Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn notebook upgraden

Pagina: 1
Acties:

• DavidKroes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-12-2020
Op dit moment ben ik de bezitter van een tamelijk sterke Acer Aspire 7741G laptop met de volgende specificaties:
- i5-450M 2,40Ghz processor
- AMD Radeon HD6550M 1GB GPU
- 4GB SO-DIMM DDR3 RAM
- 750B 5400RPM HDD
- 17,3 inch HD+LED 1600x900 screen

Mijn vraag is dan nu ook, als ik de onderstaande handelingen uitvoer, zal mijn laptop dan sneller, beter en sterker zijn? En zo ja, in hoeverre dan?:

- De i5 processor overclocken (waarschijnlijk naar 2,66Ghz)
- 2-4GB SO-DIMM DDR3 RAM toevoegen
- De HDD vervangen door een Solid State Drive
- Een tweede videokaart toevoegen, zoals waarschijnlijk een AMD Radeon HD6650M of beter.

Overigens weet ik niet zeker of ik een SSD kan toevoegen, of de HDD ook daadwerkelijk vervangen moet laten worden, en ook weet ik niet zeker of ik een tweede videokaart kan plaatsen. Is dit vaak mogelijk bij een notebook?

Dus wat denken jullie ervan?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

- De i5 zou je kunnen overclocken, maar wordt je notebook niet echt merkbaar sneller van, wordt het alleen warmer van, en Acer is daar niet bepaald een held in.
- Merk je dat je geheugen te kort komt? Anders heeft het vrij weinig nut, het wordt in algemeen niet sneller, maar je kan meer applicatie's te gelijk draaien zonder snel in problemen te komen.
- Je zou de optical drive kunnen vervangen door een HDD caddy (zoeken op ebay) en daar een SSD in plaatsen. Een SSD is de beste upgrade die je kan doen kwa snelheid op een PC en/of laptop.
- Nee, een videokaart toevoegen is niet mogelijk.

Hopelijk maakt dit het een beetje duidelijk?

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 10-09-2011 23:59 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Ja, de processor upgraden heeft bij een notebook vrijwel geen zin. Tweede videokaart al helemaal niet. En geheugen heet ook vrijwel geen zin? Wat doe je met de laptop dan als je daar nou echt merkt dat het aan het geheugen ligt zou je het kunnen upgraden.

• DavidKroes
@ Blackdown, ik speel voornamelijk spellen op mijn laptop.
wel vaag, opeens lopen alle spellen erg traag, terwijl een schijfdefrag, opruiming en dergelijke geen enkel nut hebben :S

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:55:
- De i5 zou je kunnen overclocken, maar wordt je notebook niet echt merkbaar sneller van, wordt het alleen warmer van, en Acer is daar niet bepaald een held in.
Kan niet. Intel heeft alles geblockt.
- Merk je dat je geheugen te kort komt? Anders heeft het vrij weinig nut, het wordt in algemeen niet sneller, maar je kan meer applicatie's te gelijk draaien zonder snel in problemen te komen.
Idem... RAM kost geen drol, maar ik zie niet waarom 4GB te weinig is, over het algemeen is het zat.
- Je zou de optical drive kunnen vervangen door een HDD caddy (zoeken op ebay) en daar een SSD in plaatsen. Een SSD is de beste upgrade die je kan doen kwa snelheid op een PC en/of laptop.
^dit. #1 upgrade voor elke PC, alleen redelijk prijzig. Bijvoorbeeld pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB.
DavidKroes schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:05:
wel vaag, opeens lopen alle spellen erg traag, terwijl een schijfdefrag, opruiming en dergelijke geen enkel nut hebben :S
Weet je zeker dat dat niet met een hitteprobleem te maken heeft? Acer heeft geen beste reputatie op dit gebied...

Verwijderd

Misschien eens ccleaner proberen :?

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 15:08
DavidKroes schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:05:
Koop een desktop. Dat is het enige goede antwoord om je probleem op te lossen.

[ Voor 13% gewijzigd door Noel op 11-09-2011 00:20 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Btw. Aan 4GB voor gamen is meer dan genoeg.

Verwijderd

Noel schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:19:
[...]

Koop een desktop. Dat is het enige goede antwoord om je probleem op te lossen.
Tuurlijk niet... Op een laptop valt prima te gamen zolang je koeling en specs maar goed zijn. Zijn acer kun je prima games mee spelen (misschien niet op high). Misschien heeft hij ook wel een reden voor een laptop.

Verwijderd

HDD vervangen met SSD. Als je wilt gamen, dan raad ik je een desktop aan want met een notebook kan het nogal prijzig zijn.

• DavidKroes
Wat Blackdown zegt, ik ben noodgedwongen om een notebook te gebruiken.
Dit komt omdat ik een laptop voor school nodig heb, en eerder een desktop niet mocht
Wellicht dat ik mijn laptop verkoop, en er een netbook/desktop voor koop.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
De processor in deze laptop is snel genoeg voor games. Maar als je meer rekenkracht nodig hebt kun je altijd een processor kopen van hoger in het gamma.

Een videokaart toevoegen kan bijna nooit in een laptop. De videokaart vervangen door een snellere kan jammergenoeg bij jouw laptop niet. Bij vroegere modellen van Acer kon dat vaak wel. Gelukkig heb ik nog een uit die tijd.

Een SSD kan zeker en zal zowat de best mogelijke upgrade zijn.

Het hitteprobleem ligt bijna altijd aan de koelpasta. Vooral Acer gebruikt hele slechte kwaliteit. Dus als je wil gamen zul je volgens mij eerst goeie koelpasta moeten kopen en de koeling onder handen nemen.
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:00:
Ja, de processor upgraden heeft bij een notebook vrijwel geen zin. Tweede videokaart al helemaal niet. En geheugen heet ook vrijwel geen zin? Wat doe je met de laptop dan als je daar nou echt merkt dat het aan het geheugen ligt zou je het kunnen upgraden.
De processor upgraden heeft bij een notebook evenveel zin als bij een desktop. De componenten hebben dezelfde functie en werken op dezelfde manier. Ik zie het verschil niet echt.

Edit: typo's en volgorde

[ Voor 47% gewijzigd door Flipside op 11-09-2011 19:14 ]

Verwijderd

Het punt is dat een snellere processor over het algemeen sowieso weinig zin heeft.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Ja, dat is waar.

• DavidKroes
Nu heb ik wel een AMD Radeon HD6550M met Hypermemory tot aan 2700MB.
Als ik het goed begrijp, snoept de videokaart dan werkgeheugen af van de RAM.
Aangezien Hypermemory gebruikt wordt en er minder RAM geheugen beschikbaar is, zou dan een
RAM upgrade naar 6 of 8 GB wel effect hebben in games?

Verwijderd

Nee. Die 1GB die de kaart zelf bevat is zat voor elke game. Met de helft kan je nog toe als je geen GTA IV draait (en dat is echt een brakke port..)
Pagina: 1