Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Java, CSS en HTML

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 18:29

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een widget (een simpele klok om wat te testen) voor mijn samsung wave (bada) hierbij moet je een html bestand, een java bestand en een css bestand met elkaar combineren.

Nu heb ik in het html gedeelte een div aangemaakt. In het javascript schrijf ik de tekts van de klok in die div, en met css probeer ik het lettertype en kleur te bepalen, dit doe ik als volgt:

Het volgende staat in mijn html bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
    <head>
        <title></title>
        <span id="liveclock" style="position:absolute;left:0;top:0;"></span>
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="./css/main.css"></link>
        <script language="JavaScript" src="./js/main.js"></script>
    </head>
    <body onLoad="show()">
        <div id="mainDiv"></div>
    </body>
</html>

Dit staat er in mijn java bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
function show(){

var Digital = new Date();

mainDiv.settext(Digital.getHours()+":"+Digital.getMinutes());
}

En in het css bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#mainDiv{

color: #fff;
    font-family:Glasket;
    font-size:150px;

position: absolute; 
    left: 0px;
    top: 0px;
}

Met als gevolg dat er niks op het scherm verschijnt... dus mijn vraag: Wat doe ik fout?

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
ten eerste heet de taal javascript en geen java. Java en javascript zijn 2 totaal verschillende dingen :)

Je doet een functie aanroep: "settext()" maar je declareert hem nergens.
En een element aanspreken via een id doe je met document.getElementById('mainDiv')

Ik zou als ik jou was je eerst even wat meer inlezen over javascript en het DOM.

[ Voor 15% gewijzigd door harrald op 10-09-2011 20:59 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 18:15
Toppertje schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:44:
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een widget (een simpele klok om wat te testen) voor mijn samsung wave (bada) hierbij moet je een html bestand, een java bestand en een css bestand met elkaar combineren.

Nu heb ik in het html gedeelte een div aangemaakt. In het javascript schrijf ik de tekts van de klok in die div, en met css probeer ik het lettertype en kleur te bepalen, dit doe ik als volgt:

Het volgende staat in mijn html bestand:
[...]
Met als gevolg dat er niks op het scherm verschijnt... dus mijn vraag: Wat doe ik fout?
Ik heb zelf de code niet doorgekeken ofzo.
Maar het is geen Java-bestand! maar een JavaScript bestand (let duidelijk op het verschil!)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat harrald zegt. Maar goed, dat wordt echt in élke basistutorial als eerste of tweede stap besproken, dus volgende keer even wat meer moeite doen voordat je een topic opent. Dat je niet goed bent met een techniek is één ding maar dat je niet eens weet welke techniek je gebruikt en hoe die heet toont mij in elk geval vast aan dat je niet genoeg gezocht hebt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.