Audio splitsen op headset en/of speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422283

Topicstarter
Beste mensen,

Even een vraagje:

Zelf ben ik niet echt super met computers en alles eromheen. Heb wel mijn best gedaan om te googlen en rond te vragen maar ik ben al langer op zoek naar een oplossing om geluid op mijn pc te splitsen. En heb tot nu toe niets nuttigs kunnen vinden :<

Ik wil bijvoorbeeld mijn muziek op winamp uit de speakers laten komen en de rest (bijvoorbeeld gamesound/firefox/skype) op mijn headset.
Mijn moederbord is: MSI P67S-C43
Volgens de specificaties heeft de onboard geluidskaart meerdere audio uitgangen.
Mijn speakers hebben 3 3.5mm stekkers (zwart groen en oranje mocht dat enigszins boeiende info zijn;P) en mijn headset is op USB.
Ik had gehoopt een programmaatje te vinden die ervoor kan zorgen dat ik het ene progje op m'n speakers krijg en de andere progjes op m'n headset. Maar nog niets gevonden..
Ik heb ook geen idee of dit bestaat en of het in mijn geval mogelijk is. En anders misschien met instellingen in w7 ofzo. Ik heb in ieder geval gezocht en uitgeprobeerd maar ik kan t echt niet in me eentje gefixed krijgen.

Hoop dat iemand me hier kan helpen,

Alvast bedankt,

Groetjes Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
In feite is dit niet mogelijk of je moet bepaalde programma's kunnen forceren op side/rear uitgang, maar daar heb ik helaas nog nooit van gehoord.

Wat je wel kunt doen is een (el cheapo) geluidskaart erbij plaatsen en dan bepaalde programma's forceren over apparaat X en andere over apparaat Y. Dat kun je meestal gewoon instellen in een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben best bereid om extra geluidskaart te kopen als ik het daarmee kan fixen. Maar zou je me dan iets specifieker uit kunnen leggen hoe het dan in z'n werk gaat? In wat voorn programmaatje zou je dat in kunnen stellen dan? en moet ik dan de speaker in de onboard laten en de headset in de geluidskaart of hoe zit dat precies?

Sorry, ben echt clueless wat dat betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt als standaard output op de headset pakken, en winamp laten spelen via je speakers op je mobo.
In winamp kun je de uitgang waarop hij moet spelen gemakkelijk aanpassen, en dan blijft de rest van je geluid via de standaarduitgang komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bartje, Ik weet hoe ik m'n headset als default audio device moet instellen. Maar hoe krijg ik dan het geluid van winamp op m'n speakers? Zou je dat even kunnen uitleggen aangezien ik ook al heb gezocht in winamp zelf, en hier en daar wel wat gevonden wat er op lijkt, maar het heeft niets uitgehaald;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
Je kunt het output device selecteren (zeer waarschijnlijk) en daar moet je dan de andere geluidskaart kiezen. That's 'bout it :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah, binnen winamp heb ik t nou gevonden. Ik kan nu iig winamp standaard op speakers af laten spelen en dan m'n headset als default voor de rest van de programma's in stellen. Dit is iig al een begin:) Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties!

EDIT: Jammer dat firefox die optie niet heeft tho, aangezien ik regelmatig muziek stream.. :<

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 422283 op 09-09-2011 18:14 ]

Pagina: 1