Toon posts:

Aansluiten in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met hetvolgende:
Helaas bied google geen goede documentatie en boeken die ik heb ok niet.

Ik heb zelf een server staan die op Server 2008 R2 werkt.
Hier zijn devolgende roles op actief:
Dhcp
DNS
RRAS
Exchange 2010
(server1)

Nu heb ik een kleine pc die ik als RRAS wil gaan gebruiken om de server minder te belasten met de RRAS
Echter ik kan niet vinden hoe ik deze aansluit in het netwerk.

om even een situatie schets te geven:

--------Internetlijn-------Server1 ---- Nic1 ------ lokaal netwerk via switch (unmanaged switch)
|
-------------Nic2 ------- internet komt hier op binnen

Waar moet ik deze kleine RRAS server dan tussen zetten zodat mijn clients wel internet krijgen.

Ik merk dat als ik alleen met 1 server werk dat als ik internet op de clients regelmatig ververst moet worden omdat anders de melding komt dat de pagina niet beschikbaar is. Dus lijkt alsof deze een hik heeft.
Nu heb ik daar de kabels al vervangen RRAS opnieuw geinstalleerd maar de problemen blijven.

vandaar of het met de aparte alleen RRAS ingerichte server het wel gaat verwerken. zonder dat ik problemen krijg

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 22:23
Disclaimer: Ik weet niks van RRAS

Gokje:
Dat heeft niet erg veel zin als je alles achter die server hangt, hij moet namelijk nog steeds alles doorgeven in dat geval + de firewall van het ding houd wrslk ook dat verkeer tegen.

En wat doet die nic2 eigenlijk?

Ik vind de schets wat onduidelijk, maar je hebt 2 nic's op je server <-
Op de ene komt het internet binnen (vanaf je modem of vanaf een router? // draait hier ook een firewall op?)
Aan de andere kant heb je je M$ router/server.

Kijk even wat de belasting is van die server, want ik kan me voorstellen dat als hij ook Exchange draait het misschien wat teveel wordt.

het lijkt me logischer om juist de zwaardere services (Exchange) op de server achter de router te zetten en een kleine client de DNS/Routing en evt. RRAS af te laten handelen en hierop een goede firewall draaien uiteraard, dit ook ivm met de veiligheid (iemand die op je router binnenkomt, heeft dan niet direct al je mail te pakken :/

Those penguins, they sure ain't normal

Verwijderd

Topicstarter
de 1ste nic is op de server voor intern netwerk (10.0.0.0 voorbeeld)
2de nic komt internet van de router binnen (192.168.x.x)
Ik kan niets in de router aanpassen omdat dan de rest van het gebouw geen internet heeft.

de belasting is niet veel 5 mail accounts.
is allemaal om studie doel einden..

dus het kan ook zijn dat de firewall van de server tegen houd?

• onlinegangster
oke, volgens mij dacht ik te weten wat je bedoelde, maar nu ben ik het helemaal kwijt.

ik dacht dat je een probleem had met inloggen op je VPN oid vanaf WAN zijde. Met zulke adressen is dat echter onmogelijk zonder aanpassingen op de hoofdrouter. Heb tevens even wat opgezocht over RRAS en zoals ik het begrijp, verzorgt dit o.a. de routing. Deze service op een andere PC zetten lijkt mij dus niet te gaan werken, want zoals ik het begrijp heb je dan geen internet meer intern, kan dit kloppen?

Behalve dat:

Wat is het probleem wat je wilt oplossen? / Waarom wil je die server "ontlasten"?

Naar mijn idee zou 1 server een dergelijke belasting namelijk makkelijk aan moeten kunnen, het zou enkel nodig kunnen zijn als de server zelf slechte specificaties heeft / niet voldoet aan de minimale systeemeisen voor W2K8 + Exchange. Maar da's op dit moment ook maar een gokje.

Wederom... graag meer informatie!

Verwijderd

Topicstarter
Het komt omdat ik er een RRAS server apart tussen wil zetten omdat:

Als ik op een client internet heel vaak een hik krijg dat de webpagina niet geladen kan worden. als ik dan op f5 druk komt de pagina wel.
Dat is zeer lastig.
Nu heb ik op server 1 alle kabels vervangen RRAS opnieuw ingesteld maar de problemen blijven bestaan.

Zelf dacht ik omdat dus op die server al een exchange aanwezig is dat dat misschien het probleem is.
En wil het graag proberen met een kleine pc die dan voor het domein de RRAS regelt. zonder problemen,

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

• onlinegangster
Ach so, al eens geprobeerd om die Exchange service tijdelijk uit te schakelen en te zien hoe de performance dan is?

Weet je gelijk of dat echt het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft geen effect gehad.

Dus dan blijft toch de vraag hoe kan ik alles hetbeste aansluiten
of wat kan de oplossing zijn
Pagina: 1