[Oude meuk] Wat was het probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Ik wil jullie even mee terugnemen in de tijd. In 1990 kregen mijn ouders thuis hun 1e PC:

Specs:
80286@12,5Mhz
Moederbord onbekend, ik meen een Aopen.
40 Mb HDD
1,44Mb floppydrive
Oak Technologies 256Kb VGA kaart (jawel, 640x480 in 265 kleuren 8) )
MS-DOS 3.30

* The Eagle was zo blij als een hond met zeven lullen :D

Echter: bij het installeren van WordPerfect 5.1 vanaf floppy, werd op een gegeven moment het scherm zwart :( PC bleef wel draaien, maar reageerde duidelijk nergens meer op. Na een reboot deed ie het weer, maar daar hadden we de WP51 install niet mee voltooid. Probleem deed zich telkens voor bij de install; van WP51, alleen niet bij dezelfde floppy. Bij gebrek aan andere software destijds ook niks ander kunnen testen helaas.

Uiteindelijk is die PC omgeruild voor een andere (PC-prive projecten FTW :P), maar ik ben er nooit achter gekomen wat dat nou geweest kon zijn. En dat wil ik, 20 jaar na dato, toch eigenlijk wel weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
alleen niet bij dezelfde floppy
^^ Opgelost. Na al die jaren.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Ik volg je niet. Op een gegeven moment werd het scherm zwart, maar wel iedere keer in een ander deel van het installatieproces. En WP51 installatiedisks waren geloof ik iets van 4 3,5" floppies :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
The Eagle schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:28:
[...]

Ik volg je niet. Op een gegeven moment werd het scherm zwart, maar wel iedere keer in een ander deel van het installatieproces. En WP51 installatiedisks waren geloof ik iets van 4 3,5" floppies :)
Je floppydrive was gammel?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Kans bestaat dat je geheugen misschien brak was

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicstarter
Van een gammele floppydrive gaat je scherm niet op zwart, zeker niet onder DOS. Dan zou ik General Faillure en consorten verwachten, maar geen zwart scherm :)
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:36:
Mogelijk idd, maar lastig te bewijzen. Maar gaat op een machine als die ik noem van brak geheugen je scherm op zwart bij een kopieer / installatieactie? Ik neig eigenlijk om nee te zeggen..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tijdmachine bouwen, terg in tijd gaan, met H&O troubleshooter alles testen en terugkomen naar deze tijd en de oplossing posten. Of waarzeggersgaven trainen, kristallen bol erbij en de waarheid achterhalen.

Het kan een hardware of een softwarefout zijn geweest, maar zonder testen zul je daar niet achterkomen. Wat denk je te bereiken met dit topic als je geen enkele informatie hebt, of mogelijkheid om te testen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

THE_FIREFOX schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:36:
Toen of nu? :P

Hoe dan ook, dit topic heeft absoluut geen zin. Het is onmogelijk om een diagnose op afstand te doen op een machine die fysiek niet meer te bereiken is. Zet hem maar op je lijst van eeuwige mysteries.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.