Programma's openen niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Hallo

Iemand in de familie heeft een raar probleel met zijn computer. Opeens sprongen alle icoontjes van programma's, naar het icoontje van Photoshop. Nu had ik geprobeerd om IE te openen door rechtermuisknop op IE icoontje, en dan openen met --> internet explorer. Vervolgens sprongen alle icoontjes naar het icoontje van IE. Ook als je een programma wil openen via het start menu wil alles via IE openen.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/123mcnq.png

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door stefve1 op 09-09-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

humor,

ik zou eerst gewoon een system restore doen naar een paar dagen geleden. het waren denk ik allemaal shortcuts hoop ik (lnk files)

probeer dit eens
Restoring .lnk file associations

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefve1 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:45:
Nu had ik geprobeerd om IE te openen door rechtermuisknop op IE icoontje, en dan openen met --> internet explorer. Vervolgens sprongen alle icoontjes naar het icoontje van IE. Ook als je een programma wil openen via het start menu wil alles via IE openen.
Dat lijkt me logisch, Ie is een .exe, dus windows wil nu alle .exe openen met Internet Explorer. ;)

En het originele probleem
stefve1 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:45:
Iemand in de familie heeft een raar probleel met zijn computer. Opeens sprongen alle icoontjes van programma's, naar het icoontje van Photoshop.
Heeft het familielid wellicht een virus gehad in de mail wat een plaatje voorstelde maar een .exe als extensie had, en het famielid hem daarom opende met "rechter muisknop-openen met-photoshop (en vinkje bij.. altijd dit programma gebruiken voor..etc)

Inderdaad een systeemherstel doen en een volledige scan, kan nooit kwaad.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:56:
[...]

Dat lijkt me logisch, Ie is een .exe, dus windows wil nu alle .exe openen met Internet Explorer. ;)
nee, alle .lnk's, lijkt me logisch dat dat snelkoppelingen zijn ;)
maar zonder gekkigheid: ga eens naar c:/program files (evt x86)/mozilla firefox/ en open firefox.exe, doet ie het? Dan zijn de .lnk's kapot, zie post van fish. Anders... aii... Zo erg kan mijn oma de computer niet eens vern*ken :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
F.west98, je hebt helemaal gelijk, de .exe werkt in program files, alleen .ink bestanden zijn kapot. Morgen komt de pc binnen en dan kan ik de link van fish eens uitproberen.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
Is nogal een kick maar goed.
Alle favorieten en icoontjes op het buroblad worden weergegeven met .lnk als extensie en niets is meer op te starten.
Kan alleen nog via "deze computer" en dan de betreffende .exe files dubbelklikken.
Ook binnen het configuratiescherm wordt alles met .lnk aangeduid.
iemand enig idee wat hiervan e oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen zonder direct een reinstall te doen.
Comp is van m'n schoonzoon en is volgens mij nog nooit opgeschoond oid.
Had net MBAM, SS&D en Auslogics regcleaner gedraaid en na het herstarten alleen maar problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Oplossen zonder reinstall.

Iemand hierboven had wel een tweetal goeie suggesties, ik ben z'n naam even vergeten

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 11-04-2012 20:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
System restore is niet mogelijk meer.
Zijn echter twee verschillende installs : 1 met XP Pro en de ander met XP Home Edition oid.
Zal eens kijken of het lukt.
Nog nooit meegemaakt echter na het gebruik van die programma's.

Had daarvoor ook last van een buroblad zonder icoontjes.
Had begrepen dat ik eerst alle explorer's moest afsluiten en en nieuwe moest opstarten.
Na het opnieuw opstarten is dat weer verdwenen.

[ Voor 30% gewijzigd door MAB The Frisian op 11-04-2012 20:41 ]

Pagina: 1