Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Datastream gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:36
Ik speel dus een spel, en ik heb besloten daarvoor een tool te ontwikkelen waar je data invoert zodat het opgeslagen wordt in een SQL-database. Nu kreeg ik de suggestie dat ik dat ook via de datastream kan doen, omdat die niet encrypted is en er geen beveiliging op it. Nu is mijn vraag, hoe kom ik bij die datastream? Ik heb gegoogled maar ik kon niets vinden dat bruikbaar was, voordat mensen mij daarover aanspreken ;)

(In de regels staat ook niet dat het is verboden, want ik pas niets aan waardoor ik een voorsprong op de rest heb.)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tcp monitor gebruiken, bijv. Ethereal. Of een ander stukje software wat als proxyserver werkt en daardoor alle data langs ziet komen.
Je zou in de data kunnen zoeken op iets wat je zelf intypt, dat helpt je wellicht om snel de poort en het protocol te vinden.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik snap eigenlijk niet de relatie tussen het spelen van een spel, invoeren van data, SQL database en datastream (whatever that means).

Misschien moet je even wat duidelijker uitleggen wat je wil :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• WK100
In het spel komen planeten voor met bepaalde resources. Je scant planeten en je ziet wat ze hebben. Het schijnt dat ze die data al door sturen naar de client als je in die galaxy zit. Ik wil dus spelers tools geven die ze aan hebben zodat het automatisch de database bijwerkt met elke galaxy, elke planet met de resources.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou zeggen : Benader de makers van het spel of de tipgevers.

Dit is momenteel namelijk vrij kansloos zonder verdere info. Een simpele rot-13 over de "datastream" maakt al dat wat je intikt niet meer letterlijk gevonden kan worden.

Anders kan je ook eens in de bitstream gaan kijken, of de tcp-stream of de memory-stream of ...

Datastream is volledig nietszeggend, de app zal inderdaad data ergens laten "stromen", maar zolang je niet weet of ze bedoelen in je geheugen, over inet of iets anders (en in welke vorm) is het nutteloos.

• WK100
Ik heb wat mensen gesproken en die hebben mij verteld dat er geen encryptie of wat dan over zit. Gewoon raw data.

Edit: Wacht, je zegt dat ik het niet zomaar kan vinden. Hoe moet ik het wel doen dan? (Ik ben nog een n00b op dit gebied dus daarom kom ik hierheen)

[ Voor 40% gewijzigd door WK100 op 10-09-2011 18:56 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
WK100 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:46:
Ik heb wat mensen gesproken en die hebben mij verteld dat er geen encryptie of wat dan over zit. Gewoon raw data.
http://www.wireshark.org/

Verder wens ik je er veel success mee. Ik zie niet wat dit met PRG van doen heeft (waar is het programmeerprobleem?).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.