Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antect TruePower New 750 vreemd geluid.

Pagina: 1
Acties:

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 19:43
Gisteren Dead Space geinstalleerd , toen hoorde ik voor het eerst dit geluid. Het lijkt een beetje erop als je iemand belt en je krijgt de fax aan de lijn , een piepend zoem geluid dat de hele tijd van toonhoogte veranderd. Als je alt-tabbed naar windows is het geluid meteen weg. Bij een game als bv Metro 2033 hoor je dit niet.
Nu had ik al gehoord van coil-wine , maar is dit niet gewoon constant aanwezig en ook bij iedere game?

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Kan het niet je GPU zijn? Of koeling ervan?
Wat zijn je overige specs?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• FredjeK
Phenom II 965 , koeler Zalman CNPS 11X, 580 GTX TwinFrozr II-OC. Als ik de kast openmaak komt het volgens mij echt bij de voeding vandaan.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Geluid van een Fax?

Dan denk ik aan een ventilator in stervensnood.

Kijk of ze allemaal vrijlopen en geen speling in de as hebben

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:28
Heb je al gekeken of er geen fax in Dead Space zit?

The devil is in the details.

• FredjeK
Haha , nee met geluid uit , komt echt bij de voeding vandaan.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Het lijkt er wel op dat het onder load van de GPU is, aangezien als je overgaat naar Windows het weg is. Dus het lijkt erop dat of iets te veel weg trekt, of je koeling niet goed is in je voeding.
Hahn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:54:
Heb je al gekeken of er geen fax in Dead Space zit?
lol

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• FredjeK
En ja , zogauw als ik alt tab naar windows is t meteen muisstil

• FredjeK
itsalwaysme schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:55:
Het lijkt er wel op dat het onder load van de GPU is, aangezien als je overgaat naar Windows het weg is. Dus het lijkt erop dat of iets te veel weg trekt, of je koeling niet goed is in je voeding.

[...]

lol
Ik zou even een 5850 er in kunnen zetten om te kijken of de 580 het veroorzaakt?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
FredjeK schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:57:
[...]

Ik zou even een 5850 er in kunnen zetten om te kijken of de 580 het veroorzaakt?
Uitwisselen van onderdelen is altijd een goed plan om iets uit te sluiten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

FredjeK schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:41:
Nu had ik al gehoord van coil-wine , maar is dit niet gewoon constant aanwezig en ook bij iedere game?
Nee, coil-whine gaat weg en komt, en verandert van toon afhankelijk van de stroomsterkte die door die spoel heen gaat.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is hoogstwaarschijnlijk coil-whine ja. Doorgaans bij een videokaart of voeding.

Verschilt per spel wat voor belasting er op componenten komt. Ik had er bij mijn oude computer ook last van bij sommige spellen (vaak in het hoofdmenu). Soms kwam het ook voor tijdens het surfen (en hoorde je de toonhoogte ook veranderen als je de muis bewoog).

Niet zozeer schadelijk, eerder irritant dus.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 14:53
Waarschijnlijk is dat indd coil-whine van je graka...

Bij mij komt het voor bij laadschermen van games, als de FPS boven de 1000+ komt.

Computers are useless. They can only give you answers.

• FredjeK
Bolletje92 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:14:
Is hoogstwaarschijnlijk coil-whine ja. Doorgaans bij een videokaart of voeding.

Verschilt per spel wat voor belasting er op componenten komt. Ik had er bij mijn oude computer ook last van bij sommige spellen (vaak in het hoofdmenu). Soms kwam het ook voor tijdens het surfen (en hoorde je de toonhoogte ook veranderen als je de muis bewoog).

Niet zozeer schadelijk, eerder irritant dus.
Net dus even getest met een club 3d 5850 OC edition , geluid nog steeds aanwezig. Dus toch de voeding.
Nu is mijn vraag , moet ik me zorgen gaan maken om de gezondheid van mijn gehele systeem , of kan dit echt zoals jij zegt , geen kwaad?
Pagina: 1