Sitecom WL-351 crasht icm android

Pagina: 1
Acties:

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 16:57
Hoi :)

Ik ben ten einde raad, ik heb een klein thuisnetwerkje met 3 laptops allemaal netjes verbonden via WiFi op een Sitecom WL-351. Werkt allemaal great!

Ik heb al sinds een tijdje een motorola milestone, android phoon dus, en krijg leuke resultaten als ik die probeer te laten verbinden met m'n router.

Hij vindt hem prima, connect prima, maar dan "IP-adres ophalen", en gelijk daarna "Niet verbonden". Op dat moment crashen ook alle WiFi verbindingen op de laptops, deze vinden allemaal geen signaal meer.

Zo lang ik mijn phoon met WiFi = aan laat staan, blijft het draadloze netwerk "onbeschikbaar" voor de laptops, deze staan ook niet meer in de lijst.

Bij een ander werkt wireless wel gewoon prima (o.a. op de hanze hogeschool met certs etc).

Ik heb
- Firmware van de router geupdate naar de latest (was stock)
- Router reset gedaan
- Router hardware firewall uitgezet
- Static ips toegewezen aan het mac-adres van de phoon (ip-ophalen ging immers mis!?)
- me stukgegoogled, maar geen antwoorden kunnen vinden

No joy, zooi werkt niet en als ik mijn androids wireless aan laat staan kan hier niemand internetten, erg lastig.

Iemand ervaring met een dergelijk probleem? If not - flikker ik die router wel weg, want ik wil gewoon kunnen skypen hier zonder GPRS te moeten gebruiken (zucht).

Thanks (en hopelijk plaats ik dit op de juiste plaats)

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
dat hij verbinding maar en gelijk weer niet verbonden weer geeft , kom ik aleen tegen als wachtwoord toch niet goed is , (hoofdlettergevoelig ) en dat je router crasht heb je gekeken of je b.n.g instellingen goed staan ,

als je een laptop hebt die alleen g kan dan misschien geen gemengd bgn gebruiken maar alleen G schijnt beter te zijn .

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 16:57
Heyhey :)

De authenticatie loopt hij door, "connecting", en dan als hij DHCP een wachtwoord vraagt knalt ie eruit.

Ik zit met verschillende apparaten op b / g dus kan niet iets uitschakelen.

Het gekke is, vanmorgen toen ik wakker werd was de phoon connected met de router, en had ie via wifi internet, echter toen ik naar mijn kantoor ging (waar oa de router staat en mijn desktop / laptop, knalde alles er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat een nieuwe router de oplossing is. Dit is wel heel raar en zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Wel dat bepaalde apparaten niet werken op bepaalde instellingen, maar niet dat het hele WiFi eruit gaat als je probeert aan te melden... Normaal moet je router dan weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 18:50
Heel erg vreemd! Hoe heb je de encryptie ingesteld, aes of tkip, zou je dit kunnen veranderen en het dan proberen?

Btw op het moment dat de router om een wachtwoord vraagt heb je nog niks te maken met dhcp, dat is een andere layer.

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296975

las3r schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 02:50:
Hoi :)

Ik ben ten einde raad, ik heb een klein thuisnetwerkje met 3 laptops allemaal netjes verbonden via WiFi op een Sitecom WL-351. Werkt allemaal great!

Ik heb al sinds een tijdje een motorola milestone, android phoon dus, en krijg leuke resultaten als ik die probeer te laten verbinden met m'n router.

Hij vindt hem prima, connect prima, maar dan "IP-adres ophalen", en gelijk daarna "Niet verbonden". Op dat moment crashen ook alle WiFi verbindingen op de laptops, deze vinden allemaal geen signaal meer.

Zo lang ik mijn phoon met WiFi = aan laat staan, blijft het draadloze netwerk "onbeschikbaar" voor de laptops, deze staan ook niet meer in de lijst.

Bij een ander werkt wireless wel gewoon prima (o.a. op de hanze hogeschool met certs etc).

Ik heb
- Firmware van de router geupdate naar de latest (was stock)
- Router reset gedaan
- Router hardware firewall uitgezet
- Static ips toegewezen aan het mac-adres van de phoon (ip-ophalen ging immers mis!?)
- me stukgegoogled, maar geen antwoorden kunnen vinden

No joy, zooi werkt niet en als ik mijn androids wireless aan laat staan kan hier niemand internetten, erg lastig.

Iemand ervaring met een dergelijk probleem? If not - flikker ik die router wel weg, want ik wil gewoon kunnen skypen hier zonder GPRS te moeten gebruiken (zucht).

Thanks (en hopelijk plaats ik dit op de juiste plaats)
Allereerst, ik weet dat dit topic driekwart jaar oud is, maar het omschrijft exact het probleem wat ik op dit moment heb.

Zodra ik de Wifi op Sony Ericsson X10 aanzet hangt de telefoon op IP-adres verkrijgen en verbinding maken. Als ik hem dan handmatig een zetje geef door op "Verbinden" te klikken, komt de wifi verbinding alsnog tot stand. Echter de draadloze verbinding op mijn laptop werkt niet meer. Ping ik echter via een terminal dan krijg ik gewoon response, dus blijkbaar is data overdracht wel mogelijk?

Op m'n X10 draai ik een custom rom van Android, en waarschijnlijk is de combinatie van Sitecom en Android de veroorzaker van dit probleem. Op internet kan ik wel een paar gevallen vinden met ongeveer hetzelfde probleem maar geen echte oplossing.

Ik heb tot nu toe een factory reset uitgevoerd, laatste firmware geinstalleerd maar het probleem blijft bestaan. Iemand een idee?

Edit: altijd fijn als je je eigen problemen op kunt lossen. Voor mensen die hier nog tegenaan lopen, waarschijnlijk zit het probleem ergens in de ingebakken firewall van de Sitecom router. De oplossing is het aanmaken van een IP-tabel op basis van MAC-adres, en dan het IP voor je mobiel in de "Demilitairized zone" plaatsen (dit kan bij de firewall instellingen). Hiermee wordt je mobiel dus wel kwetsbaar voor aanvallen, maar zolang je geen services draait vermoed ik dat er niet teveel mis kan gaan.

Edit 2: Bij nader inzien is de oplossing niet het plaatsen van de mobiele telefoon in een DMZ, maar meer het niet gebruik maken van het n-protocol. Ik heb nu wifi op b + g staan, op het moment dat dit b+g+n wordt, valt die na een tiental minuten weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 296975 op 28-06-2012 09:30 ]

Pagina: 1