Wat doe ik met een ASUS P5WDG2 WS professional moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• STV
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik weet weinig van PC bouwen af, maar ik heb een stapeltje moederborden gekregen die over waren van een project. Het bedrijf vind het niet de moeite waard om ze te verkopen, dus mag ik ze hebben.

P4PE (2x) , P4P800-E (2x) , NCCH-DL (2x) en 1x bovengenoemd moederbord.

Voor zover ik kan vinden is de P5WDG2 WS de meest recente en krachtigste moederbord, en aangezien mijn oude dualcore geen windows 7 aankan, wordt het tijd voor een nieuw thuissysteem. Ik had gedacht rond dit bord een PC rond te bouwen.

Mijn budget en eisen zijn evenredig beperkt; grafische toepassingen doe ik weinig, dus daar hoeft geen rekening mee te worden gehouden. Wel hoopte ik veel applicaties tegelijkertijd te laten runnen, iets waar windows niet blij van wordt.

Mijn vraag luidt dus als volgt: valt hier makkelijk een goed thuis systeem van te maken, of is het bord eigenlijk al te verouderd om dit de moeite waard te maken?

~Ron

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die NCCHDL is een netburst dual xeon bord? Daar je ansich wel een zeer goedkoop servertje van bouwen. Onderdelen zal je tweedehands moeten zoeken maar met de gratie van enkele tweakers moet je wel wat geheugen en cpu's vinden. Die P5W moet je aanvullen met een Q6600 die je waarschijnlijk voor ~50-70euro moet kunnen kopen tweedehands en is eigenlijk nog een prima basis voor een quadcore, 4 of 8G ram bakje.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op zich een leuk bordje, maar je zou ook in de BBG voor een basissysteem kijken en dat kopen. Die is dan zuiniger qua energieverbruik, en ook nog sneller.

wenslijst: BBG Basis september 2011 (€325)

Of tweede hands een aantel dingen kopen.

V&A aangeboden: Intel Core 2 Duo E8400 boxed
V&A aangeboden: Te Koop Geil DDR2 4x2GB
V&A aangeboden: Club3D HD3450 256mb passief gekoeld PCI-E (low profile)

En dan nog een leuke kast erbij kopen en je bent klaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Ernemmer op 10-09-2011 08:48 ]

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
als een budget opgeeft waar je aan zit te denken om uit te geven ,
kunnen we wat sneller zeggen of het leuk word om dit bord weer op te bouwen ,

maar je loopt wel de kans dat het leuker word om allemaal zo nieuw mogelijk spul bij elkaar te vinden ,
dan deze ( in mijn ogen ) te oude bord aan te pakken ,

• STV
Harde schijven heb ik nog genoeg van mijn oude pc, ik ken de specs niet maar ze zijn recenter dan de P5W bord dus zullen wel snel genoeg zijn. Eventueel kan ik denk ik, ook de overige spullen ervan gebruiken, met alleen een snellere processor en extra ram?

Omdat ik aan het sparen ben voor studie+tablet, wil ik echt zo weinig mogelijk besteden. Een processor van 70-90 is nog acceptabel, en eventueel een strookje ram, maar ik denk dat dat het wel is. Ik overweeg wel om mijn laptop te verkopen aangezien hij zo mobiel is als een straattegel. Het geld daarvan zou dan bij het budget bijkomen, maar ik vrees dat een Vaio 2gb 1.73ghz ook niet zo veel meer waard is.

@Fable
Energiegebruik had ik nog niet aan gedacht. Dat zal ook iid niet het minste zijn bij zo'n bord.

• STV
PS

In mijn oude PC zit een MB DA061/078L met AMD Athlon 2650e en 2x 512mb DDR2. Niet echt bruikbaar meer dus.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het bedrijf heeft gelijk door het weg te gooien.
Je kan een leuk systeempje er omheen bouwen, maar je hebt dan weer gedateerd -en tweedehands- spul. Voor een paar tientjes meer koop je alles nieuw -en heb je dus 2 jaar garantie- , en heb je een veel sneller en energiezuiniger systeem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die P4Ps moet je gewoon goed testen, en als ze werken (waar ik erg zwaar m'n twijfels bij heb) dan kun je ze echt in no-time verkopen. Die dingen vallen bij bosjes dood neer, dus vervangers zijn nog steeds veel gevraagd.

Maar wat verder voor ieder bord geldt, kijk gewoon naar de QVLs, specificaties e.d. om te zien welke hardware je er op kwijt kan.

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
ik heb laatst mijn am2+ moederbord met 4 gig 800 mhz geheugen en amd x2 6400 2x 3,2 gig verkocht voor 100
denk dat je daar meer aan had gehad deze kan ook nog am3 aan

straks ben je het zelfde kwijt maar verder update`s zijn niet echt meer mogelijk ,
als dat toch niet van belang is en de pc voor downloaden en zo gebruikt word ,omdat je toch ook een tab neemt
zou ik zeggen doen , en knutsel er een leuk pc,tje van .

houd dan wel meer je budget in de gaten dan dat je spul koopt wat net wat sneller is maar kwa kosten te pan uitlopen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
STV schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:18:
In mijn oude PC zit een MB DA061/078L met AMD Athlon 2650e en 2x 512mb DDR2. Niet echt bruikbaar meer dus.
Moah, als je deze kan verpatsen onder het mom van superzuinig setje dan heb je weer wat extra budget.

/edit: Eigenlijk met Reepje eens, gewoon alles verpatsen en daarvan vlotte en zuinige nieuwe hardware halen.

[ Voor 50% gewijzigd door Nielson op 10-09-2011 12:29 ]

• STV
De algemene opinie lijkt te zijn dat het niet de moeite waard is om er een systeem van te maken (op de hobby waarde na) dus dat idee laat ik varen. Bedankt voor de input!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou het ook gewoon testen en verkopen in de V&A.
Dat is weer een leuk zakcentje. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1