Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7/W2K8] Ownership van een bestand via shell

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ik had een tijdje geleden al een thread hieromtrent geopend, maar het is al even geleden en intussen heb ik zoveel geprobeerd dat een nieuwe TS het leesbaarder en beknopter maakt.

Het probleem is acuut daar ik vanavond op reis vertrek en dit script af moet zijn :) Het is 99.9% af (groot script, 2000 lijnen ongeveer) maar één essentieel ding lukt me niet: ownership nemen van een remote folder.

Situatie: \\SERVER\HOME$\UserProfileFolder
  • TAKEOWN: werkt lokaal wel maar niet met een UNC pad - gezien er verschillende servers aangesproken worden is lokaal geen optie. Mappen naar een drive eerst: TAKEOWN is zo slim om dat te resolven naar het echte UNC pad
  • ICACLS /SETOWNER: Access Denied.
  • SET-ROAMINGPROFILE: ERROR: The data area passed to a system call is too small - maar dat script gebruikt uiteindelijk ook maar TAKEOWN en ICACLS.
  • SET-OWNER: Unable to find type [CosmosKey.Utils.TokenManipulator]: make sure that the assembly containing this type is loaded. En omdat het VB of C# is kan ik het niet debuggen.
Wat wél werkt is manueel ownership nemen inclusief subcontainers en objects, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling met een script. Als iemand een oplossing biedt ontvangt ie een virtueel koekje.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 09-09-2011 16:38 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Heb je wel de laatste versies van die tools? Door een KB werken oudere versies van de tool niet meer.
Lees hier maar eens: http://helgeklein.com/blo...c-path-works-locally-why/

Pvouput live

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Krypt schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:52:
Heb je wel de laatste versies van die tools? Door een KB werken oudere versies van de tool niet meer.
Lees hier maar eens: http://helgeklein.com/blo...c-path-works-locally-why/
KB947870 is voor W2K3SP2, maar sowieso ben ik up to date en werkt het niet of ik het nu op mijn W7 uitvoer of op een W2K8R2.

UPDATE

't Is uiteindelijk gelukt met SUBINACL. Oef.

[ Voor 13% gewijzigd door YellowOnline op 09-09-2011 17:28 ]