Ik heb al een tijdje een oude harde schijf in dit type behuizing in gebruik als back-upschijf. Hij heeft een aansluitingen voor USB2 en eSata. Ik heb hem tot nu toe met USB gebruikt, omdat hij het met eSATA niet vanzelf ging doen. Nu ben ik die trage USB een beetje zat en wil hem toch echt graag met die andere verbinding gebruiken, maar ik heb geen idee hoe... Als ik hem met de eSATA-kabel in mijn moederbord prik, verschijnt de schijf nergens. Niet in disk management en niet in het BIOS. Ik heb helemaal nergens een reactie kunnen ontdekken op het inpluggen van de schijf, ook niet na herstarten (en heb ook eergisteren nog een verse Windowsinstallatie gedaan).
Ik heb gisteren uren gestoken in het lezen over mogelijke problemen met eSATA, maar word er niet wijs uit. Ik las iets over AHCI en Jmicron. In het BIOS testte ik de optie 'AHCI' even (IDE en RAID zijn de andere opties), maar daarmee werd geen enkele schijf meer herkend; alleen IDE werkte.
Ik gebruik:
- Windows 7 x64
- moederbord MSI KA790GX
- bovengenoemde IcyBox met een een harde schijf erin aangesloten met SATA
Weet iemand waar het probleem zit? Is de kans groot dat de kabel of controller in de behuizing stuk is, of ligt het aan een instelling in het BIOS? Ik heb helaas verder nog geen ervaring met eSATA en heb dan ook geen andere apperatuur of kabel om mee te testen.
Ik heb gisteren uren gestoken in het lezen over mogelijke problemen met eSATA, maar word er niet wijs uit. Ik las iets over AHCI en Jmicron. In het BIOS testte ik de optie 'AHCI' even (IDE en RAID zijn de andere opties), maar daarmee werd geen enkele schijf meer herkend; alleen IDE werkte.
Ik gebruik:
- Windows 7 x64
- moederbord MSI KA790GX
- bovengenoemde IcyBox met een een harde schijf erin aangesloten met SATA
Weet iemand waar het probleem zit? Is de kans groot dat de kabel of controller in de behuizing stuk is, of ligt het aan een instelling in het BIOS? Ik heb helaas verder nog geen ervaring met eSATA en heb dan ook geen andere apperatuur of kabel om mee te testen.
[ Voor 2% gewijzigd door MarijnvdZaag op 09-09-2011 21:05 . Reden: moederbord was blijkbaar niet duidelijk ]