Ik zit met hetvolgende:
Helaas bied google geen goede documentatie en boeken die ik heb ok niet.
Ik heb zelf een server staan die op Server 2008 R2 werkt.
Hier zijn devolgende roles op actief:
Dhcp
DNS
RRAS
Exchange 2010
(server1)
Nu heb ik een kleine pc die ik als RRAS wil gaan gebruiken om de server minder te belasten met de RRAS
Echter ik kan niet vinden hoe ik deze aansluit in het netwerk.
om even een situatie schets te geven:
--------Internetlijn-------Server1 ---- Nic1 ------ lokaal netwerk via switch (unmanaged switch)
|
-------------Nic2 ------- internet komt hier op binnen
Waar moet ik deze kleine RRAS server dan tussen zetten zodat mijn clients wel internet krijgen.
Ik merk dat als ik alleen met 1 server werk dat als ik internet op de clients regelmatig ververst moet worden omdat anders de melding komt dat de pagina niet beschikbaar is. Dus lijkt alsof deze een hik heeft.
Nu heb ik daar de kabels al vervangen RRAS opnieuw geinstalleerd maar de problemen blijven.
vandaar of het met de aparte alleen RRAS ingerichte server het wel gaat verwerken. zonder dat ik problemen krijg
Helaas bied google geen goede documentatie en boeken die ik heb ok niet.
Ik heb zelf een server staan die op Server 2008 R2 werkt.
Hier zijn devolgende roles op actief:
Dhcp
DNS
RRAS
Exchange 2010
(server1)
Nu heb ik een kleine pc die ik als RRAS wil gaan gebruiken om de server minder te belasten met de RRAS
Echter ik kan niet vinden hoe ik deze aansluit in het netwerk.
om even een situatie schets te geven:
--------Internetlijn-------Server1 ---- Nic1 ------ lokaal netwerk via switch (unmanaged switch)
|
-------------Nic2 ------- internet komt hier op binnen
Waar moet ik deze kleine RRAS server dan tussen zetten zodat mijn clients wel internet krijgen.
Ik merk dat als ik alleen met 1 server werk dat als ik internet op de clients regelmatig ververst moet worden omdat anders de melding komt dat de pagina niet beschikbaar is. Dus lijkt alsof deze een hik heeft.
Nu heb ik daar de kabels al vervangen RRAS opnieuw geinstalleerd maar de problemen blijven.
vandaar of het met de aparte alleen RRAS ingerichte server het wel gaat verwerken. zonder dat ik problemen krijg