Linksys Wap54G unbricken

Pagina: 1
Acties:

• Jens01
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:50
Beste,

Reeds heb ik vanaf zolder mijn oude Linksys Router (model WAP54G) teruggevonden. ooit gekocht via marktplaats voor 12 luttele euro's om in een geluidsstudio te kunnen internetten. de verbinding was destijds net te slap om tot een goed resultaat te komen en daarom had ik besloten er DD-WRT software op te zetten. De nieuwe firmware erop zetten ging goed, echter viel het behaalde resultaat tegen en wou ik de oude firmware er weer op zetten om de unit weer door te verkopen. daar ging het fout; de firmware update mislukte en ik krijg het nu met geen mogelijkheid meer aan de praat. het groene lampje op de voorkant brandt niet en gaat idem met geen mogelijkheid meer aan. 3x niks dus :P

Nu heb ik jullie hulp hard nodig om een weer lopend access point te verkrijgen. Ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd (30/30/30 sec reset, kortsluiten 16+17 e.d.) maar het wil maar niet lukken. ik krijg sowieso geen wifi signaal binnen en bij het aansluiten via een utp kabel kan mijn laptop ook geen gegevens koppelen. Pingen op 192.168.1.1 geeft geen resultaat, pingen op 192.168.1.2 geeft wel resultaat alleen moet ik volgens de handleidingen op internet resultaat behalen op het eerste adres.

Wie kan mij verder helpen, en/of heeft een goede handleiding om resultaat te behalen?

Jens01
(foto's en screenshots kan ik maken, geef even een seintje indien benodigd)

Verwijderd

Is het nier 30/60/30 reset?
Ben bang dat je serial console meuk moet kopen, of verkoop hem in huidige staat: andere tweakers kunne er wel wat mee

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 18:43 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Jens01 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:40:

Wie kan mij verder helpen, en/of heeft een goede handleiding om resultaat te behalen?
De handleiding die ik altijd pak bij het unbricken is deze: http://www.dd-wrt.com/wik.../Recover_from_a_Bad_Flash

Ik heb de beschikking over een jtag kabel (zelf gesoldeerd), eenvoudig te maken en heeft me al een paar keer gered. Dus als je een paar euro wilt uitgeven, kan solderen en de moeite en tijd wilt investeren om zo'n oud ding tot leven te brengen.... Dan raad ik je dat wel aan.

Dat de router wel reageert op 192.168.1.2 doet met denken dat je op dat moment gewoon je eigen pc aan het pingen bent.

edit: ohja, de wap54g is geen router, maar een accesspoint.
edit2: Zorg bij jtaggen het liefst voor een 32-bit windows xp machine.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 09-09-2011 19:01 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:26
Mocht je moeten JTAGgen, dan is dat vrij simpel. Een LPT-connectortje en een paar weerstandjes en klaar is kees. Dat is een hele handige manier van unbricken :)

Ziet er ongeveer zo uit... alleen was dit bij mijn Speedtouch (zelfde manier, zelfde kabeltje)

• Jens01
job schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:49:
[...]
Ik heb de beschikking over een jtag kabel (zelf gesoldeerd), eenvoudig te maken en heeft me al een paar keer gered. Dus als je een paar euro wilt uitgeven, kan solderen en de moeite en tijd wilt investeren om zo'n oud ding tot leven te brengen.... Dan raad ik je dat wel aan.
JTAG is inderdaad een optie (ik dacht dat het er niet op zat, maar bij nadere inspectie zit het er dus wel..), maar ik zou het graag eerst via de lan poor willen proberen. puur omdat ik dan niet eerst een aantal weerstandjes e.d. hoef te bestellen, die heb ik zo niet liggen namelijk.
EDIT: ik bedenk me net wel dat ik vlakbij een electronicaboer woon, dus ik ga er morgen even langs. :)
Dat de router wel reageert op 192.168.1.2 doet met denken dat je op dat moment gewoon je eigen pc aan het pingen bent.
ik denk inderdaad dat ik mezelf aan het pingen was. enige wat me dan opvalt is dat bij het in- en uit-schakelen de pingtijd een stuk langzamer werd (>10ms) en bij het inschakelen het <1 ms werd.
edit: ohja, de wap54g is geen router, maar een accesspoint.
+1, dom van me :X

allen bedankt voor de input tot nog toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Jens01 op 09-09-2011 19:05 ]

• Jens01
Omdat het wel zo netjes is om even een update te geven;

de JTAG kabel heeft gewerkt. het was mijn eerste soldeerklus (ik zal maar geen foto's posten..) dus ik ben er wel een dag mee bezig geweest. :P uiteindelijk was ik 3 euro aan onderdelen (4x weerstand + connector) kwijt dus dat was de moeite waard.

thanx allen!
Pagina: 1