Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc valt uit bij starten MW2 Match

Pagina: 1
Acties:

• Leonz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
Goedenavond,

Een vriend van mij heeft mij geholpen een pc te bouwen, maar er is nu wat mis.
Hij weet het ook even niet.

Mijn pc valt zomaar uit als ik het spel Call of Duty Modern Warfare 2 starten.
Een paar seconde nadat de game start valt de computer gewoon plots uit.

De pc kan het spel makkelijk aan en de temperaturen zijn ook gwn oke. (Heb 4/5 casefans) en een scythe mugen 2 processorkoeler. Er zit totaal geen stof in want we hebben de computer afgelopen maandag gebouwt.

De eerste dagen deed hij het goed, alleen had ik problemen met mijn Ram, na die even omwisselen kon hij gewoon opstarten.

Processor: Intel Core 2 quad q8400
8gb ram ddr3 (g skill)
64 bit windows 7 ultimate
g41m-p25 msi moederboard
HDD: 500gb western digital
VID kaart: sapphire radeon hd 6850
Advance PC-voeding MPT-6500 - 650 W
5x blue fan logilink
scythe mugen processorkoeler

Iemand een idee?
Hij knalt gewoon uit zonder blue screen of wat...

Voeding misschien?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 650W voeding voor nog geen 30 euro :X

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 08:32
ik ga ook even heel kort door de bocht zeggen de voeding ... ga gewoon voor een zalman / coolermaster oid zeker met wat high end video kaarten.

• Leonz
dat zou raar zijn want mijn vriend trekt het ook allemaal makkelijk met die voeding.
kan wel idd een defectje zijn, of een ram blokje dat kapot is?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leonz schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:27:
dat zou raar zijn want mijn vriend trekt het ook allemaal makkelijk met die voeding.
kan wel idd een defectje zijn, of een ram blokje dat kapot is?
Als het door RAM geheugen kwam zou je veel eerder een BSOD krijgen dat een PC die spontaan uitgaat. Als je PC spontaan uitgaat is dit meestal de voeding of te hoge temps. Voor 30 euro heb je nog geen goede 300W voeding laat staan 650W. Die voeding heeft waarschijlijk een zwakke 12 volt lijn en kan ook geen 650W continu leveren maar alleen piek.

Zodra jij je spel opstart hebben de GPU en CPU opeens veel stroom nodig, als die voeding dat niet kan leveren valt je PC spontaan uit. Probeer een Furmark en LinX tegelijk te draaien, als de temps goed zijn en de PC valt uit weet je in ieder geval zeker dat het geen temp probleem is.

Of dit probleem nou uiteindelijk wel of niet de voeding is, ik zou nooit mijn hardware aansluiten op een el-cheapo voeding. Koop een 600W Corsair voeding oid.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk maar sowieso is het niet slim om een gare voeding te nemen want de PC slopen doen ze ook vaak genoeg en Advance valt echt onder het kopje gaar.
Jknevel schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:08:
ga gewoon voor een zalman / coolermaster oid zeker met wat high end video kaarten.
Zou eerder gaan voor een echt goed/goed geprijsde voeding en dus geen Zalman of Coolermaster.
Leonz schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:27:
Lijkt mij extreem sterk dat die het met gemak trekt zulke voedingen kunnen vaak genoeg maar zo'n 200W en zelfs dan kun je ze niet vertrouwen.

Neem een fatsoenlijk voeding zoals de pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 of pricewatch: XFX Pro 450W ook niet duur, meer dan genoeg en tenminste goed.
PilatuS schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:36:
Probeer een Furmark en LinX tegelijk te draaien, als de temps goed zijn en de PC valt uit weet je in ieder geval zeker dat het geen temp probleem is.
Dit zou ik alleen doen als rook uit de PC wil zien. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DeathNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24
Het hoeft niet direct aan de voeding te liggen, probeer eerst te checken of er niets mis is met de ram geheugen, wissel die is om, want het gebeurt ook nog wel is dat er een fout zit op de ram, en als je die game start, en de ram moet gebruikt worden dat hij uitvalt.

(is maar een idee, want heb zelf ook wel is mee gemaakt)

• Leonz
Ik heb het geprobeerd met een ram blokje, geen effect. Na 15 seconde viel hij uit.
Nu de ram blokjes nog x omgewisseld, ook geen effect.

Blijkbaar toch maar de voeding die kapot is?
Is er een programma waarmee je kan zien wat de max spanning van je voeding is.
BTW: Aan het windows logboek heb je ook niet heel veel:

Kritiek: Kernel power:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Kijk ook even goed naar het voltage wat je geheugen nodig heeft. Sommige modules moeten net wat meer prik hebben om stabiel te kunnen werken. Dit is vaak bij "overclock" geheugen. Ik heb dit ook een keer gehad, en zorgde ook voor crashes of reboots.

Als je gaat voor een andere voeding, mocht dit het probleem zijn, dan zeker wel een goed merk nemen. Vaak zit je bij Corsair, Cooler Master, BeQuiet en XFX wel goed.

En voltage doormeten doe je het best met een simpele multimeter, is ook de meest betrouwbare meting.

• Leonz
Heb afgelopen vrijdag wel stabiel gewoon hele middag kunnen spelen, zal wel iets stukgegaan zijn in de voeding.

Kan dit ook het probleem zijn van een defect kabeltje naar bv de vid kaart?
Denk het niet want het is altijd pas als ik probeer mw2 te spelen dus :P

• Leonz
Gister nieuwe voeding besteld, waarschijnlijk morgen binnen.
OCZ ModXstream Pro 600Watt :D

We zullen zien :) !
Alvast bedankt allemaal!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom geen goede voeding? Bijvoorbeeld één die ik hierboven ook al noemde? Ook nog eens goedkoper.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Leonz
Deze voeding werd mij aangeraden, is dit geen goede voeding dan?

• Leonz
-- Het probleem is opgelost met de nieuwe voeding.

Bedankt allemaal, hij werkt weer perfect!

Mvg,
Leon
Pagina: 1