Intel: hard of juist soft

Pagina: 1
Acties:

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Pagina 3: Overnames en ARM-concurrentie
Intel heeft de afgelopen jaren tal van overnames gepleegd van bedrijven die voor één van deze segmenten ontwikkelen, zoals Havoc op grafisch gebied
Tenzij er iets anders word bedoeld, Havok, alsin de Physics middleware-leverancier, schrijf je met een K.
Staat zelfs nog een afbeelding van onder diezelfde alinea. :9

Verder zie ik persoonlijk de relatie tussen Physics-middleware en "op grafisch gebied" niet, maargoed, dat is besides the point.

[edit]
Woops, moest eigenlijk in spelfoutjes-topic. :F

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 10-09-2011 16:57 ]

Pentaxiaan

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Aangepast

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

[...] vier kernsegmenten die Intel op softwaregebied heeft aangewezen: parallel computing, visual computing, beveiliging[.]1 en embedded en mobiele[.]2 apparaten.
Ik neem aan dat de twee laatste kennisgebieden beveiliging zijn en embedded- en mobiele apparaten.
Ter verduidelijking stel ik voor:
- komma 1
- koppelteken 2

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
PcDealer schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:03:
[...]

Ik neem aan dat de twee laatste kennisgebieden beveiliging zijn en embedded- en mobiele apparaten.
Ter verduidelijking stel ik voor:
- komma 1
- koppelteken 2
Leuke suggestie, maar zoals het er staat is het taalkundig correct:

[...] vier kernsegmenten die Intel op softwaregebied heeft aangewezen: parallel computing, visual computing, beveiliging en embedded en mobiele apparaten.

Een komma voor 'en' is eigenlijk altijd not done en overbodig: een komma wordt gebruikt wanneer je een pauze hoort, en bij het voegwoord en is meestal geen sprake van zo'n pauze. Het toevoegen van een koppelteken zou suggeren dat de normale schrijfwijze van mobiele apparaten 'mobiele-apparaten' is.

PS: De image op die pagina lijkt me ook vrij helder over welke vier kernsegmenten het gaat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wilbert de Vries op 11-09-2011 20:01 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Wilbert de Vries schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:00:
[...]

Een komma voor 'en' is eigenlijk altijd not done en overbodig: een komma wordt gebruikt wanneer je een pauze hoort, en bij het voegwoord en is meestal geen sprake van zo'n pauze.
Ik heb juist hier begrepen dat een komma voor "en" prima kan, mits er inderdaad sprake is van een pauze.
Het toevoegen van een koppelteken zou suggeren dat de normale schrijfwijze van mobiele apparaten 'mobiele-apparaten' is.
Ik ben van mening dat het toevoegen van een koppelteken juist benadrukt dat het gaat om "embedded apparaten" en "mobiele apparaten"

LinkedIn WoT Cash Converter