Op dit moment ben ik de bezitter van een tamelijk sterke Acer Aspire 7741G laptop met de volgende specificaties:
- i5-450M 2,40Ghz processor
- AMD Radeon HD6550M 1GB GPU
- 4GB SO-DIMM DDR3 RAM
- 750B 5400RPM HDD
- 17,3 inch HD+LED 1600x900 screen
Mijn vraag is dan nu ook, als ik de onderstaande handelingen uitvoer, zal mijn laptop dan sneller, beter en sterker zijn? En zo ja, in hoeverre dan?:
- De i5 processor overclocken (waarschijnlijk naar 2,66Ghz)
- 2-4GB SO-DIMM DDR3 RAM toevoegen
- De HDD vervangen door een Solid State Drive
- Een tweede videokaart toevoegen, zoals waarschijnlijk een AMD Radeon HD6650M of beter.
Overigens weet ik niet zeker of ik een SSD kan toevoegen, of de HDD ook daadwerkelijk vervangen moet laten worden, en ook weet ik niet zeker of ik een tweede videokaart kan plaatsen. Is dit vaak mogelijk bij een notebook?
Dus wat denken jullie ervan?
- i5-450M 2,40Ghz processor
- AMD Radeon HD6550M 1GB GPU
- 4GB SO-DIMM DDR3 RAM
- 750B 5400RPM HDD
- 17,3 inch HD+LED 1600x900 screen
Mijn vraag is dan nu ook, als ik de onderstaande handelingen uitvoer, zal mijn laptop dan sneller, beter en sterker zijn? En zo ja, in hoeverre dan?:
- De i5 processor overclocken (waarschijnlijk naar 2,66Ghz)
- 2-4GB SO-DIMM DDR3 RAM toevoegen
- De HDD vervangen door een Solid State Drive
- Een tweede videokaart toevoegen, zoals waarschijnlijk een AMD Radeon HD6650M of beter.
Overigens weet ik niet zeker of ik een SSD kan toevoegen, of de HDD ook daadwerkelijk vervangen moet laten worden, en ook weet ik niet zeker of ik een tweede videokaart kan plaatsen. Is dit vaak mogelijk bij een notebook?
Dus wat denken jullie ervan?