Verwijderd

Topicstarter
Deze video kwam ik tegen op cracked.com in dit artikel

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=naHk-rVMCVQ&feature=player_embedded]
Needless to say, this sort of technology was astounding for the 1700s. The Writer alone was made out of no less than 6,000 moving pieces, and still functions to this day. Since it was programmable (in that you could change the message it wrote), it's been called one of the earliest ancestors of modern computers. Though they were obviously recovered (seeing as how we have video of them now),
Charles Babbage wordt gezien als de uitvinder van de computer (1822) maar deze poppen werden door een zwitserse horlogemaker (Pierre Jaquet-Droz) gemaakt tussen 1768 en 1774

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25

Dido

heforshe

Een computer is een machine die iets berekent. Een automaat is iets dat een bepaalde handeling uitvoert.
Zelfs een automaat die verschillende handelingen kan uitvoeren is nog niet noodzakelijkerwijs een computer.

Als je deze poppen als "computer" bestempelt, dan is een draaiorgel ook een computer. Maar beiden berekenen helemaal niets, ze (re)produceren alleen bepaalde handelingen aan de hand van een bepaalde input.

Het stukje dat je quote noemt de poppen ook geen computer, maar voorlopers van de computer.

Ik vraag me eigenlijk een beetje af waar je precies heen wilt met dit topic? Je zoekt een definitie van "computer", of heb je een ander doel? Heel erg veel discussie zie ik niet echt ontstaan, eigenlijk...

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
ok, gooi maar dicht ;)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25

Dido

heforshe

Ok dan :)

Wat betekent mijn avatar?

Dit topic is gesloten.