[XEN] slechte netwerk performance & geen pciback

Pagina: 1
Acties:

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 09:58
Ik heb een Debian Wheezy distributie geinstalleerd op mijn machine en werkt allemaal prima, behalve dat pciback niet werkt. Lijkt er op dat de standaard kernel die word meegeleverd met Debian's Xen geen support heeft voor pciback. Heeft iemand een kleine how-to hoe dit wel aan de gang te krijgen. Ik heb al even rond gekeken, en er blijken dus wel kernel souces te zijn, maar deze staan op kernel.org (down).

Verder heb ik nog een probleem met netwerk performance... Ik heb even zitten experimenteren met iperf, dit waren mijn resultaten:
Dom0 client > DomU server: 400-500 Mbit
Dom0 server > DomU client: 80 Mbit
DomU server > DomU client: 40 Mbit

Vind het allemaal beetje tegenstrijdig. Ze maken allemaal gebruik van een bridge op eth1, dan zou 'intern' de performance toch vrij snel moeten zijn?

Ik gebruik Debian Testing (Wheezy) met Xen 4.1

[ Voor 3% gewijzigd door NetXtreme op 10-09-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
Klopt daar kwam ik ook laatst achter toen ik het systeem deed upgraden naar "unstable". Het lijkt erop dat met het mergen van de Xen kernel in de originele kernel de juiste settings niet (wellicht expres) overgenomen hebben.
Ik draai nu weer stable, en hoewel pciback daar wel laad en ik de netwerkkaart of geluidskaart wel door kan zetten naar een DomU werkt het allemaal niet.

BTW: ik heb ook brakke netwerksnelheden. (alles zit via interne bridges)

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Ik heb een xen server draaien, wat ik daar gedaan heb.
debian queeze geinstalleerd.
de unstable sources ( NIET DE DEBS ) aanzetten in je sources.list
zet je wel je debs aan, zorg dan dat je preferences instellingen goed staan.
zet hem op 50 zodat er niets geinstalleert wordt zonder dat je -t unstable mee geeft.
ik haal dan de laatste versie van xen binnen als source en die recompile ik.
evt extra sources voor hogere dependesies zijn nodig maar dat zijn er niet zoveel.

in het kort,
apt-get install build-essentials
apt-get souce packetnaam
apt-get build-dep packetnaam
apt-get source packetnaam -b

de debs zijn nu gemaakt en je installeert ze met dpkg -i packetnaam.deb
( je kan meerdere pakketten installeren. soms is de volgorde ook van belang.

evt kan je nog de laaste kernel van sid proberen.

mijn config is een dell R310 met H200 Raid, debian squeeze met stable kernel en xen 4 hypervisor.
geen traagheden ondekt, ik haal ben beperkt tot 300Mbit. ( hangt in colocate )
ik gebruik zelf liever de stable kernel vanwege beveiligings oogpunt.

mocht je dan toch testen, met wheeze, kan je beter unstable nemen, als die goed draait geen updates draaien, wachten tot wheeze stable wordt en dan je "oude" unstable dist-upgraden naar stable.
dit werkt niet als je na de freeze van wheeze nog updates draait, of in iedergeval brengt dat veel meer risico mee. ( spreek uit ervaring, kreeg het wel gefixed maar fijn was anders. )
mijn guest os'es zijn beide debian stable met stable kernel.
ow en ik heb wel de kernels geinstalleerd staan, vanwege de modules die aangesproken worden voor de hardware, ben je dat trouwens niet vergeten?

ehhh.. noppes