Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist de 7075 hdmediastream verbonden met mijn draadloze netwerk via de eminent wireless usb adapter. Dit lukt verder allemaal...maar als ik naar network ga staat er bij alle mogelijke opties "no server".

Iemand enig idee hoe dit kan?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En is er een server dan ?

Zo ja op wat voor manier probeer je te verbinden ? welk protocol, hoe heb je deze geconfigureerd, denk je aan je firewall.
krijg je wel een goed ip adres wat in je subnet past of een apipa adres ?

[ Voor 80% gewijzigd door Fish op 09-09-2011 22:50 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap sowieso het concept server niet...het enige wat ik wil is verbinding met het draadloze netwerk (via kabel werkt alles namelijk wel).

Ik heb gewoon wireless gekozen...zoek naar netwerken....connect met het netwerk...voer password in...kies dan voor dynamic ip in plaats van static ip. Dit gaat allemaal goed alleen blijf ik de melding.."no server found" krijgen.

Ik krijg als ip 10.0.0.16...

Moet zeggen dat mijn kennis niet heel ver reikt betreffende dit onderwerp dus alle hulp is welkom;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Goed, staat er in de router een optie aan welke mischien het wireless lan van het lan afschermd ?

Je bent errug vaag . maar ik neem aan dat je een pc hebt waar alle bestanden die je speelt met je mediaspelert. in dat geval noemen we die pc een server omdat die de bestanden "serveert" aan de "client" je mediaspeler

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee een dergelijke optie staat niet aan..mijn laptop moet inderdaad als server dienen voor het streamen van media. Maar ondanks dat moet het dan niet gewoon kunnen om bijvoorbeeld shoutcast te gebruiken? Daar ben ik puur alleen de draadloze internetverbinding nodig...