• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Halllo, mijn voeding beschikt over 80A over de 12v het zijn 4 lijnen met ieder 20A.
Ik draai 2 GTX 560 TI kaarten

De voeding is 850watt.

Stel je voor dat ik over ga op 2 videokaarten die op 80A kunnen draaien maar niet op 850watt... klopt dit dan of moet je alleen naar ampere kijken en niet naar wattage bij videokaarten?

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Welke voeding gaat het om? En dat een voeding 20A op één van de 12V lijnen kan leveren wil niet zeggen dat deze dit ook kan op alle lijnen tegelijk, als je namelijk 80Ax12V doet kom je al op 960W.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lias schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:13:
Stel je voor dat ik over ga op 2 videokaarten die op 80A kunnen draaien maar niet op 850watt... klopt dit dan of moet je alleen naar ampere kijken en niet naar wattage bij videokaarten?
Voltage x Amperage = Wattage. Die staan dus niet los van elkaar.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Okee, weer wat geleerd. Wel vreemd want heb een Nexus 850watt. En die geeft dat aan 80a en in totaal 760watt daarover

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

80A op 12V kan dus sowieso niet als je maar 680W in totaal hebt.
Het is veel waarschijnlijker dat er 4 12V lijnen zijn die ieder 20A kunnen leveren, maar dat het totaal van die 4 bij elkaar lager ligt (op 680W moet dat 56.66A zijn). Dat is het gecombineerd vermogen.

• Nielson
  • Nu online
Hoezo is dat vreemd, is bij de meeste voedingen zo. Maximaal 20A op een 12V lijn en indien je ze allemaal belast dus elk ongeveer 14A.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Terw_Dan schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:57:
Voltage x Amperage = Wattage. Die staan dus niet los van elkaar.
Klopt, al is het officeel stroom x spanning = vermogen (of verbruik). Watt, ampere en volt (de drie die jij noemt bestaat eigenlijk niet, alleen in de spreektaal) zijn natuurlijk slechts eenheden om de grootheid aan te geven, respectievelijk vermogen (of verbruik), stroom en spanning.
En het is natuurlijk ook niet zo, dat 2 videokaarten het volledige vermogen van de voeding op snoepen.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2011 15:47 ]

Pagina: 1