Toon posts:

airplay versterker of versterker met losse appletv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in mijn zoektocht bots ik vaak tegen airplay aan...

voor mijn configuratie is het wel ideaal...echter ik heb al een appletv..

zijn er voor of nadelen...aan deze 2 keuzes

kan ik bv beter gaan voor een versterker met geintergreerd airplay, omdat die beter werken te bedienen zijn met een ipad...of heeft een aangesloten appletv aan een versterker meer mogelijkheden (wellicht is dat ook sterk afhankelijk van de kwaliteit van de app van de fabrikant?)

het wordt steeds moeilijker om je geld uit te geven..ik zie daar het bos de bomen niet meer..

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 14:57
Je info is erg karig. Probeer ons wat meer te vertellen over je huidige setup, wat je budget is, welke apple tv je hebt, welke apparaten je wilt gaan gebruiken om muziek af te spelen? Het mooie van Airplay is trouwens dat je dus niet afhankelijk bent van de app van de fabrikant. Airplay werkt met de iPod app van een iPhone/iPod/iPad ;).

gewoon nee.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus dan heb je niets een app nodig (ook niet remote (de gratis versue) van apple zelf) dat werkt dan denk ik wel beter dan alle losse apps..
Appletv,
Mijn config is...2 x iphone, ipad1. Macmini 2009, Macbook air nwe, apple time capsule, apple extreme, lg plasma pk950 en u nog een simpele sony versterker zonder hdmi enzo

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

airplay via een appletv doet ook video. verder maakt 't denk ik weinig uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
denk je niet als dat het af fabriek geinstalleerd is, dat het beter werkt (sowieso met ab besturing) dan dat het er los op wordt aangesloten...

voor de appletv vind ik wel weer een andere bestemming...op de slaapkamer ofzo..

de pioniers lijken mij erg compleet....alleen zwart..

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Waar ga je het mee combineren ?
En wat is je budget ?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:08
Ik heb er niet mee gewerkt, maar ik denk dat je met een losse Appletv als Airplay ontvanger beter uit bent dan met een receiver waarin het geintegreerd is. Een receiver kan wel 5-10 jaar mee gaan, en je appletv misschien 3 jaar. Daarnaast denk ik dat apple scheutiger is met updates voor haar appletv, dan een receiver fabrikant die een receiver uitgebracht heeft.

Verwijderd

Topicstarter
jopie schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:52:
Daarnaast denk ik dat apple scheutiger is met updates voor haar appletv, dan een receiver fabrikant die een receiver uitgebracht heeft.
Wat ik eigenlijk wil is alles bedienen via iphone/ipad...(audio/video/tv/versterker)

Al mijn audio en video films staan in itunes, opzich gaat het nu ook wel redelijk totdat ik mijn versterker of tv wil bedienen...(sony 6 jr oud /lg pk950 50ich plasma 2010)

Ik zou alles graag met 1 ab doen...desnoods de ab van de versterker, maar liever nog via een apple-device

persoonlijk denk ik dat pioneer het meest ver is met deze techniek en hun apps...alleen hebben ze alleen zwarte, en ik wil eigenlijk een allu/zilveren....

tenzij het echt niet anders is...

Verwijderd

Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan: ofwel een receiver fancy nieuwe snufjes (bijvoorbeeld met ipad apps, airplay etc.), ofwel een receiver zonder deze snufjes met soortgelijkt specs (maar dus waarschijnlijk goedkoper), en dan een losse apple tv aanschaffen. Ik heb voor het laatste gekozen met de volgende redenering:

1: receiverfabrikanten zijn veel aan het experimenteren met nieuwe snufjes, maar ik denk dat het einde nog niet is bereikt, en dat je volgend jaar baalt omdat je geen receiver hebt met bijv. video airplay
2: ik kijk veeeel films, dus voor mij interessanter om een mediaspeler te kopen, zoals apple tv, met uitgebreidere mogelijkheden, en deze simpelweg aansluiten op mijn receiver. Dit zou ik alsnog moeten doen als ik van video airplay gebruik wil maken

Succes

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
rudiepudie: ik begrijp je...

ik heb ook sowieso een appletv...maar wellicht is de bediening bij een versterker met airplay eenvoudiger of beter dan 2 losse systemen...

ik denk zelfs dat de keuze van versterker ook nog beïnvloedt wordt door de apps die de fabrikanten hebben...die van pioneer is bv. mooier/uitgebreider dan de onkyo versie

erg lastig, maar als het werkt ook erg mooi.....

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ga gewoon eens naar een goede zaak toe waar je kunt spelen met die nieuwe receivers én hun iOS apps :)
Én geef eens aan wat je precies zoekt, je topic is best onduidelijk eigenlijk.
Je geeft geen budget, je geeft niet aan wat voor speakers je hebt, je geeft niet aan wat je ermee doet(muziek ? films ? games ? weet ik veel ?)

Verwijderd

Topicstarter
budget 500-700
audio en films...
speakers zijn nog niet echt bijzonder..maar die komen later nog wel...tot nu toe sony superstereo surround boxen..

ik wil eigenlijk de beste (betaalbare) versterker voor in een 90% apple omgeving/configuratie

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met een Onkyo A-5VL en een Airport Express kom je (voor muziek) al een heel eind. De Onkyo heeft een digitale ingang, dus kan optisch gekoppeld worden aan de Express. Met de Ipad Remote app bedien je iTunes, die het geluid doorstuurt naar de Express. Werkt perfect.

Als je surround wil, kun je de gesuggereerde Onkyo natuurlijk vervangen door elke willekeurige reciever. Optisch en HDMI zijn ondertussen wel gemeengoed. Airplay zou de Airport Express overbodig maken, maar maakt het niet perse makkelijker dus daar zou ik mijn keuze niet op baseren. Via de App selecteren, en input instellen op de reciever moet je toch. (hou alleen rekening met de prijs van de losse Express).

Voor beeld zou ik naar een fatsoenlijke mediaspeler kijken, daar schiet de ATV/Airplay in mijn ogen echt te kort. Speelt lang niet alles af wat iTunes afspeelt (veel minder eigen codecs) en is eigenlijk te langzaam voor bijvoorbeeld XMBC. Je kunt een losse mediaspeler natuurlijk wel linken aan je iTunes mediafolder zodat je niet alles dubbel hoeft op te slaan.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
thanks
mr.paaJ schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:59:
Met een Onkyo A-5VL en een Airport Express kom je (voor muziek) al een heel eind. De Onkyo heeft een digitale ingang, dus kan optisch gekoppeld worden aan de Express. Met de Ipad Remote app bedien je iTunes, die het geluid doorstuurt naar de Express. Werkt perfect.
deze situatie heb ik ook werken...maar ik zou ook graag de versterker/tv willen instellen...volume...speakers..source..of tv zappen..beeldmodus enzo..

voor de rest heb ik al een appletv..en voldoet deze voor mij prima...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hmmm, universele AB? Je versterker én TV bedienen met een App wordt wat lastig (behalve volume natuurlijk, dat gaat via Remote), maar je zou ook de ATV in moeten kunnen programmeren in een Logitech ding.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
ik begreep juist dat dat kon..onkyo kan bv ook je tv bedienen via de ab....en ze hebben ook een app...waarmee je de versterker kan bedienen dus ik neem aan ook de tv...

nadeel van deze kwestie is, dat het lastig uit te proberen is...geen ene winkel heeft een setting zoals bij mij thuis, ik denk dat sowieso geen enkele winkel naast de versterkers ook een osx omgeving heeft...en dan heb ik ook nog eens die LG plasma...

om nu zo'n ding via internet te bestellen en 2wk testen en dan weer terug te sturen...??

kortom teveel keus...
Pagina: 1