specificaties cd-speler.. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
Hallo iedereen..

ik moet voor school de betekenis van de specificaties van een cd-speler bij elkaar zoeken.., nu heb ik van bijna alles de betekenis gevonden op een paar thingies na, misschien dat iemand hier weet wat die dingen betekenen?
het gaat om:

- wat betekend het aantal pulse van een D/A converter?
- wat betekend H-pulse?
- wat is oversampling?
- wat is quantisering?

alvast bedankt!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
aah, helemaal niemand? ;(

kan ik iig in mijn verslag zz dat ze het ZELFS op tweakers.net niet wisten ;)

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57
Hmmm, ik weet het wel, kan er alleen ff niet op komen uit de blote kop.

Quantisering doet me denken aan quantiseringsruis, en dat heeft dus te maken met de A/D conversie.

De A/D converter heeft slechts 65536 (2^16 voor 16 bits) stapjes tot z'n beschikking om het oorspronkelijke signaal mee te representeren. Dit betekent dat dus heel veel waarden net niet op zo'n stapje liggen (halverwege de trap). Het verschil tussen de echte waarde en de gesamplede waarde is de quantiseringsruis.

Ik denk dus dat quantisering is: het omzetten van een continu signaal naar een discreet signaal, in normale mensentaal: een A/D converter.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

Verwijderd

Zou het iets met de "anti-aliassing" van de DAC te maken hebben???

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Oversampling is een techniek om het output-signaal minder trapvormig te maken. Stel je hebt een sample-waarde van 100, en degene erna is 200. Bij 4-voudige oversampling plakt je cd-speler en dan 4 samples tussen, dus dan krijg je ipv 100,200: 100,125,150,175,200.

Owja: als ik nu onzin loop uit te kramen moet iemand mij maar even op de vingers tikken, zo gigantisch groot is mijn kennis niet.

Siditamentis astuentis pactum.