In het topic http://tweakers.net/nieuw...e-software.html#r_4959990 over illegale software worden een aantal statements gemaakt die niet overeen komen met de conclusies in het onderzoeken.
De BSA noemt percentages van mensen die voornamelijk illegale software gebruiken, terwijl het T.net artikel het doet voorkomen alsof die percentages slaan op alle mensen die ergens op de PC een illegaal stuk software hebben staan. Dat getal ligt volgens de BSA echter veel hoger.
"of daarover nadenkt" lijkt me typisch iets voor de Tend legal en niet voor de tend illegale.
Het cijfer voor iedereen die wel eens illegale software gebruikt (dus zowel de veel gebruikers als incidenteel) zou uitkomen op 87%.
Bij een statement als:
De titel zou naar mijn mening moeten zijn: BSA: 30 procent van de Nederlanders gebruikt voornamelijk illegale software.
De BSA noemt percentages van mensen die voornamelijk illegale software gebruiken, terwijl het T.net artikel het doet voorkomen alsof die percentages slaan op alle mensen die ergens op de PC een illegaal stuk software hebben staan. Dat getal ligt volgens de BSA echter veel hoger.
Dat is niet wat in het onderzoek staat. Daar staat namelijk:Daaruit blijkt dat 47 procent zijn software illegaal verkrijgt of daarover nadenkt
Maar er is ook een hele grote groep die vooral legale software gebruikt, maar daarnaast ook nog illegale software heeft. (De "Tend legal" groep van 40%)(47 percent) acquire their software by illegal means most or all of the time.
"of daarover nadenkt" lijkt me typisch iets voor de Tend legal en niet voor de tend illegale.
Het cijfer voor iedereen die wel eens illegale software gebruikt (dus zowel de veel gebruikers als incidenteel) zou uitkomen op 87%.
Bij een statement als:
zou je naar mijn mening ook de "Tend legaal" moeten meetellen. Dat is ook zoals de meeste mensen het opvatten. Vandaar ook de grote verbazing in de reacties dat het zo'n laag percentage is.BSA: 30 procent van de Nederlanders gebruikt illegale software
De titel zou naar mijn mening moeten zijn: BSA: 30 procent van de Nederlanders gebruikt voornamelijk illegale software.