• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 16:27
Hoi,

Ik ben recent in het bezit van een Blackberry Bold 9000.
Nu heb ik voorlopig nog geen internet abbonoment (en dus ook geen BIS/BES..)

Ik snap dat je dan veel Blackberry services e.d. misloopt, maar ik vraag me af of ik wel gewoon kan whatsapp'en/internetten via wifi zonder data te gebruiken. (Dat kost met mijn huidige abbo gewoon klauwen met geld)

Op het moment heb ik internet op de volgende manier werkend:
- Alle mogelijke internetopties op wifi/hotspot gezet.
- Opties voor mobiel netwerk -> Gegevensservices: aan.

Internet werkt dan prima met een grijs wifi icoontje.

Helaas is de optie 'Gegevensservices aan' verplicht, want anders kan ik simpelweg niet browsen. Nu ben ik dus erg huiverig over het dataverbruik van deze optie.
Kan iemand mij misschien vertellen waarom deze aan moet staan? (En of er dan data verstookt word/gaat worden?)

Alvast bedankt. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:01
Als het goed is kiest je telefoon nu vanzelf voor de beschikbare wifi netwerken, maar ik zou het er niet graag op gokken. Zo gauw je even buiten bereik van je wifi bent ga je wel veel kosten maken op deze manier

• KirovAir
Op het moment dat m'n Blackberry geen wifi bereik heeft, dat kan hij simpelweg de pagina niet opvragen. Wel zie ik het 'data-pijltje' rechtsboven flink z'n best doen.
Nu vraag ik me af of dat wifi-pogingen, of 'provider-data' pogingen zijn.. Ik kan daar verder echt heel weinig over vinden.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:01
zoek anders eens op de site van je provider op of je extra kosten hebt gemaakt sinds je je telefoon hebt.

• KirovAir
Ik zit bij vodafone, en heb het idee dat ik deze gegevens niet kan in zien. (SMS/Bel verbruik laat hij wel zien, maar zie nergens iets terug van mijn datakosten)