[win 7] back-up programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ik heb windows 7 HP SP1 64-bit, ik heb mijn oude hd die een bad sector had eruit gehaald en ik heb er een externe van gemaakt, nu is het zo dat door die bad sector ik geen back-up kan maken via windows back up zelf, ik vroeg het op de microsoft site en hun antwoord was dat dit klopt omdat dit niet mogelijk is in windows als je de standaard back-up programma gebruikt omdat microsoft vond dat een back-up maken op een HD met bad sector niet een goed idee is (wat een beetje klopt).

Wat ik daartegen zoek is een goede alternatief die wel gratis is, ik wil een volledige kopie makec van de gehele station C (inclusief alles dus ook windows zelf) en dat het daarna dagelijks zicht zelf update (dus wat ik veranderd heb aan het systeem dat daarvan een back-up wordt gedaan in plaats van opnieuw de gehele station C).

Weet iemand me te helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Vshadow icm xcopy misschien.
Volgens mij kan je trouwens wel Windows Backup gebruiken maar moet je dan via commandline werken (wbadmin). Dan hoef je geen back-up naar een blockdevice te maken maar kan je (unc)-pad opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
nee dat had ik al eerder via een tutorial geprobeerd en dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
ik kreeg een vastloper van windows elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:35:
ik kreeg een vastloper van windows elke keer.
Dat zal wel op een hardwareprobleem duiden dan, misschien is de schijf toch gaarder dan je denkt.

Maar goed, wat jij eigenlijk zoekt is een imaging tool. Als je een Seagate of WD schijf hebt kun je gratis Acronis True Image 2009 gebruiken. Volgens mij kun je daarmee ook differential/incremental backups maken.

Naar mijn ervaring is het maken van differential/incremental images echter bij veel pakketten niet geweldig geïmplementeerd. Een incremental backup wordt vaak toch erg groot. Helemaal na het terugzetten van een image snapt een pakket er daarna weinig meer van (op zich logisch, want de datum van bestanden zijn dan allemaal weer gewijzigd). Zo vind ik bijvoorbeeld Tom Ehlerts Drive Snapshot om een aantal redenen een erg fijn pakket (snel, klein, je hoeft het niet te installeren, restore starten vanuit Windows mogelijk) maar ook dat pakket komt op het gebied van differential/incremental backups nogal tekort.

Voor erg veel info over Imaging software moet je hier zijn: http://www.wilderssecurity.com/forumdisplay.php?f=97. Ik heb daar eens gelezen dat Shadowprotect één van de beste incremental backup mogelijkheden zou hebben, maar Shadowprotect kost wel geld.

[ Voor 30% gewijzigd door smvs op 11-09-2011 00:57 ]

Pagina: 1