Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rekentool in html van kilo naar gram

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

• Siten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-10 20:31
Ik ben nu al een tijdje op internet aan het zoeken naar een tool waarmee ik gegevens op mijn (html evt met php functionaliteiten) automatisch kan laten rekenen.

Voorbeeld: ik voer de prijs voor een kilo in, en vervolgens wordt de prijs per pond/ons/gram (zelf in te stellen) etc op mijn website weergeven. Ik moet de enige zijn die het kan veranderen.

Ik heb google afgestruind maar ik kan niet de juiste zoektermen vinden om tot goede hits te komen. Heeft iemand een idee hiervoor?

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:00
Google: spreadsheetconverter to html
Helpt je misschien op weg.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56
Star65 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:03:
Google: spreadsheetconverter to html
Helpt je misschien op weg.
Is dat niet een beetje overkill?

Je kan toch simpel dit doen:
PHP:
1
echo ((float)$_GET['input']) / 1000;

waarbij die 1000 dat je conversie ratio is?

LinkedIn - Collega worden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als al je prijzen per kilo zijn hoef je alleen de vermenigvuldigingsfactor te weten om naar een andere hoeveelheid te gaan (per gram is delen door 1000, per ons is delen door 10 etc). Dat is simpel rekenwerk lijkt me.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vind ik...?
Ik zou als ik jou was eens beginnen met was (basis)tutorials webdevelopment. Omrekenen van A naar B kan in elke taal zo'n beetje en is, op "hello world" na, zo'n beetje het simpelste dat je kunt doen met JS, PHP of eender welke andere taal.
We verwachten in de Devschuur wel een piepklein beetje niveau en basiskennis. Heb je dat niet; geen probleem. We zijn allemaal ooit bij 0 begonnen. Maar dan ben je hier (voorlopig) nog even niet aan 't juiste adres ;)

En je maakt me niet wijs dat je niets kunt vinden.
[google=php multiply]
[google=php calculate]
[google=php convert kilograms]
[google=php convert weight]
etc.
Evilbee schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:16:
[...]

Is dat niet een beetje overkill?

Je kan toch simpel dit doen:
PHP:
1
echo ((float)$_GET['input']) / 1000;

waarbij die 1000 dat je conversie ratio is?
Als je van kilo's naar grammen gaat moet je vermenigvuldigen, niet delen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 10-09-2011 13:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.