik heb de GTX 580 als GK.

Kleine schermpje is niet als hoofdscherm geinstalleerd......dat is mijn 27 inch wel!!
Natuurlijk als ik dat kleine scherm niet aansluit werkt alles natuurlijk op mijn hoofdscherm.

Maar ik kan niet begrijpen waarom het opstarten op dat extra scherm komt en het inlog screen waar je account staat wel op het hoofdscherm zichtbaar is.Als ik dan in windows zit, start alles gewoon op in het hoofdscherm en ik sleep dan de benodige programs naar het kleine extra scherm, geen probleem dan........

Ik wil dus kort gezegd alles met opstarten in het hoofdscherm zichtbaar hebben.

Wie o wie weet daar de oplossing voor?

Bvd met vgr Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Heb even geen NL windows, dus kan het niet precies zeggen:

Rechts klikken op de desktop -> eigenschappen -> resolutie

Daar ergens kun je spelen met de instellingen van de schermen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Schermen omwisselen is je enige optie. Schijnbaar vergis je jezelf toch in wat je hoofdscherm is. Wat je in Windows allemaal instelt staat hier volledig buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Heb je je instellingen wel goed staan in CCC of de driver van NVIDIA? Daar zou het probleem misschien ook kunnen liggen ;)

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@Skeltjers ik denk niet dat die driver iets doet tijdens opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
@Beatboxx, dat klopt. Pas bij het aanmeldscherm wordt de driver en bijbehorende instellingen geladen. De reacties van Skeltjers en Tens zetten MoRaNi_NL alleen maar op het verkeerde spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je zou sowieso de twee schermen kunnen omwisselen, maar hoe zitten ze aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware76
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-06 21:34
Ik weet niet op welke aansluitingen je de monitoren hebt aangesloten, maar zou daar niet een bepaalde volgorde in zitten, die je vervolgens in je BIOS kan instellen? Ik kan me herinneren dat er in de BIOS ook een volgorde van laden ingesteld kan worden van grafische kaarten (intern, PEG, PCI-e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 10:59
RolfLobker schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:01:
Schermen omwisselen is je enige optie. Schijnbaar vergis je jezelf toch in wat je hoofdscherm is. Wat je in Windows allemaal instelt staat hier volledig buiten.
Kan hier gewoon kiezen: show desktop on 1, of show desktop on 2, met als gevolg dat alle programma's op het andere scherm openen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05
ik denk dat de kabels wisselen (op de videokaart) de beste (en snelste) oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Tens schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:21:
[...]

Kan hier gewoon kiezen: show desktop on 1, of show desktop on 2, met als gevolg dat alle programma's op het andere scherm openen.
Ja dat klopt, maar dit is NADAT windows is opgestart. Dit gaat over VOORDAT windows is opgestart. Kabels omwisselen tussen de schermen is de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bware76 schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:17:
Ik weet niet op welke aansluitingen je de monitoren hebt aangesloten, maar zou daar niet een bepaalde volgorde in zitten, die je vervolgens in je BIOS kan instellen? Ik kan me herinneren dat er in de BIOS ook een volgorde van laden ingesteld kan worden van grafische kaarten (intern, PEG, PCI-e).
Daar kun je alleen instellen welke kaart primair is, dat zegt nog niets over de monitoren die daar aanhangen, dat is iets dat de bios van de kaart zelf regelt.
Ik vind het sowieso vreemd dat je maar op 1 scherm iets te zien krijgt, mijn kaarten laten het altijd op alle aangesloten schermen zien (maar dat zijn dan ook ATI/AMD kaarten, geen Nvidia, misschien dat daar nog verschil in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Beatboxx schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:09:
@Skeltjers ik denk niet dat die driver iets doet tijdens opstarten.
Oké ik ben dom 8)7 |:( :X

[ Voor 48% gewijzigd door Skeltjers op 11-09-2011 13:06 ]

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem had ik vanochtend. Mijn kleine schermpje dacht opeens zichzelf belangrijk te voelen. Bleek dat ik bij het heraansluiten de twee aansluitingen had omgedraaid. De oplossingen: Stekkertjes omdraaien.

Meeste Videokaarten nemen de Linkeraansluiting als hoofdbeeldscherm en de Rechter als secundair. Als je dan in Windows komt kicken de drivers in en wordt alles goed gezet. Dus kijk even op welke aansluiting je schermen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Met het opstarten moeten alle uitgangen (mits op dezelfde gpu) beeld geven. Dit komt namelijk van je cpu af en wordt niet gemanipuleerd door de gpu.
Als je het hoofdscherm wilt verwisselen, hoef je alleen maar in de Beeldscherminstellingen aan te geven werk scherm je als Primair scherm wilt gebruiken. Daar kun je ook de schermen doormiddel van slepen omwisselen en alles aanpassen zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRaNi_NL
Oeps was eventjes niet thuis wat een reply's,

Let op mijn hoofdscherm is aangesloten op de videokaart (GTX 580) met een hdmi aansluiting.
Het andere scherm met een oudere vga kabel.

Vgr Ton

ps ff de berichten lezen.............lol !!

[ Voor 3% gewijzigd door MoRaNi_NL op 11-09-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42

Felyrion

goodgoan!

Daar ligt je probleem (naja... probleem..) technisch gezien is je VGA aansluiting dus je primary scherm. De aansluiting omwisselen zou helpen, als dat mogelijk zou zijn ;) Misschien heb je nog een DVI uitgang op je kaart zitten? dan zou je nog je kleinere scherm via een DVI > VGA blokje kunnen aansluiten. Misschien dat dit nog wat wisselt.

(en zoals hierboven al aangegeven, instellingen in je drivers etc hebben hier niks mee te maken, die gaan pas wat doen nadat windows is gestart. Als het al te wisselen is zou het in de bios sfeer omgezet moeten worden)

edit:
Ik bedenk me wel dat het per merk verschilt (ook aan bovenstaande mensen) Ik weet dat Nvidia meestal maar één monitor gebruikt tijdens het booten (althans, de kaarten waar ik mee te maken heb gehad, professionele series) terwijl de ATI kaart die ik zelf heb op alle uitgangen hetzelfde beeld weergeeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Felyrion op 11-09-2011 17:20 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRaNi_NL
Hmm, dan wordt mijn 27 inc niet meer met een HDMI kabel aangesloten en dat vind ik dan wel weer jammer?

Vgr Ton

Edit; Heb de kabel van mijn kleine scherm in een andere ingang gedaan van de GK en dan veranderd er niets.

Ik wil mijn hoofscherm echter alléén met een hdmi kabel aansluiten, dit geeft het mooiste beeld:)
Snap er geen bal van, opstarten zie ik via dat kleine scherm en de inlog verschijnt op mijn hoofd scherm, wtf !!

Vgr Ton ;)

Edit;

Blijft hetzelfde.
Het is wel zo dat mijn hoofdbeeldscherm is aangesloten met ee HDMI kabel.
Het andere scherm met een vga aansluiting op een dvi aansluiting.Met een verloopje.................wordt je gek van.............

[ Voor 80% gewijzigd door MoRaNi_NL op 11-09-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MoRaNi_NL schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:20:
Ik wil mijn hoofscherm echter alléén met een hdmi kabel aansluiten, dit geeft het mooiste beeld:)
Probeer eens DVI, als je scherm daarover de beschikking heeft. Het beeld in HDMI is namelijk hetzelfde signaal als DVI. Het kan daardoor dus ook niet zo zijn, dat HDMI een beter beeld geeft dan DVI.
Snap er geen bal van, opstarten zie ik via dat kleine scherm en de inlog verschijnt op mijn hoofd scherm, wtf !!
Dat was dus ook al gezegd eerder in het topic: je 27 inch scherm staat als primary ingesteld, dus geeft Windows op primary weer en kent HDMI wel. Wellicht kent jouw BIOS of die van je GPU dus geen output naar HDMI, tenzij je in Windows zit (en het dus vanuit de driver komt). Als je de PC voor het eerst opstart, met beide schermen aan, zie je dan op het scherm die je via HDMI aangesloten hebt een melding verschijnen? Iets in de trant van "No input signal"?

Het lijkt me daarom handig om even wat specs te geven, in ieder geval het moederbord die je gebruikt, op welke GPU heb je alles aangesloten en welke schermen heb je aangesloten.

offtopic:
Wat ook wel grappig is: als bij mij Windows boot, dan staat er "Starting Windows", Engelstalig dus. Maar als ik eenmaal in Windows zit, is het Nederlands. En heb toch echt een Nederlandstalige Windows 7 geïnstalleerd. Ik vermoed dat dat dan weer komt, omdat ik (U)EFI heb ipv BIOS op mijn moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRaNi_NL
CptChaos schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:41:
[...]
Als je de PC voor het eerst opstart, met beide schermen aan, zie je dan op het scherm die je via HDMI aangesloten hebt een melding verschijnen? Iets in de trant van "No input signal"?

Het lijkt me daarom handig om even wat specs te geven, in ieder geval het moederbord die je gebruikt, op welke GPU heb je alles aangesloten en welke schermen heb je aangesloten.
.
[/quote]

Dat zie ik niet op mijn hoofdscherm maar op mijn kleinere scherm weergegeven.Dus niet op de HDMI aangesloten scherm...............dat zou dus daar moeten verschijnen?

MB; MSI P67A-C45 socket 1155 4x DDR 3 4x USB 3.0 FW
GK; Msi Geforce N580gtx Twin Frozr2/Oc - 1,5Gb
Monitor 1 (hoofdscherm); Samsung Syncmaster P2770FH 27"
Monitor 2 ; Jetway AVIDAV M1731D-F LCD Monitor 17"

Vgr Ton ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
pfffff..... wordt hier nog over gediscussiert? Ton, groeten is niet nodig, specs geven ook niet. Je setup reageert zoals hij hoort te reageren. Er is niets wat je daar tegen kan doen behalve schermen wissellen van ingang. Als je start gaat het beeld naar één scherm. Je kan dat niet veranderen. Enige optie die je hebt is schermen omwissellen (ja, ik zeg het nog maar een keer aangezien er nog steeds mensen zijn die suggerreren dat je er invloed op uit kan oefenen door in Windows (wat niets met de kwestie te maken heeft) een ander primair scherm in te stellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRaNi_NL
Sorry hoor, CptChaos vroeg om specs......................vandaar dat ik dit gaf......
Groeten geven wtf, mag je niet netjes doen................

En bedankt voor je reply, zal eens eventjes kijken voor een verloopje morgen of kabeltje en dan een eventjes kijken wat dat brengt.

Edit: Ik had nog een DVI kabel liggen en het werkt nu wel zoals jij vertelde O-)

Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :9

Ton

Allemaal bedankt voor de adviezen en hulp !!!!

Gooi er maar een slotje op admins, solved ;)

[ Voor 32% gewijzigd door MoRaNi_NL op 11-09-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Blader even door een aantal topics hier op GoT dan zul je zien dat niemand groet. Heeft weinig te maken met netjes, is gewoon overbodig. Tuurlijk mag je netjes doen. Je meldt bv netjes dat het probleem verholpen is. Dat is al netjes genoeg ;)
Je zal zelf hopelijk ook wel weten dat een een zin eindigt met één punt, niet met 20. GoT is géén MSN-praat ;)
Zie dit niet als aanval maar als advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sterker nog, het is opgenomen in de FAQ van het Beleid: Het algemeen beleid #groeten.

Als het via DVI wel gewoon werkt, dan is dat dus het bewijs dat er dusvanuit boot geen beeld te krijgen is op je scherm naar HDMI, wel naar DVI.
RolfLobker schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:04:
pfffff..... wordt hier nog over gediscussiert? Ton, groeten is niet nodig, specs geven ook niet. Je setup reageert zoals hij hoort te reageren. Er is niets wat je daar tegen kan doen behalve schermen wissellen van ingang. Als je start gaat het beeld naar één scherm. Je kan dat niet veranderen. Enige optie die je hebt is schermen omwissellen (ja, ik zeg het nog maar een keer aangezien er nog steeds mensen zijn die suggerreren dat je er invloed op uit kan oefenen door in Windows (wat niets met de kwestie te maken heeft) een ander primair scherm in te stellen.)
Hier thuis en op mijn werk gaat het gewoon naar beide schermen, totdat Windows geladen is (aanmeldscherm wel op 1 beeldscherm met Windows 7), daarna worden de instellingen van het OS toegepast. Dus nee, het werkte niet zoals je zou verwachten, maar had dus met HDMI te maken. ;) Vandaar dat ik even de specs wilde weten, maar het is al opgelost zie ik. :*)

[ Voor 109% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRaNi_NL
RolfLobker schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:38:
Blader even door een aantal topics hier op GoT dan zul je zien dat niemand groet. Heeft weinig te maken met netjes, is gewoon overbodig. Tuurlijk mag je netjes doen. Je meldt bv netjes dat het probleem verholpen is. Dat is al netjes genoeg ;)
Je zal zelf hopelijk ook wel weten dat een een zin eindigt met één punt, niet met 20. GoT is géén MSN-praat ;)
Zie dit niet als aanval maar als advies :)
Je hebt gelijk, maar wel bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sinds kort ervaart m'n pa hetzelfde probleem. ATI 5770, monitor aangesloten op DVI poort. Receiver op de HDMI poort. Als de reveicer uitstaat en windows start, dan geeft hij op de monitor het uitgebreide bureaublad weer. Zet je de receiver dan aan, dan geeft hij op de monitor netjes het bureaublad en op de TV het uitgebreide bureaublad. Monitor staat ingesteld als het primaire scherm. Laatste ATI drivers geinstalleerd. Windows 7 is up to date. Probleem is onstaan sinds een nieuwe Windows installatie.
Pagina: 1