Blokjes in beeld - Macbook Pro 13" mid 2010

Pagina: 1
Acties:

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 21:28
Beste Tweakers,

Sinds enkele dagen zie ik het volgende steeds vaker in beeld verschijnen.
Heeft iemand een idee wat dit is en hoe ik het kan verhelpen??

Specs MacBook Pro:
13" Unibody Mid 2010
2,4 Ghz Core2Duo
320M GPU
8GB Kingston KTA-MB1066K2/8G

Afbeeldingslocatie: http://christvanweert.nl/pics/tweakers/scherm_thumb.png

Klik hier voor een grotere afbeelding: http://christvanweert.nl/pics/tweakers/scherm.png

Groeten,

Christ

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26
Versie installatie zonder 3rd party software al geprobeerd om software problemen uit te sluiten?

Wat je ook kan doen is OS X op een USB disk/stick installeren en daar een dag vanaf werken, om problemen uit te sluiten.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Defect VRAM, retourtje Apple dus!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:50
Ik heb dit ook wel eens tijdens het gamen, vreemd genoeg alleen met wow.

Iemand een idee hoe apple dit repareert ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Christ1000
Zou erg zuur zijn als het VRAM defect is.. Zou niet aan het aftermarket DDR geheugen kunnen liggen? Deze week maar ff langs de winkel dan..

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het kan het VRAM zijn, echter heb ik hetzelfde op mijn MBP13" mid-2010 ook, sinds de install van Lion. Daarvoor had ik het niet. Ik krijg de indruk dat het iets met de NVIDIA driver te maken heeft.

Bij een MBP is het VRAM overigens eenvoudig te testen -en dus uit te sluiten-, immers gebruikt de 320M gewoon het RAM. Als je nog een setje DDR3-1066 hebt liggen (of kan lenen) kan je het checken. Ook zou je kunnen testen of het probleem zich met een bankje ook voordoet. Zo ja, andere bankje testen, etc..

Verder kan je nog de Apple Hardware Test draaien en kijken of er memory errors naar boven komen. Echter gok ik in dit geval meer op een Lion bugje dan op defect RAM.

Zie ook: https://discussions.apple.../3198992?start=0&tstart=0 en http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1196552

Het lijkt erop dat het een issue is met de 320M onder Lion.

[ Voor 12% gewijzigd door Whieee op 10-09-2011 20:06 ]

Launching containers into space

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:50
Whieee schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:03:

Het lijkt erop dat het een issue is met de 320M onder Lion.
Ik heb dus ook de 320M icm Lion :x

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Hier ook en herken het probleem, soms gebeurd het bij mij als ik meerder tabbladen heb open staan en m'n achtergrond verandert. soms ook bij het verkleinen van vensters. Onder SL had ik dit niet. Naar mijn idee moet het dus aan Lion liggen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:28
Ik had er ook last van:

iMac geeft blokjes tijdens het scrollen

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb exact dezelfde configuratie en zie het ook af en toe. Begonnen na de installatie van OSX Lion, dus ik denk dat het daar aan ligt.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
Ziet er (hopelijk) naar uit dat het aan Lion ligt en niet aan de hardware..

*edit*
Heb de Apple Hardware Test gedraaid en deze geeft geen fouten.

[ Voor 33% gewijzigd door Christ1000 op 11-09-2011 14:38 ]

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:28
Hebben hier nog meer mensen last van?
Ik vraag dit met name aan de mensen die eerst SL draaiden en nu zijn opgewardeerd naar Lion.
Want ik heb het nu steeds vaker op mij iMac met Lion maar ik heb nooit SL gehad op deze iMac.
Ik kan dus niet vergelijken met "vroeger".

[ Voor 49% gewijzigd door Jorussio op 17-09-2011 23:48 ]

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 14:30
Hmm, ik heb e geen last van, maar ik heb ook een clean install gedaan, miss is dat een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:46
Soortgelijke blokjes had ik laatst ook op mijn Imac 3,4 i7 - 2011 icm Lion.
Na openen launchpad zag ik rare blokjes op het logo, even later zag ik het ook in safari. Na een restart was het weg en sinds dien geen last meer van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact de zelfde machine als Christ1000, ook 8GB 3rd party geheugen (Kingston). Ook ik heb deze problemen helaas en het komt nu vaker voor als eerst.

De machine is van Snow Leopard naar Lion gegaan, toen is het ook begonnen. Later nog een keer een nieuwe installatie gedaan (Snow Leopard erop en een kale upgrade naar Lion) maar ik heb er nog steeds last van. Erg vreemd probleem! Onder Snow Leopard nooit wat gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
Ben laatst langs A-Mac geweest, hij blijkt te liggen aan het upgraden van SL naar Lion. Bij een schone Lion installatie zal het niet voorkomen, volgens hun in ieder geval.
Het kan in ieder geval geen kwaad, ik heb namelijk nu ff geen tijd en zin om een volledig herinstallatie te doen, dus werk er maar gewoon mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde. Met idem 320M Invidia op een Mid 2010 MB Pro. Ik houd het even in de gaten, maar als een versie installatie de enige oplossing is, moet je er aan geloven. Helaas zo druk dat ik daar even geen tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Christ1000 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:11:
Ben laatst langs A-Mac geweest, hij blijkt te liggen aan het upgraden van SL naar Lion. Bij een schone Lion installatie zal het niet voorkomen, volgens hun in ieder geval.
Het kan in ieder geval geen kwaad, ik heb namelijk nu ff geen tijd en zin om een volledig herinstallatie te doen, dus werk er maar gewoon mee door.
Ik weet niet of een verse installatie zin heeft. Zelf heb ik destijds een clean install van Lion gedaan op mijn mid 2010 MBP 13" met Corsair RAM, en ik zie nu toch ook geregeld die blokjes. Vermoedelijk een driver issue.
Pagina: 1