Die Ziggo certificering is een beetje onzin... het protocol waar Ziggo mee werkt is volledig CI+ compatible, dat is gewoon de standaard. Lees de disclaimer maar eens... dat is echt een beetje prietpraat. Want Ziggo zegt zelfs dat toestellen die nu wel gecertificeerd zijn, dat misschien volgend jaar al niet meer zijn... want Ziggo zou zo maar eens aanpassingen kunnen doen en dan zou de fabrikant van de televisie daarvoor verantwoordelijk zijn.
Zo werkt het simpelweg niet in de werkelijkheid... ze kunnen het wel zo stellen, maar als ze dit werkelijk zo zou gaan dan gaat het klachten regenen. Want sowieso geen enkele fabrikant die voor een 3 jaar oud toestel nog even nieuwe software gaat ontwikkelen omdat een of andere provider uit het kleine Holland eigenwijs is. En het zou toch wel een beetje flinke bullshit zijn als je met je pas 3 jaar oude televisie ineens niet meer van alle opties gebruik kan maken omdat je provider een eigenwijze drol is.
Buiten dat, ik heb echt nog nooit klachten gehoord van mensen die hier problemen mee hebben gehad. Want als je het mij vraagt zegt Ziggo eigenlijk dat ze soms lopen te prutsen en dat het daardoor niet meer werkt en geeft daar dan vervolgens een ander de schuld van... het is dus volgens mij puur bescherming voor eigen fouten. Want let jiji maar eens op wat er gebeurd als er straks duizenden toestellen niet meer werken omdat Ziggo de boel heeft aangepast... geloof mij maar, dan hebben ze een probleem mocht het gebeuren.
Dat is het mooie van Nederland, je kan wel van alles in je voorwaarden en disclaimer zetten, maar het moet nog altijd rijmen met diverse wetten, o.a. die van een deugdelijk product... en Ziggo kan gewoon simpelweg niet zeggen dat wanneer ZIJ de boel veranderen dat dan in principe je televisie niet meer goed is.
[
Voor 28% gewijzigd door
MicGlou op 12-09-2011 15:58
]