Toon posts:

Thrustmaster T500 RS: F1 Ferrari wheel & TH8 RS shifter

Pagina: 1
Acties:

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 01:32

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
Thrustmaster komt met een Ferrari F1 stuur upgrade voor hun T500 RS racestuur.
Verwacht word hij tegelijk met de release van F1 2011. Hij is ook te zien op een foto met deze game.
De aanvankelijke tip komt van de twitter Will Buxton ( http://twitter.com/#!/willbuxton ).
"Ferrari launch new playstation and PC steering wheel. Awesomeness. http://yfrog.com/nvf3ajj "

Prijzen varieren tussen 100 en 150 euro incl. btw.
Zie de volgende Nederlandse webshops:
http://www.centralpoint.n...s-art-4160571-num-768569/
http://www.ictgoedkopen.n...heel_upgrade_for_t500_rs/

Of T500 RS + F1 Ferrari wheel bij Amazon voor 599 euro:
http://www.amazon.de/dp/B...WKAKR8XB7XF&tag=idealocom

Foto’s voor bewijs: http://wheelreviews.yolasite.com/thrustmaster.php
Er is nog GEEN officiele press release van Thrustmaster. Dus het is alleen nog maar een 'gerucht'. Maar aan de foto's te zien en het feit dat webshops de producten al klaar hebben staan, kan het niet lang op zich laten wachten.

De TH8 RS shifter word ook rond die tijd verwacht, en heb daar al prijzen van gezien online tussen de 100 en 120 euro.
Tevens zal deze waarschijnlijk ook tegelijkertijd met het Formule 1 stuur op de markt komen.
Dit baseer ik op dat deze ook al in de webshops staat (zie beneden) en het feit dat in het volgende youtube filmpje, de man van Thrustmaster zegt "Wie al eens in een Ferrari heeft gezeten, zal een soort van dejavu hebben".

Dus men zal de twee producten waarschijnlijk tezamen met Ferrari openbaar willen maken vermoed ik, en op korte termijn.

Zie links voor prijzen bij webshops:
http://www.ictgoedkopen.n...s/4160579/th8_rs_shifter/
http://www.centralpoint.n...r-art-4160579-num-766300/

Hopelijk is dit voor jullie nieuwswaardig genoeg hier op het forum. Had al een tip ingestuurd, maar over de hele dag nog niets terug gezien. Dus dan hier maar heen poten. :P

[Voor 18% gewijzigd door LogiForce op 10-09-2011 18:51]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 16:21

seninha

god's right foot

€ 100 voor zo'n F1 stuur is echt niets. Alleen nog ergens vinden waar je de T500 goedkoop kan krijgen.

iRacing Profile Flickr

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
seninha schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:20:
€ 100 voor zo'n F1 stuur is echt niets. Alleen nog ergens vinden waar je de T500 goedkoop kan krijgen.
Goedkoopste T500 RS zit volgens pricewatch momenteel rond de 410 euro. De pakketten met F1 stuur gaan over de toonbank voor 599. Dus je kan het beter los kopen.

• seninha

seninha

god's right foot

Ja,nu alleen achterhalen hoe deze stuur zich houdt tegenover een G25 (welke ik nu heb) en een G27

iRacing Profile Flickr

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
seninha schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:50:
Ja,nu alleen achterhalen hoe deze stuur zich houdt tegenover een G25 (welke ik nu heb) en een G27
Ik ben net over gestapt sinds vorige week van een g25 naar deze. Ik moet zeggen dat de FFB beter is. Het feit dat de motoren sneller zijn helpt erg bij een recovery uit een spin, omdat het stuur daadwerkelijk de wielen volgt. De pedalen vind ik echt veel beter te doseren. Ik speel nu met de hangende stand en dit vind ik veel prettiger. Je bent namelijk niet zo gauw geneigt om op het gas pedaal te gaan staan als het ware. Dus dat het gewicht van je voet en been zo op het pedaal drukt in normale stand dat je gelijk vol gas geeft en bijna geen tegendruk voelt, waardoor het dus moeilijker doseren is.
Het grootste positieve punt is de grote van het stuur. Ik heb nu hierdoor het gevoel dat ik een auto rij en geen kart zoals met de g25. Daarnaast kan je veel preciezer sturen nu. Ook valt op dat er geen deadzone is in tegenstelling tot de ongeveer 2 graden op de g25.
Voor mij zijn de enige negatieve punten. Vaste shifters, dus zonder het F1 stuur word formule 1 echt lastig. Echter is het wel lekker voor rally en GT. Oftewel normale autos.
Het andere min punt is het gemis van een shifter, aangezien ik graag met het handje schakel en drift. Hierdoor werkt in GT5 het koppelingspedaal niet. Wel op de PC hoor.

Dus persoonlijk haal ik eerst de pook en dan het F1 stuur er zowiezo er nog bij. Ik hoop dat deze mini review je wat geholpen heeft. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Ik heb vele race games, dus ik kan je misschien ook het verschil per game zeggen.

Groeten, LogiForce

• seninha

seninha

god's right foot

Ik schakel alleen maar met de paddles aan het stuur,dus een shifter is voor mij niet echt een gemis.
Spellen die ik voornamelijk speel zijn:
-iRacing
-rFactor
-GT5

Denk dat dit een erg mooi kerstkadootje voor mn zelf wordt.MET F1 stuur natuurlijk

iRacing Profile Flickr

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Topicstarter
seninha schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:21:
Ik schakel alleen maar met de paddles aan het stuur,dus een shifter is voor mij niet echt een gemis.
Spellen die ik voornamelijk speel zijn:
-iRacing
-rFactor
-GT5

Denk dat dit een erg mooi kerstkadootje voor mn zelf wordt.MET F1 stuur natuurlijk
Ik speel (nog) geen iRacing. Maar met de settings die je kan vinden op Thrustmaster's ondersteunings website (dus waar je ook je drivers en FW haalt voor het stuur), is het net alsof je in een echte auto rijd. Afgezien van het gemis van communicatie door G krachten en je stoel en gordel uiteraard. Je krijgt echt het gevoel van contact met het wegdek. Vind ik tenminste.

GT5 is hij ook uitermate geschikt voor. Dirt 3 ook overigens! Wat ik zeker een spel vind dat je er zowiezo bij zou moeten halen, al is het alleen maar voor om iets anders te doen te hebben. Maar misschien is het een tip om een Steam Sale af te wachten, tenzij je van hoesjes houd natuurlijk ;)
In GT5 kan ik overigens erg accuraat een drift houden, doordat het stuur en de pedalen gewoon zo precies zijn. Hoewel ik nog steeds een newbie ben daarmee. Ik ben pas ermee begonnen te stoeien sinds een week of twee. Dat moet ik er eerlijk bij zeggen.

Het enige spel dat ik niemand aanraad is Shift 2. Zeker niet met dit stuur. Waardeloos gewoon. Zie review van ISR (vooral de tweede video):

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:00

Arfman

Drome!

Sinds afgelopen weekend ook de trotse bezitter van een T500RS en TH8RS. Erg tevreden tot nu toe :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee