Ik zie net ineens in het midden van mijn scherm iets wat lijkt op tientallen dode pixels. Het valt voornamelijk op bij kleuren halverwege tussen wit en zwart. Het zijn allemaal groenachtige puntjes die op gelijke afstand van elkaar staan. De hele verzameling is ongeveer zo groot als een duimafdruk, met daarboven een kleinere vlek met puntjes. Het zijn volgens mij geen echte dode pixels, omdat ze niet volledig en enkel groen (#00ff00 zegmaar) zijn. Daarnaast verschilt de helderheid, waarbij de puntjes midden in de vlek over het algemeen helderder zijn dan die aan de buitenkant. Het zit niet op mijn scherm en het ligt ook niet aan het weergegeven beeld.
Het enige wat ik kan bedenken, is dat het hot pixels zijn. De pixels zijn echter niet allemaal even helder, wat dan volgens mij wel zo zou moeten zijn. Ik kan er helaas geen foto van maken. Het is te onduidelijk om op de camera te zetten.
Mijn vraag is wat er mis zou kunnen zijn en of dit zelf te repareren is, of dat ik mijn laptop (MacBook Pro 15", early 2011) maar een paar weken kwijt moet zijn voor een reparatie.
Het enige wat ik kan bedenken, is dat het hot pixels zijn. De pixels zijn echter niet allemaal even helder, wat dan volgens mij wel zo zou moeten zijn. Ik kan er helaas geen foto van maken. Het is te onduidelijk om op de camera te zetten.
Mijn vraag is wat er mis zou kunnen zijn en of dit zelf te repareren is, of dat ik mijn laptop (MacBook Pro 15", early 2011) maar een paar weken kwijt moet zijn voor een reparatie.