Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit een beetje met een dilemma. Hier mijn crappy pc:
Videokaart: Intel GMA x4500
Processor: E5300@ 2,6 ghz dual core
Geheugen: 3gb
Mobo: Intel G41
Voeding: 300w standaard

Nu wil ik mijn videokaart vervangen, zat te denken aan iets van een amd hd 5670 of nvidia gt 440, kaarten die nog bij mijn voeding kunnen. Maar kan ik ook iets beters aanschaffen zonder dat er een bottleneck ontstaat? (Uiteraard zal ik de voeding dan ook vervangen)

Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11

D4NG3R

kiwi

:)

Je zult er even achter moeten komen welk merk/type je voeding is. Als het een 300w voeding is die maar 200w constant kan leveren wil je er echt geen dedicated videokaart aan hangen ;) . Verder zou ik het volgende je aanraden:
- Overklok je CPU
- Haal 4GB RAM (2x2GB)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Is overclocken wel slim als de pc (misschien) maar 200W aan stroom te gebruiken heeft? Naarmate je gaat overclocken vreet de CPU veel meer stroom. Dus lijkt het mij niet slim om nu te gaan overclocken.

@ Tweakztut, probeer anders even te zoeken naar een Upgradeset. Voor ongeveer 150 euro heb je al een aardige PC die nog een jaar of 2-3 mee kan, en het upgraden word dan ook een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:50

dimako_

Vogel

Je wilt een nieuwe videokaart.. dat kan.
Maar wat is het doel van een nieuwe videokaart?
Wil je er mee gamen? videobewerking? of omdat het kan?
Je moet wel de afweging maken als het het zin heeft en uit kan.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is van een vaag merk, HP Power supply - 300-watt (Merlot C) regulated. Zal dus niet al te efficient zijn. Dus ik denk dat die inderdaad aan vervanging toe is. Wat ik er mee wil: wat online gamen, niet iets wat erg zwaar is dus een kleine upgrade zou voldoende zijn. Echter kan ik met een betere videokaart wat meer met de tijd meegaan :P

Ik ben niet echt van plan om te gaan OC'en, dus mijn vraag is of een amd hd 5670 goed tot recht komt in mijn pc en e.v.t. of ik er met de juiste voeding nog iets zwaarders in kan hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 16:05 ]